Sonos kan niet verbinden met Spotify

  • 31 October 2021
  • 2 reacties
  • 563 Bekeken

Regelmatig krijg ik de melding dat vanuit de Sonos App niet verbonden kan worden met Spotify.

Ik zie de nummers uit de afspeellijsten wel, het afspelen wordt gestart maar vervolgens worden de nummers niet afgespeeld en krijg ik de melding dat er niet verbonden kan worden, meestal na een 5 keer deze melding te hebben ontvangen begint de muziek alsnog te spelen! 

Het probleem doet zich al enige tijd voor, het begint nu wel echt frustrerend te worden

Het diagnostisch nummer is het:1933224819

Wellicht kan  achterhaald worden wat de oorzaak is van dit probleem.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Afgelopen maandag contact gehad met Sonos Support, aanvullende op onderstaande stappen heb ik het volgende doorgevoerd.

Als ik de diverse Sonos Speakers met de Wifi verbind dan doet het probleem zich nog steeds voor, aangezien ik diverse devices via de Wifi verbonden heb vermoed ik dat de bandbreedte wifi tekort schiet alhoewel ik dit niet merk in mijn internetgebruik. Juist omdat ik zoveel wifi Devices heb, heb ik een half jaar geleden ook 3 TP Link AP Deco M4 aangeschaft wat mijn internet snelheid een behoorlijke boost gaf maar niet voor mijn Sonos helaas blijkt nu.

Ik heb nu dus 1 Speaker rechtstreeks aan mijn Router hangen, waardoor er dus een SonosNet wordt gecreeërd  die geen "last”heeft van de andere Wifi devices. In combinatie met wat DNS instellingen lijkt nu het probleem te zijn opgelost.

Waarschijnlijk als ik dus volledig Wifi wil met mijn Speakers zal ik waarschijnlijk in de buidel moeten tasten voor de aanschaf van een Sonos Boost.

 

Hopelijk kan ik iemand anders op weg helpen met deze informatie.

Mail Sonos:

Bedankt voor het contact opnemen met Sonos support.

Zoals afgesproken stuur ik je de router instellingen:

1)    Controleer of 2.4GHz WiFi aanstaat.
2)    Indien mogelijk, geef 5GHz WiFi een andere naam dan de 2.4 variant. Voeg bijvoorbeeld ‘-5G’ toe aan de naam.
3)    Controleer of de WiFi-modus staat ingesteld op ‘BGN’. Andere mogelijkheden zijn vaak BG en GN.
4)    De instelling ‘AP Isolation’ (of ‘Client Isolation’) moet uitstaan. (Deze instelling is zelden beschikbaar)
5)    Pas het WiFi-kanaal aan van automatisch naar kanaal 1, 6 of 11.
6)    De beveiligingsmodus moet ingesteld staan op WPA2 met AES Encryptie.
7)    Zet UPNP aan indien dit uitstaat.
8 )   Zorg ervoor dat de 2.4GHz WiFi bandbreedte op 20 MHz staat, 20/40MHz of 40MHz wordt niet ondersteund
9)    DHCP server, hier kan je IPV6 omzetten van Stateless naar Stateful.
10)  DNS server instellen op primair 8.8.8.8 en secundair op 8.8.4.4

Tevens stuur ik ook een artikel van de Draytek router:

https://www.draytek.co.uk/support/security-advisories/kb-advisory-csrf-and-dns-dhcp-web-attacks

Hoi @Schijndela,

Het probleem doet zich al enige tijd voor, het begint nu wel echt frustrerend te worden
Het diagnostisch nummer is het:1933224819
Wellicht kan  achterhaald worden wat de oorzaak is van dit probleem.


Het beste wat je kunt doen is dit even raadplegen.
De diagnoses worden hier niet uitgelezen..

Bel ons op 0800-9444 999 maandag tot vrijdag 10 - 18:00
Bellen dus.

Succes