Sonos hapert

• 14 februari 2019
  • 74 reacties
  • 4365 Bekeken

Toon eerste bericht

74 Reacties

Badge
Ik zit het hier nog allemaal eens na te lezen, maar sorry hoor. Jullie moeten toch echt naar die laatste update kijken intern, die deugt gewoon blijkbaar niet, er is iets met de cache aan de hand. Je kan toch niet ineens alle sonos gebruikers met een Google DNS laten stoeien? Nooit is dat nodig geweest en nu moet iedereen ineens haar netwerk overhoop gooien, dit kan toch niet de bedoeling zijn voor iets wat altijd normaal heeft gewerkt? Ik heb btw geen ervaring met DNS en KPN modems, ik neem aan de meeste mensen niet, dus om die nu het bos in te sturen en tot de conclusie laten komen dat die oplossing niet werkt gaat er bij niet in.
Reputatie 7
Badge +2
Kunnen jullie kijken naar 1948835081 valt weer steeds weg. Heeft het een aantal dagen goed gedaan. Ben het inmiddels zat.
&
Sonos, hier ook sinds 3 dagen problemen met sonos. Stopt ineens. Begint weer of op ander nummer.... of hangt helemaal vast op de app.
Diagnose verstuurd 1641386574

Wil jullie allebei verzoeken de stappen van mijn vorige bericht door te lezen, waarin ik refereer aan een DNS wijziging in de DHCP server, voor Xipe is de DHCP server een Asus router.
Voor Joeyenjoycenederweert is dat de KPN modem.
Zie inderdaad dat de muziek er uit knalt, maar dat op die momenten de wifi verbinding prima is en geen oorzaak van het probleem mag zijn.
Heb deze week wat meer mensen over Spotify vernomen via telefonisch contact waarbij de DNS wijziging de oplossing was.
Als hier assistentie bij nodig is raad ik aan ons even te bellen.

Extra vraag voor Xipe, staat er een KPN modem voor je Asus router? en zo ja, welk model KPN modem heb je?
Badge
Een v10 modem. Zijn jullie in de avond bereikbaar? Want overdag moet ik werken.
Reputatie 7
Badge +2
Nee, helaas zijn we alleen te benaderen van 10:00 tot 18:00 op werkdagen, maar toch ook het verzoek even te kijken of het probleem zich alleen voordoet tussen 17:00 a 19:00 in de avond.
We krijgen aardig wat klanten binnen die Spotify problemen ervaren, icm KPN modems, wat we dus nog in onderzoek hebben.
Mogelijk is het een tijdelijk probleem, maar we kijken er graag naar, daarnaast zou jij al langer met dit probleem kampen, kijkende naar hoe dat dit topic nu 2 weken oud is.
Badge
Hier weer een nummer 366292194 ik word gek hier. Heb bezoek gezelligheid en muziek valt steeds weg en hapert. Ben het echt zat nu! Nu moet ik weer dns en gaan aanpassen etc.. ik wil een officiële klacht indienen. Ik ga geen dag vrij nemen omdat jullie tot 18 uur bereikbaar zijn voor een paar speakers twv 1000 EURO!!! Ik wil graag een oplossing! Voel me echt genaaid!
Reputatie 3
Badge +2
Xipe, denk je niet dat als het aan de update van Sonos ligt het hier wat drukker zou zijn wat betreft klachten, zeker op het Engelse gedeelte? Valt me ook op dat ik alleen maar KPN zie langskomen als IPS in dit topic, ik heb Ziggo en geen problemen met Spotify op meerdere Sonos spelers, zou het een probleem bij KPN kunnen zijn?
Badge
Zou het niet weten Damon77, mijn buren zitten op KPN met glas. Zelfde probleem echter zij streamen intern en hebben geen Spotify. Dus gaat over hun lokale lijn. Zelfde klachten ook na een update van Sonos. Ik zou niet weten wat KPN zou moeten aanpassen. Ik ga via Asus router naar de KPN modem en dan het internet op, doe dit al jaren zo Onder problemen, als er iemand enthousiast was over Sonos in mijn kringen was ik het wel. Er is verder niks veranderd aan de infra in huis. Zowel op de mesh als router hapert de sonos. Het maakt dus geheel niet uit waar ik die speakers aan koppel. De ellende blijft, soms na een paar uur en dan vervolgens elk liedje. Krijg soms een melding vanuit de app van Sonos over een cache probleem die hij niet op kan slaan.
Badge
Een week na aanschaf & probleemloos SOnossen had ik hetzelfde. Volgens mij gooit de "wachtlijst" een beetje roet in het eten.
Maar dit was niet het enige probleem.
Snel op YouTube gekeken en een paar mensen hadden dit in USA ook. De oplossing voor hen was het aanschaffen van het Sonos Boost kastje.
Ik heb deze ook diezelfde dag nog aangeschaft. (MEDIAMARKT bestond 20 jaar dus 79euro i.p.v 100 euro)
Nooit meer ergens last van gehad sindsdien.
Topding en het zorgde zelfs voor snellere bediening tussen de apparaten en ook browsen van stations en nummers is sneller geworden. Best sound ever.
●glasvezel van T-mobile
●TPLink M5 Deco
●Sonos Boost kastje
●Sonos Playbar, 2x ONE, Sub, 1x Beam
Reputatie 7
Badge +2
Het is opzich het testen wel waard om op Sonos wifi te werken, je laat Sonos nu op de wifi van de Asus werken, en mogelijk dat inderdaad Sonos wifi de verbinding er wel beter doorheen drukt.
Elke speaker werkt ook als Sonos Boost, dus tijdelijk de Play:3 of een Play:1 bekabelen om deze de wifi voor de rest op te laten zetten zou al een (tijdelijke) test kunnen zijn.
Toch is dit forum platform er niet voor om diepe moeilijke problemen op te lossen, ons telefonisch support en mail support wel, vandaar ook de eerder gestelde vraag ons telefonisch te contacteren waarin we onderzoek kunnen doen naar je netwerk.
Verder vinden we het uiteraard vervelend om te lezen dat je opeens zo tegen deze problemen aan loopt, maar wij zijn niet aansprakelijk voor slecht werkende wifi of een muziek-dienst die niet goed doorkomt op je lijn.
Wel onderzoeken we het graag voor je in de hoop dat het op te lossen is.
Het is in jou situatie een hoger-lager situatie waarin we dingen moeten uitsluiten, het bekabeld verbinden en op de bekabelde speaker afspelen, om nogsteeds problemen te ervaren kan in iedergeval uitsluiten of het met de wifi te maken heeft of met de modem/router/internet/muziek-provider.
Je Sonos speakers zelf zijn prima, de diagnoses laten goed werkende hardware zien, dus misschien wat cru, maar je Sonos installatie is perfect, het is de omgeving waar deze Sonos installatie in staat wat de problemen veroorzaakt.
Hoi, ik gebruik thuis Sonos met 6 speakers zonder enige problemen - ook na de update. Bij mijn vriendin sinds een aantal weken wel wegvallen van de verbinding. Speelt eigenlijk geen nummer af zonder dat die een aantal keer hapert. Uit het niets. Erg vervelend.

Er komt een melding te staan dat er onvoldoende snelheid is voor de afspeelbuffer. Maar er ligt hier glasvezel en de snelheid is altijd rond de 50 mbps.

Hoor graag wat er mis is...

Diagnose #729281085
Badge
Hier weer een nummer 2147076757
Daarnaast de melding in beeld van de app; snelheid netwerkverbinding onvoldoende om afspeelbuffer te onderhouden. Wellicht kan iemand van sonos een reactie op geven? En wederom vragen te bellen, dat wil ik best maar overdag zijn jullie er niet en om nou alles mee naar me werk te nemen en te installeren lijkt me niet de bedoeling. Daarnaast ga ik geen vakantie dag opnemen, dat lijkt mij vanzelfsprekend. Nogmaals graag een oplossing.

Dank.
Hallo, zelfde probleem hier (melding onvoldoende snelheid voor de afspeelbuffer en vervolgens skip naar volgend nummer). Heb glasvezel internet via kpn en luister voornamelijk via spotify.

Ik dacht dat mijn problemen kwamen doordat ik een extra play:1 had gekocht voor op de slaapkamer en dat het netwerk signaal niet goed door de dikke muren zou komen en hierdoor alle sonos apparaten zouden storen. Blijkbaar ligt het probleem toch anders, aan de reacties hier te lezen. Overigens startten de problemen een paar weken geleden, een tijdje niet, en nu sinds gisteren weer.
Opstelling:
-huiskamer: playbar(bedraad aangesloten), sub (draadloos), 2 play:1 (draadloos)
-slaapkamer: 1 play:1 (draadloos)

Diagnose nummer: 964980365

Alvast dank
Hallo,
Ik heb sinds enige tijd de zelfde problemen. Valt me op dat het enkel met muziek speelt en niet bij TV luisteren.
Reputatie 7
Badge +2
Hoi, ik gebruik thuis Sonos met 6 speakers zonder enige problemen - ook na de update. Bij mijn vriendin sinds een aantal weken wel wegvallen van de verbinding. Speelt eigenlijk geen nummer af zonder dat die een aantal keer hapert. Uit het niets. Erg vervelend.

Er komt een melding te staan dat er onvoldoende snelheid is voor de afspeelbuffer. Maar er ligt hier glasvezel en de snelheid is altijd rond de 50 mbps.

Hoor graag wat er mis is...

Diagnose #729281085

Wil je vragen deze diagnose 729281085, te versturen naar ons mail adres support@sonos.com.
Beschrijf hierbij graag je volledige naam, volledige adres gegevens en telefoon nummer.
Je Playbase is helaas stuk en deze willen we graag met je omwisselen voor een goed werkende Playbase.
Niet echt het probleem wat je aankaart, dus misschien dat dit wat onverwacht naar voren komt, maar denk dat we je eerst een goed werkende Playbase willen leveren voordat we naar afspeel problemen kunnen kijken.
Reputatie 7
Badge +2
Wil de rest verzoeken de de Google DNS in de KPN modem te plaatsen. (of ander merk DHCP server die achter de KPN zou staan)
DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4
Daarna graag de modem en gehele Sonos installatie 1-malig uit en aan zetten door stroom te ontkoppelen om te zien of daarna de problemen met Spotify zich nog voor blijven doen.
DNS is een soort TomTom voor internet communicatie, en mogelijk word u de verkeerde kant op gezonden om Spotify te benaderen.
Google zou je via een kortere route kunnen begeleiden waarin de problemen zich mogelijk niet meer voordoen.
Hoor dus uiteraard graag of de problemen zich nog voor zouden doen na deze wijziging.
Als u assistentie nodig heeft bij deze wijziging, dan raad ik u aan ons even telefonisch te contacteren.
Onze contact gegevens staan op de volgende webpagina.
We zien de laatste weken veel problemen met Spotify op het KPN netwerk, wat we graag onderzoeken, maar degelijk onderzoek doen we via onze mail en telefoon support, ons forum heeft even net een wat ander doeleinde.
Badge
Heeft dan niemand in dit draadje hier een Sonos Boost kastje? Een echte aanrader voor dit (soortgelijk)probleem.
Mijn probleem was in 1x keer opgelost en alles speelt nu veel soepeler en ook de bediening via iPad en Android smartphones verloopt ook vlotter .
Kostte wel wat maar ja, ik wil géén ge-emmer met mijn mooie Sonos collectie.
Vandaag ga ik uitbreiden met nog eens 2x Sonos One. Ben benieuwd :$
Overigens is KPN apparatuur wel vaker de oorzaak met WiFi-issues(ervaring vrienden en familie), en dan niet alleen met Sonos apparatuur. Die geweldige modem en firmware(Experia box v10a) moet vaak ververst worden.
2 weken geleden is deze firmware weer ge-update door KPN. Misschien belangrijk om even een kijkje te nemen op forum KPN.

T-mobile Thuis gelukkig niet of nauwelijks problemen. 🆒
Reputatie 7
Badge +2
Sonos-wifi of het gebruik van je eigen router-wifi heeft waarschijnlijk geen oorzaak in dit probleem, zoals het er naar uitziet komen de huidige problemen alleen naar voren op het KPN netwerk.
Wil de rest verzoeken de de Google DNS in de KPN modem te plaatsen. (of ander merk DHCP server die achter de KPN zou staan)
DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4
Daarna graag de modem en gehele Sonos installatie 1-malig uit en aan zetten door stroom te ontkoppelen om te zien of daarna de problemen met Spotify zich nog voor blijven doen.
DNS is een soort TomTom voor internet communicatie, en mogelijk word u de verkeerde kant op gezonden om Spotify te benaderen.
Google zou je via een kortere route kunnen begeleiden waarin de problemen zich mogelijk niet meer voordoen.
Hoor dus uiteraard graag of de problemen zich nog voor zouden doen na deze wijziging.
Als u assistentie nodig heeft bij deze wijziging, dan raad ik u aan ons even telefonisch te contacteren.
Onze contact gegevens staan op de volgende webpagina.
We zien de laatste weken veel problemen met Spotify op het KPN netwerk, wat we graag onderzoeken, maar degelijk onderzoek doen we via onze mail en telefoon support, ons forum heeft even net een wat ander doeleinde.

Je kunt de DNS niet aanpassen in de KPN experiabox V10a (althans ik kan het niet vinden); ook volgens https://forum.kpn.com/internet-9/experiabox-v10a-dns-server-configureren-457409
Op dit moment geen optie dus.. Nog andere ideeen/oplossingen? (zonder een boost te hoeven kopen :P)
Goedenavond,
Voor de compleetheid reageer ik ook maar even.
Ik heb 2x Play one, KPN netwerk, en heb het probleem op IOS én op laptop !.
Dus niks met telefoon te maken.

Bij een ieder ontstaat spontaan dit probleem zonder DNS etc. wijzigingen
Het gaat volgens mij om of het probleem ligt bij KPN of Sonos.

Zie bijlage afbeelding die ik op de laptop krijg.
(even ter info het is een 32GB RAM geheugen en i7 dus niks met buffer te maken hiervoor nooit problemen)

Ik hoop dat het probleem zsm wordt opgelost.

Dion
Ik heb zojuist mijn diagnose middels sonos verstuurt.
Tim kan ik het nummer naar je sturen?
Hoi Tim,
Zojuist een mail naar support@sonos.com gestuurd.

groet
Dion
Reputatie 7
Badge +2
We hebben het probleem in onderzoek, en de diagnoses helpen ons hierin enorm.
We zien soms pieken van Spotify problemen, die zich eigenlijk bij alle providers voor doen, maar meer bij de ene dan de andere.
We zijn nog in onderzoek en hopen spoedig een oplossing aan te kunnen bieden, of 1 van de partijen die er verantwoordelijk voor is te informeren zodat deze de oplossing kan implementeren.
Excuses voor de huidige problemen die je mogelijk nog zou kunnen ondervinden.
We hebben het probleem in onderzoek, en de diagnoses helpen ons hierin enorm.
We zien soms pieken van Spotify problemen, die zich eigenlijk bij alle providers voor doen, maar meer bij de ene dan de andere.
We zijn nog in onderzoek en hopen spoedig een oplossing aan te kunnen bieden, of 1 van de partijen die er verantwoordelijk voor is te informeren zodat deze de oplossing kan implementeren.
Excuses voor de huidige problemen die je mogelijk nog zou kunnen ondervinden.
Hallo Tim, zelfde probleem hier, sinds een week of 3. 2x Sonos play 5 2nd gen in stereo paar met melding ‘Snelheid netwerkverbinding onvoldoende om afspeelbuffer te onderhouden’. En dan speelt ie het volgende Spotify nummer. Als je een diagnose nodig hebt, let me know. Succes met oplossen!
Wij hebben 3 x Play1 speakers, 1 x Connect Amp en 1 x Connect en heeft altijd goed gewerkt. Sinds een paar weken is de Sonos bijna niet meer te gebruiken omdat hij constant uit valt. Naar mijn inziens is er niets essentieels veranderd in de situatie dus kan ook geen oorzaak bedenken. Wie kan mij helpen om het systeem weer werkend te krijgen? Vandaag diagnose verstuurd met nummer: 1798757978.

Reageer