Sonos hapert

• 14 februari 2019
  • 74 reacties
  • 4377 Bekeken

Toon eerste bericht

74 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Wij hebben 3 x Play1 speakers, 1 x Connect Amp en 1 x Connect en heeft altijd goed gewerkt. Sinds een paar weken is de Sonos bijna niet meer te gebruiken omdat hij constant uit valt. Naar mijn inziens is er niets essentieels veranderd in de situatie dus kan ook geen oorzaak bedenken. Wie kan mij helpen om het systeem weer werkend te krijgen? Vandaag diagnose verstuurd met nummer: 1798757978.
Je Sonos staat gescheiden op het Sonos-net kanaal, een gedeelte staat op kanaal 6, en een andere op kanaal 11.
Wil je vragen de Sonos via de Geavanceerde Instellingen op kanaal 1 te zetten, zodat je alle speakers zou forceren op het zelfde draadloos kanaal te staan.
De antennes van je Sonos hebben het ook redelijk zwaar, daarnaast doet wifi het toch goed en is er geen pakket verlies te zien tussen de componenten.
Misschien dat kanaal 1 toch nog wat verbetering geeft op de werking van je Sonos antennes.
Toch denk ik dat je Spotify problemen dus niet met wifi te maken hebben als ik de diagnose zo zien.

We zijn op het moment dan ook in onderzoek naar problemen met Spotify voornamelijk op de KPN lijn, maar helaas hebben we hier nog geen oplossing voor en is het dus nog in onderzoek.
Blijkbaar doen deze pieken van muziek uitval zich al voor sinds eind Januari, maar beginnen we helaas nu de trend pas een beetje te zien.
We hopen de oplossing spoedig te kunnen aandragen, of KPN/Spotify hier de juiste informatie over aan te kunnen leveren zodat ze het probleem aan hun kant kunnen oplossen.
Het is wel belangrijk voor ons om via diagnoses het netwerk en wifi als mogelijke oorzaak uit te sluiten.
We zien diagnoses dus graag tegemoet aangezien dit het proces zal versnellen tot een oplossing.
Kan helaas weinig extra aankaarten behalve de vraag geduld te houden.
Badge
Probleem is weer terug, support van sonos heeft DNS aangepast in me router en bandbreedte aangepast. Nu weer zelfde euvel na een week. 689449221 Word er hopeloos van.
Reputatie 7
Badge +2
Klopt, het is ook nog in onderzoek, en we hopen dat KPN de problemen spoedig gaat oplossen, tot die tijd zul je ben ik bang geduld moeten houden.
Jammer om te horen dat de DNS aanpassen dus geen verandering in het geheel heeft gebracht.
Badge
Hoi Tim,
Ik heb gisteravond de 3 maanden Apple gratis music geactiveerd. Totaal geen problemen vond het geluid ook beter eerlijk gezegd. Spotify is opgezegd.
Reputatie 7
Badge +2
We hebben tevens een Community Post geschreven omtrent het probleem.
Zie graag hier het topic, dit zodat alle nog inkomende diagnoses op 1 plek komen te staan en het ook voor ons overzichtelijk blijft.
Hier een vergelijkbaar probleem. Bij het afspelen van muziek (spotify) vallen er speakers uit/haperen. Soms beide achterspoilers, soms 1.

Enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen?

Het bevestigingsnummer is: 266809517.

Dank vast voor de info.
Reputatie 7
Badge +2
Hier een vergelijkbaar probleem. Bij het afspelen van muziek (spotify) vallen er speakers uit/haperen. Soms beide achterspoilers, soms 1.

Dank vast voor de info.

Wat is je internet provider?
Zie een Huawei modem beschreven staan, volgensmij heb je geen KPN?

Dank vast voor de info.

Wat is je internet provider?
Zie een Huawei modem beschreven staan, volgensmij heb je geen KPN?
Klopt, ik het T-mobile thuis met een Huawei modem. Heel blij mee :(
Ik heb de beat inmiddels via UTP aangesloten. Maakt nog niet heel veel uit.
Tot voor kort had ik Apple music. Daar heb ik het probleem niet meegemaakt. Ik heb er eigenlijk alleen last van met het afspreken van Spotify. Muziek van de NAS geeft ook geen issue.
met beat bedoel ik de beam. 😳
Reputatie 7
Badge +2
Wil je vragen in te bellen zodat we onderzoek kunnen doen naar je netwerk en de verbinding naar Sonos toe.
Zie graag ons telefoon nummer op de volgende website.
Beste Sonos,
-
Bij mij valt de Sonos ook weg. Ik heb een opening van een restaurant zaterdag ( 18-5-2019) en dit is heel hinderlijk.
Ik heb gespeurd op het forum naar een oplossing, maar ik kan hem niet vinden. Willen jullie mij helpen met de oplossing?
1908268790 is het nummer van de diagnose die ik heb verzonden net na / toen de hapering bezig was..

Ik hoor graag
Reputatie 7
Badge +2
Beste Sonos,
-
Bij mij valt de Sonos ook weg. Ik heb een opening van een restaurant zaterdag ( 18-5-2019) en dit is heel hinderlijk.
Ik heb gespeurd op het forum naar een oplossing, maar ik kan hem niet vinden. Willen jullie mij helpen met de oplossing?
1908268790 is het nummer van de diagnose die ik heb verzonden net na / toen de hapering bezig was..

Ik hoor graag

Je hebt 2 routers (DHCP) servers in je netwerk staan.
Sonos weet nu niet naar welke hij moet luisteren.
Dit kan allerlei problemen met zich mee brengen.
Zo komt er een router naar voren met het IP: 192.168.10.250
En komt er een 2e router naar voren met IP: 10.0.28.1
Denk dat je bij je IT-afdeling wilt aankloppen om dit eerst recht te zetten.
Hi Tim,

Ik heb er nog steeds last van. 1447852963. Was net gebeurd (
Reputatie 7
Badge +2
Hi Tim,

Ik heb er nog steeds last van. 1447852963. Was net gebeurd (

Je Sonos staat op draadloos kanaal 6.
Schakel vanuit de Geavanceerde Instellingen naar Sonos-Net kanaal 1, speel dan 20 a 30 minuten muziek en stuur graag een nieuwe diagnose.
Daarna graag kanaal aanpassen naar kanaal 11, en nogmaals 20 minuten muziek afspelen om weer een diagnose te maken.
Zie de 2 diagnoses graag tegemoet om vast te stellen welke het beste te gebruiken is.
Er is helaas redelijk wat wifi storing aanwezig van Boost naar Hotel Entree, en Boost naar Bar (L&R)
Hi Tim

Kanaal 1: 1368138218
Kanaal 11: 1222619460

Het gekke is dat de Boos boven de Bar ligt Dus ver is dat niet
Reputatie 7
Badge +2
Wil je vragen ons even te bellen zodat we goed onderzoek kunnen doen.
Diag van kanaal 1 kan ik helaas niet inzien.
Diag van kanaal 11 laat alleen de Boost en Paal (L&R) zien.
Iets in het netwerk gaat denk ik niet goed.
Badge +1
Sonos-wifi of het gebruik van je eigen router-wifi heeft waarschijnlijk geen oorzaak in dit probleem, zoals het er naar uitziet komen de huidige problemen alleen naar voren op het KPN netwerk.

Helaas... Ook problemen via Caiway op Glas. Zeker na de laatste 2 - 3 updates van de Sonos app.
Reputatie 5
Badge +3
Hi Mark, we kunnen je het beste helpen als je ons een diagnose kan sturen en het nummer hier plaatsen. Je kunt ons ook altijd bellen. Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.
Badge +1
Hi Mark, we kunnen je het beste helpen als je ons een diagnose kan sturen en het nummer hier plaatsen. Je kunt ons ook altijd bellen. Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.

Hallo Frank, Ik heb inmiddels contact gehad met de support.
Badge

Beste , al meerdere keren heb ik de melding gedaan dat mijn Sonos systeem hapert . De conclusie van Sonos is een bekend probleem wat jullie op dit moment niet kunnen oplossen…. en daar moet ik het mee doen? Ben er inmiddels wel klaar mee, het lijkt er op dat jullie een model uit de collectie hebben gehaald en dit niet meer ondersteunen?  Ik heb vorig jaar ruim 1500,- betaald en nu werkt het al niet meer naar behoren, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Als jullie de play 3 serie niet meer ondersteunen verwacht ik een gedegen oplossing , cq voorstel voor een omruiling naar een product wat jullie wel in orde hebben. Graag hoor ik hoe En wanneer dit opgelost gaat worden, want ik ben er inmiddels wel klaar mee. 

Ik heb het net ook gehad, laatste tijd vaak dat hij een lijst aan het afspelen is en middenin het nummer over gaat naar volgend nummer.

Net ook weer, hier het diagnosenummer hier direct na: 514888363

10:02 - Nu net weer een hapering en direct naar volgend nummer: 875200271

Alvast bedankt

Reputatie 5
Badge +3

Hi Gert. Wanneer je een Sonos-product met een kabel aansluiten maakt dit apparaat een eigen WiFi-signaal aan. Dit noemen we Sonosnet. Andere Sonos-apparaten in de buurt kunnen hiermee verbinden en krijgen zo hun data. De speaker slaapkamer staat echter te ver weg of er gaat iets anders mis. Deze speaker verbindt nu met je Ziggo WiFi. Wat is de afstand tussen je slaapkamer speaker en de dichtstbijzijnde?

Frank,

het klopt dat de Slaapkamer Sonos nagenoeg buiten het bereik staat van de andere twee. Echter staat de Slaapkamer niet aan en gaat het juist om de Woonkamer & Speelkamer. Deze staan beneden.

groeten Gert

Reageer