Sonos installatie onvindbaar.

  • 16 February 2022
  • 8 reacties
  • 121 Bekeken

Ik ben sinds kort in het bezit van een compleet systeem van Sonos,  beam/ sub/2x one. Nu is hij steeds de installatie kwijt in de app. Ik moet dan de onderdelen weer toevoegen. Hij kan ik dit oplossen/ voorkomen. 

Zou heel fijn zijn. 

Heb ook het probleem met HDMI ARC en geluid op tv wat ze regelmatig niet koppeld, maar heb hiervoor net een topic gevonden wat ik uit ga proberen. 

Alvast erg bedankt voor het meedenken, deze problemen zijn zwaar irritant eerlijk gezegd. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Graag wat meer info hoe e.e.a. verbonden is met je netwerk (bedraad?) en hoe je netwerk is opgebouwd. Dit soort problemen is vrijwel altijd netwerk gerelateerd. 

Graag wat meer info hoe e.e.a. verbonden is met je netwerk (bedraad?) en hoe je netwerk is opgebouwd. Dit soort problemen is vrijwel altijd netwerk gerelateerd. 

 

Alles is via de WiFi, vanuit Experiabox Kpn. IP adressen staan DHCP

Reputatie 7
Badge +3

Gebruik je ook wifiversterkers? Heb je de mogelijkheid om je Beam bekabeld aan te sluiten?

Ik lees ook op het kpn forum dat er problemen waren met de box v10a en dat daar een update voor zou zijn. Heeft jouw box de laatste firmware? 

 

Ik heb KPN WiFi versterkers, deze nemen het WiFi signaal van de experiabox over. De beam kan ik niet bekabelen. 

Reputatie 7
Badge +3

Er worden dit soort problemen gemeld op het kpn forum. Wellicht kan je daar de oplossing vinden of anders je probleem melden. 
Wat je ook zou kunnen doen is een diagnose vanuit de Sonos app maken, het nummer noteren en dan bellen met Sonos. Zij kunnen uitlezen hoe je netwerk presteert. 

Reputatie 7

De ultieme oplossing zou een Sonos Boost kunnen zijn.

Ik denk mogelijk een probleem 5ghz / 2,4ghz. Ik ga even zoeken op kpn forum om 5ghz uit te schakelen

Bedankt voor je reactie tot dusver