Beantwoord

Sonos hapert alleen bij begin van nummers

• 23 september 2019
  • 17 reacties
  • 774 Bekeken

Sinds gisteren hapert mijn Sonos alleen bij het begin van ieder nummer. Daarna loopt de muziek gewoon door.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
icon

Beste antwoord door Wilmah 23 september 2019, 12:54

Ik heb een reactie van jullie (jou) gekregen nav de diagnose en de acties uitgevoerd.

Het werkt nu weer perfect.

Het lag aan het feit dat de playbar niet de hoofdgroep was. Ik snap het.

Fijn dat het nu weer goed werkt.

Groetjes Wilma
Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey Wilmah,

Zie graag een diagnose van je Sonos installatie tegemoet, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Liggende aan wat we zien in de diagnose zullen we je of de oplossing geven, of vragen in te bellen zodat we degelijk onderzoek kunnen doen naar het probleem.
Dag Tim,

Dank voor je reactie. Dit is inderdaad hetzelfde probleem als die ik ervaar. Ik heb vanmorgen een diagnose gemaild met nr 1798047946. Ik ben ik afwachting daarvan.

Overigens was ik zaterdag op het feestje van m'n zwager de had hetzelfde probleem... heel benieuwd wat de oorzaak is en vooral ook de oplossing.

Gr,
Roland Meijerink
Reputatie 7
Badge +2
Als meerdere klanten het zelfde probleem ervaarde, dan klinkt het er een beetje naar dat er problemen waren bij Spotify, of bij de internet provider.
Ik zeg "waren" maar volgensmij kamp je nogsteeds met het zelfde probleem.
Zie dat je een redelijk oude modem/router in huis hebt, denk als je de internet provider zou contacteren, dat deze maar al te graag dit oude model zou ophalen, om je een nieuwe modem aan te leveren.
Heb geen idee of je zwager in het zelfde schuitje zit, zelfde internet provider met zelfde modem.
Zie ook graag de diagnose van Wilmah tegemoet om een vergelijking te kunnen trekken.
Daarnaast is het mailen naar support@sonos.com wel 't beste, dus ga er vanuit dat onze support afdeling hier ook nog verder op zal handelen.
De problemen zijn er inderdaad nog steeds, van de 1 op de andere dag. Dus vind het vreemd. Dank voor de tip van de router, daar kunnen we wellicht iets mee maar het zou gek zijn als dat nu ineens de oorzaak is van het probleem. Wij hebben een Ziggo abonnement...en niet minst snelle

De situatie bij mijn zwager ken ik niet, behalve dat het een gloed nieuw huis is en dat alle speakers bedraad zijn. Het viel me op dat hij het zelfde probleem had.

Ik heb de diagnose verstuurd via mail.
Hallo Tim,
De diagnose heb ik net verstuurd via de app.
Hopelijk kunnen jullie er iets mee.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Tim,
De diagnose heb ik net verstuurd via de app.
Hopelijk kunnen jullie er iets mee.

Zou je het bevestigings nummer willen verwoorden, kan namelijk niet op je scherm meekijken 😉
Ik heb een reactie van jullie (jou) gekregen nav de diagnose en de acties uitgevoerd.
Het werkt nu weer perfect.
Het lag aan het feit dat de playbar niet de hoofdgroep was. Ik snap het.
Fijn dat het nu weer goed werkt.

Groetjes Wilma
Badge

goedemorgen,

gisterenavond een feestje in huis. we gaan dan over van een normale (spotify ) playlist naar de macbook waar iedereen een nummer toevoegt in de rij via de sonos app op de macbook. Dan begint het haperen ( zowel kamer playbar+sub ) als de keuken met een play 3. dit gebeurd niet de hele tijd maar idd bij sommige nummers in het begin..Nu draait er een spotify playlist zonder problemen. 

De play 3 was het eerst aangeschafte product in de keuken ( wireless aangesloten ).
Daarna playbar en sub in de kamer ( playbar utp rechtstreeks op airport extreme ) en sub wireless.
De airport extreme staat in de kamer ( max 5 mtr vanaf alle apple producten )  en is de basis van het ( wifi ) netwerk.
Bridge modus is actief dus ziggo levert alleen ip adres af naar het netwerk.

speedtest ziggo ( wifi ) geeft zowel op de macbook als smartphone de max snelheid van 250mbit download en 25 mbit upload...dingen als netflix werkt allemaal prima. naar mijn idee is ziggo niet het probleem immers zij leveren de snelheid die ze beloven.

ik heb net wel een diagnose gedaan ( vermoedelijk te laat ) onder nummer 2093526751.

graag tips/advies

gr marco

Badge

Beste Tim,

mijn Sonos systeem hapert ook nog steeds. Inmiddels hebben collega’s van jou aangegeven dat het probleem bekend is , maar nu niet opgelost kunnen worden . Iets met “we hopen op begrip” ? Ik heb een set van 2 play 3 en een Sub een anderhalf jaar oud, en werkt nu al niet meer naar behoren. Ik heb begrepen dat jullie play 3 uit de collectie hebben gegooid , is dat incl het support er van? Ik hoop dat ik op korte termijn een oplossing krijg aangeboden waar ik welkomere mee kan, aangezien het geduld aan het opraken is. Graag hoor ik van je,

groet 

Reputatie 4
Badge +3

Hey Pieter,

Sorry voor de late reactie,

Zonder een diagnose, of een ticket nummer aangezien je al contact met ons heb gehad, kan ik je niet vertellen wat er gebeurt met je systeem.

Wel kan ik je vertellen dat ook al maken we de Play:3 speaker niet meer, dat we de support hiervan ook zeker nog niet gaan stop zetten.

Wel zal ik je aanraden als je nog problemen met je systeem ervaart om telefonisch contact met ons op te nemen, dan kunnen we je veel sneller helpen.

Beste dansen heren , sinds een paar dagen heb ik problemen met streaming muziek, ze beginnen alllemaal met gehaper, alleen via de playbar , als ik via een andere kamer doe met Sonos one geen probleem , het gehaper stopt naar paar seconde en dan verder goed , wat te doen ? 350878519

Reputatie 4
Badge +3

Hey Swan,

Er komt vandaag een software update uit, graag hoor ik van je of je na het updaten er nog steeds problemen mee ervaart.

Hi Mark, oké houd het in de gaten,  m’n probleem is gisteren verholpen, Apple Music was de boosdoener, de muziek via Spotify bijvoorbeeld geen probleem mee. 

De playbar met Apple Music alle nummers storen de eerste paar seconde, met tv of muziek Spotify geen last.

Ik ben blijkbaar niet de enige die dit probleem heeft: bij mijn Playbar en Play1s hapert de muziek (stream en bibliotheek) de eerste minuut, mijn Play3 heeft hier geen last van. 

Ik heb de laatste versie van de app geinstalleerd, Bridge en wifi netwerk al gereset, maar dit alles zonder resultaat…

Hoe los ik dit op?

Bvd, Herman

(diagnose 1451056571)

Reputatie 5
Badge +3

Dank je wel voor de diagnose. We zijn momenteel een probleem aan het onderzoeken waardoor een draadloze Playbar met surround speakers wegvalt. Dit is enkel het geval in deze opstelling en de tijdelijk oplossing is om de Playbar met een netwerkkabel aan te sluiten. Ik zie dat je nog een Bridge gebruikt, we raden aan om dit apparaat niet langer te gebruiken omdat de moderne vereisten van het systeem vaak te zwaar zijn voor een Bridge. Is het mogelijk om de Playbar met een netwerkkabel aan te sluiten en de Bridge van het stroom te halen?

Hi Frank,

Dank voor je snelle reactie. Ik haal de Bridge van het stroom, de Playbar aan een netwerkkabel aan te sluiten gaat niet. Daar heb ik juist een wireless systeem voor gekozen…

Als ik het goed begrijp dus nu nog geen volledige oplossing?

Groet,

Herman.

Reageer