Vraag

Sonos hapert bij surround geluid

• 19 april 2020
  • 6 reacties
  • 282 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds vorige week een Sonos Beam aangeschaft en in 5.0 surround met mijn twee Play:1 speakers aangesloten op mijn tv, een LG55C9PLA.

Helaas begint het geluid soms te haperen na verloop van tijd, dit gebeurt zowel bij het kijken via apps op mijn tv (Netflix, Amazon Prime) als bij het spelen van games op mijn Playstation 4 pro. 

De enige oplossing die ik heb kunnen vinden is om alles uit en weer aan te zetten of om te switchen naar een andere geluidsbron (andere HDMI poort, bijvoorbeeld geluid via tv (Ziggo Next)) en weer terug te switchen naar de app of de Playstation.

Ik heb gister diagnostische informatie verzonden, nummer 1525790444.

Ik hoor graag hoe ik dit kan oplossen!

Alvast dank

Wouter

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey Wouter,

Bedankt ook voor de diagnose.

Ervaar je dezelfde problemen ook als je de Ziggo Next eens ontkoppeld van je TV?

Ik hoor wel eens dat deze de communicatie via de HDMI-CEC wilt verstoren.

Mochten de problemen niet meer voorkomen als je deze heb los gekoppeld, kan je of de HDMI-CEC van het Ziggo Next kastje uitzetten, of je zou de Beam met de optische kabel kunnen aansluiten.

hi! Ik heb het zelfde probleem! Echter heb ik geen ziggo next,

tv: Philips The One (Android TV) gekoppeld: Apple TV

Tv via optical naar playbase

geluid: playbase, sub (gen2), play:1, play:1 

netwerk: Sonos Boost 

playbase direct gekoppeld met kabel aan Boost. 

Volgens mij waterdicht?! ;) 

toch een stotter zoals omschreven door WdBoer

diagnostische informatie verzonden, nummer 
1914658870

Ik ben heel benieuwd wat ik verder kan doen! Groetjes Rick 

Reputatie 5
Badge +3

Heb je het alleen zonder boost geprobeerd? Ik heb zelf de playbase rechtstreeks aan mijn router gekoppeld. Deze zorgt dan verder voor verbinding met de overige speakers (Sonosnet).

Dag Erooij, 

Ik was eigenlijk wel in de veronderstelling dat men zou begrijpen dat ik voorheen geen boost had ;) 

Ik kom van een systeem zonder Boost

Reputatie 5
Badge +3

Misschien begrijp ook ik je verkeerd, maar heb je nu echt de “playbase direct gekoppeld met kabel aan Boost”? Die Boost moet bekabeld aan je router, zodat hij een Sonosnet aanmaakt waar je Playbase draadloss mee verbindt. Heb je dat geprobeerd?

Reputatie 5
Badge +3

Het is inderdaad of de boost op je router of je playbase, niet de boost aan de playbase. Wanneer alles een beetje in elkaars buurt staat heb je de boost normaal gesproken niet nodig. 

Reageer