Vraag

Sonos met beamer en Chromecast

• 22 januari 2020
  • 1 reactie
  • 116 Bekeken

Ik heb een Optoma HD142X beamer en een Chromecast.

De beamer heeft geen wifi en bluetooth en de volgende in/uitgangen:

1x HDMI
USB
VGA-IN
RS232C
VIDEO
Audio-OUT
Audio-IN

Nu is het geluid vanuit de beamer niks en als dummy heb ik een bluetooth speaker verbonden via Audio-out met een 3,5mm kabel. Ook nu kreeg ik het geluid niet harder. Ik begreep dat ik hier een versterker voor nodig heb. Boxen met versterker erin zou een optie zijn, alleen heb ik het liever allemaal draadloos, gezien ik de boxen bij de muur waar het beeld is wil hebben en de beamer boven me hangt.

Nu dacht ik aan een Sonos. Welke Sonos is hier geschikt voor? Misschien kan ik iets tussen de Chromecast en beamer plaatsen wat het geluid naar de Sonos (of andere draadloze speaker) stuurt.

Het liefst de goedkoopste optie, maar wel zo min mogelijk bedrading. Ik hoor het graag!

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +3

Hi, ik zie geen mogelijkheid om dit geheel draadloos te doen en de kosten te drukken. Wat je kunt doen, maar we raden het niet aan (omdat het voor een vertraging in het geluid kan zorgen) is om een Sonos Port aan te sluiten op de beamer om zo het geluid in Sonos te krijgen en vervolgens Sonos-speakers (Play:1, Play:5, etc) het geluid af te laten spelen van de Port's lijningang.

De volgende optie is om een Play:5 of twee op te hangen, deze heeft ook een lijningang maar moet je dus met een kabel aan je beamer aansluiten.

Succes met het vinden van de oplossing.

Reageer