SONOS icm meerdere Airports

• 4 October 2014
  • 1 reactie
  • 1230 Bekeken

Reputatie 2
Goedemorgen, ik heb in huis last van veel staal en had op zolder dus geen WIFI signaal en op de eerste etage maar matig.

Ik heb daarom via een ZYXEL powerline op zolder een aansluitpunt gemaakt met een airport express erop. Ik krijg dat alleen maar niet werken als een netwerk en heb nu dus twee WIFI (zeg A en 😎 netwerken in huis met als gevolg dat als na een reset in de slaapkamer mijn iphone het zolder het netwerk (B) oppakt de SONOS app niet wil zien dat ik sonossen heb staan, ik gebruik een bridge die met UTP aangesloten is op de modem router van online die ook netwerk A maakt. Overigens is WIFI B via UTP en powerline net als de bridge gewoon aangesloten op de router van A...

Anyway het stoort met allemaal mateloos, vooral omdat ik iedere keer moet aan en afmelden omdat ik steeds maar een minuscuul streepje ontvangst over hou van bijv B terwijl ik naast A sta en viceversa

Ik heb ik bedacht dat ik een groot apple netwerk wil met roaming zodat mijn devices naadloos overschakelen.

Ik wil met een airport extreme (achter mijn online huawai modem) een netwerk met 2 andere aiports (expressen) opzetten. En dan zo dat het een groot roaming feest wordt, met allemaal het zelfde SSID

Mijn vraag aan jullie is.. Als ik de sonos bridge netzoals de UTP voor beide expressen aansluit op de Airport Extreme ipv op de online router... gaat dat dan werken?

Stel ik ben op zolder. dan herkent mijn iphone hopelijk dat de airport express daar het sterkste signaal afgeeft en verbind hij naadloos met dat 'accespoint' in plaats van met het punt op de eerste etage. Kan ik dan via dat access point mijn sonos netwerk bedienen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum, MichielDeerenberg!

Als ik de sonos bridge netzoals de UTP voor beide expressen aansluit op de Airport Extreme ipv op de online router... gaat dat dan werken?

Alle Sonos-componenten en alle controllers die Sonos moeten kunnen bedienen, moeten op hetzelfde wifi-netwerk (subnet) zitten. Met meerdere routers en/of powerlines en/of AE's loop je echter het risico dat er meerdere wifi-netwerken ontstaan die niet met elkaar communiceren. Als je er via de instellingen van de betrokken apparatuur kunt zorgen dat er één wifi-netwerk ontstaat (met één SSID) zou het voor Sonos geen probleem moeten zijn.