Beantwoord

Sonos installeren nieuw netwerk

  • 4 March 2018
  • 29 reacties
  • 98450 Bekeken

Ik wil mijn Sonos Play 1 installeren op een nieuwe router, maar omdat dit in een studentenhuis is kan ik niet bij de router komen. Is er een manier hoe een bestaande sonos aan een nieuw wifi netwerk verbonden kan worden?
icon

Beste antwoord door Tim S 26 March 2018, 15:45

Bekijk origineel

29 Reacties

Via Sonos op smartphone gaan ziet het systeem de luidsprekers met hun technische gegevens , bij overgang naar muziek spelen ziet Sonos de playlists maar als getracht wordt een nummer af te spelen komt de melding ( en op internet heb ik gebruikers gezien met hetzelfde) “geen toelating om af te spelen”. De namen van de titels komen trouwens niet klaar op het scherm, licht grijs

Reputatie 7
Badge +3

Je praat nu over een playlist, dat is altijd weer lastiger omdat dat een lijst met nummers met verkeerde/verouderde verwijzingen kan zijn wanneer het een eigen playlist is. Je geeft niet aan of het een eigen of een playlist vanuit de provider is.

Je geeft aan dat bijvoorbeeld spotify niet werkt, wat nu wanneer je in de Sonos app voor spotify kiest en hier dan een willekeurige lijst of album afspeelt? Werkt dat ook niet?

Reputatie 7

Ik probeer duidelijk te krijgen wat je bedoelt. Je opent de Sonos app op je smartphone, ziet de speakers en gaat naar de playlists. Van welke bron? Spotify, zo neem ik uit je eerdere posts aan? Dan tik je op een playlist, waarin de nummers grijs zijn en krijgt als je op een nummer tikt de melding “geen toelating om af te spelen“. Is dat de letterlijke melding of jouw verwoording ervan?

Het lijkt er dus op dat, sinds je een nieuw netwerk hebt (is dat zo), je geen of een gestoorde verbinding met Spotify hebt. Dan komt de vraag op wat er veranderd is in je netwerk - waarbij het antwoord op mijn vragen wellicht handig kan zijn.

Heb je Spotify (als het probleem daar inderdaad ligt) al eens verwijderd van je systeem en opnieuw geïnstalleerd?

Reputatie 7
Badge +3

Het zou ook een binnen spotify gemaakte playlist kunnen zijn, welk geen afgegrendeld is voor toegang van buitenaf. Ik vond deze hierover. 

Vandaar mijn vraag of gewoon muziek afspelen vanuit sonos spotify wel lukt. 

Reageer