Vraag

Sonos instellen op 4G

• 15 januari 2020
  • 10 reacties
  • 310 Bekeken

Beste,

Ik loop al een tijdje tegen een probleem aan. Ik heb namelijk sinds kort een Sonos Play 1 gekocht, omdat ik die ook op mijn werk heb, en hij me erg goed beviel. Op werk kan ik gewoon op me 4G met de Play 1 connecten door middel van Spotify, Sterker nog, zelfs als ik thuis ben kan ik via me 4G verbinden met de Sonos op mijn werk.

Maar het probleem waar ik tegen aan loop, is dat ik de Sonos thuis, alleen maar kan instellen dat ik op me WiFi MOET zitten. Ik zou heel graag willen weten hoe ik dus kan instellen, dat ik via me 4G gewoon kan connecten met de Sonos.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes.

10 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey Kjell,

Sonos is een netwerk product en zal altijd afhankelijk hiervan zijn, dus je zal via een 4G mobiele verbinding geen speaker kunnen installeren of instellen.

Dat je via de Spotify app wel nog die op je werk kan zien is doordat Spotify een cloud connectie heeft naar deze speaker toe.

Dit uitgelegd, je zit op netwerk A waar je de Spotify app gebruikt, deze opent de cloud connectie naar de speaker op netwerk A.

Dan ga je weg van dit netwerk, en zolang de Spotify app en de Sonos speaker deze cloud verbinding niet verliezen zal je nog steeds deze speaker zien in de Spotify app.

@Mark W en is het mogelijk om deze cloud connectie ook voor mijn speaker thuis in te stellen? Zo ja, hoe kan ik dat doen?

Reputatie 3
Badge +2

Als je thuis zit, open de Spotify app, dan wordt de cloud connectie tussen Spotify en je Sonos speaker gestart.

Zolang je deze dan niet verbreekt zul je ook buiten je eigen netwerk deze verbinding moeten houden.

@Mark W Bedankt voor uw reactie, maar dat is juist het probleem waar ik tegen aan loop. Ik moet persee verbonden zijn met me WiFi verbinding, om gebruik te maken van de Sonos… Daarom wil ik graag dat ik ook met mijn 4G, verbinding kan maken.

Reputatie 5
Badge +3

Wat is de reden dat je voorkeur gaat naar je 4G? Je wilt in principe toch altijd je WiFi gebruiken. 

Reputatie 3
Badge +2

Om de cloud connectie te openen zal je eerst op het netwerk van de speaker moeten zitten, dit is zowel op de speaker thuis als op je werk niet anders.

Dus als je nu op je werk zit, en er is geen cloud connectie via de Spotify app naar je speaker thuis dan kan je op dat op dit moment niet veranderen.

@Erooij Dit wil ik omdat me WiFi op de boven verdieping behoorlijk traag is. De Speaker staat aangesloten op een netwerk kabel, maar dat is natuurlijk niet mogelijk met mijn telefoon. Vandaar dat ik gewoon op me 4G wil zitten en muziek kan luisteren.

@Mark W Ik zit nu naast mijn speaker, en zodra ik van dezelfde WiFi als mijn speaker af ga, kan ik ook geen muziek meer luisteren via Spotify. De bedoeling is dus zeg maar, dat ik dan op mijn 4G door kan luisteren omdat me WiFi erg slecht is boven.

Reputatie 3
Badge +2

Hey Kjell,

Sorry voor de late reactie.

Hier kan ik je vanuit Sonos voor de rest  helaas niet mee helpen.

Sonos is een netwerk product en zal altijd met wifi verbonden moeten zijn, als je met ditzelfde netwerk verbonden bent dan kan je het bedienen.

Nu is de mogelijkheid er dat de cloud connectie van Spotify de bediening vanaf buiten je netwerk kan plaats vinden alleen is dit niet iets dat door ons ondersteund zal worden.

Reputatie 4
Badge +3

Kortom: Sonos werkt niet alleen op 4G. Ook op je werk zit je Sonos niet op 4G, maar in een wifinetwerk. Anders doet hij het niet. Thuis moet je, net als je op je werk hebt, je Sonos verbinden zijn met een wifi-netwerk. Via de cloudlink kan dan Spotify je via wifi verbonden speaker bereiken.

Voor jou is deze functie handig (al werkt hij door je trage wifi thuis wat minder). Ik lees van anderen die ooit een vage kennis toegang hebben gegeven tot deze cloudlink dat ze nog al eens per ongeluk wakker gemaakt worden als die kennis (evt. maanden later) plotseling met hun Sonos verbindt. Wel even uitkijken met deze functie dus.

Reageer