Beantwoord

Sonos Move als surround speakers toevoegen.

  • 19 December 2019
  • 6 reacties
  • 3974 Bekeken

Ik ben in het bezit van een Playbar, Sub en twee Play 1's. Onlangs heb ik twee Sonos Move gekocht die ik in de plaats van de Play 1's als surround speakers wilde inzetten. Helaas had ik, nadat ik de Play 1's uit de configuratie had gegooid, niet de optie om de move als surround speaker te kiezen.

Heb ik iets verkeerds gedaan of kunnen deze Moves inderdaad niet als surround speakers worden ingezet? (Wat mijn koop min of meer tot een gedeeltelijke miskoop maakt ;-(  )

Thanks!

Ronald

icon

Beste antwoord door koen71 19 December 2019, 23:00

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 2
Badge +2

Voor zover ik weet is de move niet te gebruiken als surround op beam, playbar or base. 2 moves kunnen wel een stereo paar vormen als ze in WiFi modus zitten.

Reputatie 5
Badge +3

Op de productpagina van de Move (https://www.sonos.com/nl-nl/shop/move.html) geven we aan bij de veelgestelde vragen:

-Kan ik twee Moves gebruiken als home cinema surrounds?
-Nee.

@Sonos: gaat dat nog wel toegevoegd worden als optie?

Kan de Move in de toekomst wel als surround bij de Beam gebruikt worden?

Zo niet, dan lijkt het me zinvol om actief te melden dat dit niet kan. Dat gaat een hoop retouren (irritatie / milieu) schelen.

Reputatie 7

Dat denk ik niet. De Move werkt via je wifi en niet via een draadloze verbinding met andere speakers, zoals nodig voor surround.

Daarbij zou ik het vreemd vinden als Sonos zou moeten melden dat iets dat de Move nu niet kan (en dat, zie hierboven, ook duidelijk is) in de toekomst ook niet gaat gebeuren. Als jij een device koopt op basis van mogelijk toekomstige gebruiksmogelijkheden, neem je zelf de kans op teleurstellingen op de koop toe. Bovendien: waar houdt het dan op? De Move doet nu niet je afwas. Moet Sonos melden dat dat er ook niet van gaat komen?

Die irritatie/retouren komen niet voort uit de informatie van Sonos (of een gebrek daaraan), maar uit het feit dat mensen zich niet (goed genoeg) informeren voor ze iets kopen. Juist bij de Move geeft Sonos immers duidelijk aan dat ze niet als surround werken. Elke verdergaande verwachting is voor risico van de koper.

Dan heb ik inderdaad niet goed gelezen. Blijft wel jammer dat het niet kan.