Vraag

Sonos icm Apple TV

  • 18 October 2021
  • 6 reacties
  • 194 Bekeken

Ik heb al jaren een Sonos systeem en ook al jaren werkte dit via Ziggo prima. Ook media die ik via de Apple TV aangesloten op mijn Samsung TV afspeelde werd keurig via het Sonos systeem afgespeeld. 

Een half jaar geleden ben ik verhuisd en toen min of meer verplicht overgestapt naar KPN. Nu is het zo dat het Sonos systeem nog steeds werkt via het KPN kastje (als er gewoon tv programma’s op staan) maar zodra ik media via de Apple TV afspeel dan zwijgt de Sonos in alle talen. Uitsluitend via de TV speakers kan ik dan nog geluid krijgen (ik moet de tv dan uiteraard om zetten naar “TV speakers”.

Ik heb de Apple TV via een HDMI kabel aan de TV, het KPN kastje ook en dan heb ik een optische kabel vanaf mijn Sonos soundbar naar het KPN TV kastje. logischer zou zijn om de optische kabel vanaf de soundbar naar de tv te laten lopen, maar ook dat werkt niet met de Apple TV en dan werkt het Sonos systeem ook niet meer voor TV programma’s. Dus dat is geen oplossing.

Iemand enig idee wat ik fout doe en hoe ik de Apple TV kan laten samenwerken met Sonos?

thx alvast. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoe dan ook zal je de playbar moeten aansluiten op je tv om geluid uit je atv te kunnen krijgen. Dat je dan ook geen geluid van gewone tv ontvangst hebt zou erop wijzen dat er een tv instelling niet goed staat. Ik weet nietwaar voor tv je hebt maar geluid moet naar de Sonos verwijzen (extern) en moet op het juiste uitgangssituatie staan, bijvoorbeeld dolby Digital. Niet kiezen voor Dts omdat Sonos dat niet kan verwerken.

Reputatie 7

Inderdaad kan het geluid van de Apple TV nu niet naar de soundbar: dat loopt dood in de TV, die immers niet met de soundbar verbonden is. Dat moet je anders gehad hebben toen je nog Ziggo had…. De optische kabel moet van de TV naar de soundbar. Het KPN-kastje en de Apple TV met HDMI naar de TV. Doe dat eerst eens.

Vervolgens moet je het met de geluidsinstellingen van je TV, de Apple TV en het KPN-kastje regelen. Hoe staan die instellingen nu?

Hoe dan ook zal je de playbar moeten aansluiten op je tv om geluid uit je atv te kunnen krijgen. Dat je dan ook geen geluid van gewone tv ontvangst hebt zou erop wijzen dat er een tv instelling niet goed staat. Ik weet nietwaar voor tv je hebt maar geluid moet naar de Sonos verwijzen (extern) en moet op het juiste uitgangssituatie staan, bijvoorbeeld dolby Digital. Niet kiezen voor Dts omdat Sonos dat niet kan verwerken.

De geluidsinstellingen van de TV staan op “extern”. Die hebben maar 2 mogelijkheden: Extern en TV speakers. Dus dat kan moeilijk fout gaan.

Ik heb WEL geluid als ik gewone tv programma’s kijk. Alleen als ik de Apple TV inschakel dan heb ik geen geluid meer. Ook de optische kabel verplaatsen naar de tv ipv naar het KPN kastje helpt niet.

Inderdaad kan het geluid van de Apple TV nu niet naar de soundbar: dat loopt dood in de TV, die immers niet met de soundbar verbonden is. Dat moet je anders gehad hebben toen je nog Ziggo had…. De optische kabel moet van de TV naar de soundbar. Het KPN-kastje en de Apple TV met HDMI naar de TV. Doe dat eerst eens.

Vervolgens moet je het met de geluidsinstellingen van je TV, de Apple TV en het KPN-kastje regelen. Hoe staan die instellingen nu?

Ik begrijp dat de optische kabel aansluiten op het KPN kastje geen nut heeft voor de Apple TV. Dat staat compleet los van elkaar. De enige reden dat ik het op kpn kastje heb aangesloten is omdat aansluiten op playbar en tv ook geen geluid geeft op de Apple TV MAAR ook niet met tv programma’s. Vandaar dat ik hem op het kpn kastje heb gelaten zodat ik in elk geval wel met gewone tv geluid heb.

De instellingen voor geluid van de tv staat op extern. De geluidsinstellingen van de Apple TV heb ik allemaal afgewerkt. Maar niets helpt. 

Reputatie 7
Badge +3

Los van het feit dat je tv op extern moet staan is er ook nog een mogelijkheid om soort geluid in te stellen (normaal gesproken). Gezien het feit dat Sonos slechts bepaalde input kan verwerken kan het dus zijn dat in die instelling iets niet goed staat.

Wat is het type tv, misschien kunnen we dan iets over instellingen vinden?

de Apple TV moet je even vergeten. Eerst het geluid van de tv goed krijgen via directe aansluiting, de Apple TV volgt dan vanzelf. 

Ik heb even de kabels losgehaald en weer opnieuw aangesloten. Ook heb ik twee kabels waaraan ik twijfelde vervangen. En zowaar…. op dit moment werkt het. Dat doet me deugd. Hopen dat het zo blijft.

Heel hartelijk dank voor de hulp!