Vraag

Sonos hapert bij Apple Airplay

  • 4 September 2021
  • 3 reacties
  • 336 Bekeken

Hoi , onze setup betreft een playbase met twee sonos one speakers als surround op WiFi (wifi signaal is prima) Nu spelen mijn Apple music nummers via de sonos app probleemloos af maar de muziek hapert en/of loopt niet in sync tussen de speakers igv afspelen via AirPlay (via muziek app van Apple) . Hoe dit op te lossen? 
zou het helpen om playbase bedraad aan te sluiten, zo ja kan dat icm sonos one draadloos. (Overigens op slaapkamer boven een aparte setup van 2 play 1 speakers voorzover relevant)

alvast dank 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ook ik ervaar problemen bij het gebruik van Apple’s muziek en dan via AirPlay. Via de sonosapp zijn er geen problemen. Zelf heb ik een playbase, maar dat maakt voor het principe niet uit. De problemen die ik ervaar zijn steeds een kleine hapering aan het begin van een nieuw nummer.

Ik los dit op door mijn voorkeur voor dat moment te zoeken in de muziekapp (werkt veel mooier) en om deze dan vervolgens in de Sonos app te zoeken en af te spelen. Is even omslachtig maar werkt op-zich prima en wanneer er eenmaal iets speelt dan is dat meestal voor langere tijd. 
Een oplossing zoeken is voor mijn gevoel zoeken naar een speld in een hooiberg. Het zou ook een niet Sonos gerelateerd probleem kunnen zijn en dan zou je weer naar Apple moeten. Gezien het feit dat mijn Sonos verder prima werkt en ik ook geen problemen had met Deezer en Airplay denk ik dus echt aan de combi Muziek en Airplay die niet geheel lekker gaat. Afwachten maar op een eventuele update en voor nu………. prima zo.

Dank voor de reactie.Dat is idd een beetje omslachtig, ik hoop toch dat sonos een oplossing heeft, ik ervaar nl ook problemen met afspelen van YouTube via AirPlay 

Reputatie 7
Badge +3

Zoals gezegd; het is de vraag of het een sonosprobleem is. Dat YouTube bij airplay voor problemen zorgt is er volgens mij één die niet opgelost kan worden. Betreft een combi van beeld en geluid waarbij de soundbar het geluid weer moet doorzetten naar de surrounds. Het doorzetten naar eventuele andere kamers zal door de te techniek van Sonos vrijwel altijd voor vertraging zorgen.