Sonos icm Samsung TV en Ziggo Horizon

• 5 August 2017
  • 2 reacties
  • 793 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb een Samsung UE40H7000 tv. Nu gebruik ik de ziggo horizon box en tot op heden met veel plezier. Ik vind het kastje alleen niet mooi dus die heb ik verstopt in tv-meubel achter gesloten deuren. De IR blaster van de samsung geeft het signaal door waardoor de horizon dus netjes opstart.

Nu het probleem: Ik heb een sonos soundbar gekocht welke onder de tv hangt. Deze is met een optische kabel aangesloten aan de tv en het geluid komt er netjes uit. Nu wil ik alleen het volume van de soundbar graag kunnen bedienen via de smarthub van samsung (zodat alles vanuit 1 afstandsbediening bediend kan worden). Nu werkt de tv echter met RF en de soundbar met Infrarood (en de IR blaster zit dus achter gesloten deurtjes voor de horizon box). Nu dacht ik dat ik vast niet de enige ben met een ziggo horizon / samsung tv en sonos soundbar. Heeft iemand hier ervaring mee en een goede oplossing gevonden?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Beste Eureka,

De Sonos heeft inderdaad alleen een IR ingang, dus een RF (radio frequentie ) afstand's bediening zal helaas niet werken.
Sommige klanten gaan voor een universele afstand's bediening, deze kan vaak IR en RF uitzenden, waarin je 1 bediening hebt voor alle apparatuur.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb zelf de UE40F8000 met de standaard afstandbediening, de TM1240A (links op de foto), deze combinatie werkt bij mij al jaren perfect, op zich logisch, hij werkt met IR.

Het gebruik van de Samsung Smart Control (rechts op de foto) is m.i. niet mogelijk, het model dat bij deze tv wordt geleverd, werkt, zoals ik in de handleiding heb gelezen, met Bluetooth.