Beantwoord

Sonos kan geen verbinding maken.

  • 25 December 2021
  • 6 reacties
  • 2529 Bekeken

Mijn sonos maakt geen verbinding meer met het netwerk. Beam  is via kabel aangesloten de rest via WiFi. Maar de app kan niks meer vinden.Wie zou mij kunnen helpen. Heb de router al een reset gegeven. Mijn beam ook. Dan ziet hij hem wel om toe te voegen maar ook dat doet hij niet.

icon

Beste antwoord door 106rallye 26 December 2021, 00:36

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Als je de Beam aansluit via een kabel, zou je hele systeem van de wifi af moeten gaan. In zoverre begrijp ik je situatie niet.

Vervolgens kom de vraag op hoe je hebt geconstateerd dat de Sonos geen verbinding meer maakt met het netwerk. Kan je telefoon de Sonos niet meer zien? Dan kan het ook aan je telefoon liggen. Hoe ziet overigens je netwerk eruit. Mesh, access points?

106rallye bedankt voor je reactie.

de sonos app geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met sonos. (Dus misschien heb ik het verkeerd verwoord) De beam had ik via de kabel aangesloten omdat deze regelmatig uit de sonos app verdwijnt. Ondertussen kabel er weer uit gehaald.
mijn netwerk is als volgt. Heb via ziggo kastje een tp-link mesh systeem. De eerste tp-link staat als router. Op de ziggo modem heb ik de WiFi uitgezet. Maar staat niet in bridge modus omdat ik de tv en de Apple TV nog via de utp aansluiting heb lopen van de ziggo modem.

Reputatie 7

Bij een Mesh netwerk raadt Sonos aan om de Beam bedraad te verbinden met de eerste node. Als je telefoon op hetzelfde netwerk zit zou hij hem dan moeten kunnen zien.

Ok dan weet ik misschien waar het aan ligt. De kabel gaat vanuit de ziggo modem naar de sonos beam en niet vanuit de eerste tp -link torentje. Ik heb hem inmiddels wel weer kunnen instellen via de WiFi. En ik hoop dat hij dan niet weer steeds verdwijnt uit de app. Want daarom had ik hem eigenlijk nu via de kabel gedaan. Maar als ik het nu een beetje goed gelezen heb dan gaat alles via die beam als ik die via de kabel doe (Sonosnet). Klopt dat? 

Reputatie 7

Omdat je Ziggo niet in bridge modus staat heb je nu twee netwerken: zowel Ziggo als TP-link werken als router (wat overigens wordt afgeraden, zie https://www.coolblue.nl/advies/tips-voor-uitbreiding-wifi-netwerk.html). Je telefoon kan het Ziggo-netwerk niet bereiken (wifi daarvan staat uit en de telefoon verbindt met het TP-link netwerk) en dus de Beam niet.

Sonosnet heb je als je meerdere Sonos “kamers” hebt, dus meerdere speakers of sets van speakers en één van de speakers (liefst geen surround of Sub) is bedraad aangesloten. Het beste is om de meest centraal gelegen speaker bedraad aan te sluiten. De Move en de Roam maken geen gebruik van Sonosnet overigens, die blijven op je wifi.

106rallye,

bedankt voor je tijd en hulp. Ik ga de link eens goed lezen die je hebt gegeven. En je verhaal is duidelijk.