Sonos hapert

• 14 februari 2019
  • 74 reacties
  • 4223 Bekeken

Sinds enkele dagen hapert mijn Sonos play 1 en verspringt naar het volgende nummer. Wie kan me hier bij helpen?

74 Reacties

Badge
Heb ik ook. Krijg je ook een melding? Iets over dat het netwerk te zwak is? Diagnose
: 1061644029
Badge
Hier ook sinds vanavond de melding Snelheid netwerkverbinding onvoldoende om afspeelbuffer te onderhouden. Heb inmiddels me hele netwerk opnieuw opgezet, speakers gereset en gekoppeld HELAAS. Zal waarschijnlijk aan de brakke software liggen die van de week de ruimte is ingeschoten. Zeeeer teleurstellend!!
Reputatie 5
Badge +3
Sinds enkele dagen hapert mijn Sonos play 1 en verspringt naar het volgende nummer. Wie kan me hier bij helpen?
Zou je eens een diagnose willen maken kort nadat dit probleem zich voordoet?
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.

Heb ik ook. Krijg je ook een melding? Iets over dat het netwerk te zwak is? Diagnose
: 1061644029
Dank je wel voor je diagnose. Zou je ons willen bellen? Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.

Hier ook sinds vanavond de melding Snelheid netwerkverbinding onvoldoende om afspeelbuffer te onderhouden. Heb inmiddels me hele netwerk opnieuw opgezet, speakers gereset en gekoppeld HELAAS. Zal waarschijnlijk aan de brakke software liggen die van de week de ruimte is ingeschoten. Zeeeer teleurstellend!!
Als je app aangeeft dat de netwerkverbinding onvoldoende is staat dat compleet los van de update. Het probleem ligt er dan aan dat de speaker niet snel en stabiel genoeg de data kan binnenkrijgen om de muziek af te spelen.
Badge
Ik heb 3 speakers waarvan 2 gekoppeld, jaren nooit geen last. Geen verandering in netwerk. 2 dagen geleden een software update ... toeval? Vertel mij dan maar waar het aan ligt.
Ik heb hetzelfde probleem, ook sinds een paar dagen de melding over onvoldoende snelheid van het netwerk. Tot die tijd nooit problemen gehad. Er is niets gewijzigd in het netwerk. Toch iets met die update? Ik heb een diagnose gemaakt: 299924309
Badge +1
Ook ik heb het probleem. Het wegvallen van muziek, daarna de onvoldoende bandbreedte melding en vervolgens doorskippen naar het volgende nummer lijkt zich alleen voor te doen bij Spotify nummers. Soms een tijd lang geen problemen en soms achter elkaar wegvallen van muziek.

Ook ik heb dit pas sinds een paar dagen, waarschijnlijk na de laatste firmware update.
Reputatie 6
Badge +3
Wellicht zou wat meer info handig zijn. Zelf ervaar ik sinds de update ook haperingen terwijl het netwerk of de omgeving niet veranderd is. Ik heb uitsluitend de haperingen tot stoppen bij het afspelen van Deezer via AirPlay. Wanneer ik via de sonos app afspeel dan ervaar ik geen enkel probleem.
Badge
Goed, ben net terug van een bezoek aan mijn buren, gezellige borrel. Echter ZELFDE probleem op hun Sonos, uitvallen en haperingen!!! Sinds update. Kan hier iets aan gedaan worden???
Ik heb precies hetzelfde alleen verschijnt bij mij in het scherm 'kan geen verbinding met deezer maken',lastig want er worden steeds nummers overgeslagen.
Reputatie 7
Badge +2
Kan helaas alleen over TheBookie z'n probleem spreken aangezien we daar een diagnose van toegezonden krijgen.
Ik zie in de diagnose dat je gebruik maakt van wifi versterkers, iets wat met Sonos problemen zal geven.
Je maakt gebruik van de wifi: Trimedix welke 2x in de lucht verschijnt, 1-malig door de KPN modem, en nogmaals door een 2e kastje in huis.
Dit geeft Sonos de mogelijkheid tot schakelen aangezien Sonos met een wifinaam en wachtwoord zal verbinden.
Wil je verzoeken onze Community Post door te lezen welke het verschil tussen Sonos wifi en eigen thuis wifi doet uitleggen.
Met uiteindelijk het advies op Sonos wifi over te stappen, of je eigen wifi zo aan te passen dat Sonos met 1 van de 2 punten in huis in contact staat.
Badge
Dit verbaasd mij nogal, aangezien dat bij mij niet het geval is, 1 wifi netwerk, geen veranderingen en hetzelfde probleem. Daarnaast verbaasd het mij dat sinds zaterdag lijkt dat het probleem verholpen is, zomaar spontaan.... Ook viel het mij op dat als de sonos deze mankementen vertoond het ongeveer na een uur is dat het aan staat, dit was ook bij mijn buren vrijdagavond zo.
Reputatie 7
Badge +2
Dit verbaasd mij nogal, aangezien dat bij mij niet het geval is, 1 wifi netwerk, geen veranderingen en hetzelfde probleem. Daarnaast verbaasd het mij dat sinds zaterdag lijkt dat het probleem verholpen is, zomaar spontaan.... Ook viel het mij op dat als de sonos deze mankementen vertoond het ongeveer na een uur is dat het aan staat, dit was ook bij mijn buren vrijdagavond zo.
Klopt, heb geen diagnose van je ontvangen dus kan er helaas niks concreets over melden.
Vandaar dat ik alleen de thuis situatie van TheBookie kan beschrijven en advies op kan bieden.
Het kan tevens zijn dat er problemen waren bij de muziekdienst waarbij meerdere mensen het zelfde probleem zouden ervaren.
TheBookie speelde Spotify af, maar lees van de andere reacties dat ze Deezer problemen hadden.
Deezer had 1 a 2 weken geleden ook problemen welke helaas ook een volle week aanhielden totdat het door Deezer opgelost was.
MIsschien dat er toch nog wat kleine problemen waren waar klanten de problemen van ervaarde.
Badge
Ik gebruik zelf Spotify, maar mijn buurman heeft alles weet lokaal staan. Aan de kant van Sonos draaien geen servers mee?
Reputatie 7
Badge +2
Sonos servers hebben geen invloed op de wifi verbinding binnen huis, misschien hebben de buren een magnetron aan de andere kant van de muur gezet waar jou Sonos nu staat te storen.
Redelijke speculatie, waarin ik je toch ga vragen een diagnose in te sturen alvorens ik hier verder iets concreets op wil kunnen melden.
Badge
Ga ik vanavond doen. Nee staat geen magnetron ...?
Reputatie 6
Badge +3
Mijn probleem met Deezer blijkt te ontstaan door het gebruik van een Dyson Pure Cool in de buurt van mijn Playbase. Paar weken terug deze weer geplaatst. Ik had niet aan de mogelijkheid gedacht dat deze kon storen. Deze gisteren verplaatst en geen problemen meer met AirPlay.
Badge
Klopt, heb geen diagnose van je ontvangen dus kan er helaas niks concreets over melden.
Vandaar dat ik alleen de thuis situatie van TheBookie kan beschrijven en advies op kan bieden.
Het kan tevens zijn dat er problemen waren bij de muziekdienst waarbij meerdere mensen het zelfde probleem zouden ervaren.
TheBookie speelde Spotify af, maar lees van de andere reacties dat ze Deezer problemen hadden.
Deezer had 1 a 2 weken geleden ook problemen welke helaas ook een volle week aanhielden totdat het door Deezer opgelost was.
MIsschien dat er toch nog wat kleine problemen waren waar klanten de problemen van ervaarde.

hierbij mijn diagnose
1814883980
Reputatie 7
Badge +2

hierbij mijn diagnose
1814883980

Pakket verlies schommelt heel erg op en neer, moet er aan toevoegen dat ik niet concreet er over kan zijn aanzien de Sonos geen muziek staat af te spelen op het moment dat je de diagnose had verzonden, maar het liefst zien we pakket verlies onder de 20%.
Bij jou zie ik het van de Asus ( Xipe-Online) naar alle 3 de Sonos speakers fluctueren tussen de 6 & 50%.
Het liefst zie ik een diagnose waarin de Sonos zo'n 20 minuten muziek staat af te spelen, en desnoods ook het probleem ervaarde, dat je vanuit dat moment een diagnose maakt.
Dan zien we meer data van A naar B en terug gaan waarin de percentages beter naar voren zullen komen.
Toch denk ik dat het hoogst waarschijnlijk te maken heeft met het draadloos kanaal dat de Xipe-Online staat uit te zenden.
Misschien dat het draadloos kanaal aanpassen hier een verandering in teweeg gaat brengen.
Zie ook graag onze Community Post omtrent wifi storing.
Je andere routers hebben inderdaad een ander wifi naam (Xipe-Mesh), dus het schakelen van wifi-punt voor Sonos is bij jou inderdaad niet het geval.
Wel kan het zijn dat deze wifi punten de lucht mee bedrukken met signalen waardoor het voor de Xipe-Online naar Sonos toe bemoeilijkt word.
Afstand van de Xipe-Online naar de Sonos is verder geen probleem, dus het moet te maken hebben met de werking van antennes of andere draadloze signalen die het pakket verlies veroorzaken.
Als draadloze kanalen aanpassen geen oplossing geeft, dan ben ik bang dat we naar metalen en spullen in de omgeving moeten kijken.

Aangezien Sonos prima reikt tot de Xipe-Online.
Zijn die Xipe-Mesh punten allemaal nodig? dat de wifi verder moet reiken?
Sommige mensen plaatsen zo'n mesh netwerk van meerdere wifi punten terwijl de afstand van 1 punt prima over het gehele huishouden zou reiken.
Of desnoods 1 wifi punt bijplaatsen om de wifi in de tuin of zolder te kunnen garanderen.
Zie bij jou dat de Xipe-Mesh 3x in de lucht verschijnt, dus je hebt in totaal 4 wifi's in huis, waarbij de wifi signalen van de buren nog niet eens is besproken in dit gehele plaatje.
Uiteraard valt er vaak weinig te doen aan de buren hun wifi, maar zeg het meer om het totale plaatje geschetst te hebben.
Badge
Dat er een mes is met 3 punten klopt, aangezien de zolder anders en tuin geen goed bereik hebben. Dit is echter een andere WIFI op een ander kanaal. Metaal is niet aan de orde want er is nl niets veranderd aan de setup. Daarnaast is dit een huis uit 1968 met houten vloeren. Waarom het netwerk zo op en neer gaat is mij een raadsel, ook gezien het feit dat de storing eerst begon toen de Sonos op de MEsh zat, daarna terug geplaatst naar Xipe-Online zoals vroeger, echter bleef de storing.

een nieuwe diagnose na 20 min spelen. 452397499
Reputatie 7
Badge +2
Dat er een mes is met 3 punten klopt, aangezien de zolder anders en tuin geen goed bereik hebben. Dit is echter een andere WIFI op een ander kanaal. Metaal is niet aan de orde want er is nl niets veranderd aan de setup. Daarnaast is dit een huis uit 1968 met houten vloeren. Waarom het netwerk zo op en neer gaat is mij een raadsel, ook gezien het feit dat de storing eerst begon toen de Sonos op de MEsh zat, daarna terug geplaatst naar Xipe-Online zoals vroeger, echter bleef de storing.

een nieuwe diagnose na 20 min spelen. 452397499

Zie nu 20 minuten lang prima wifi, en ook geen uitval van muziek.
Wil je toch verzoeken, als de problemen zich weer voordoen, een nieuwe diagnose te maken binnen 20 minuten.
En misschien ook even te bellen waarin we je netwerk kunnen onderzoeken.
Zo zouden we bijvoorbeeld kijken of er een firmware update voor je apparatuur beschikbaar is, misschien de Google DNS in de DHCP server plaatsen om uit te sluiten of de internet verbinding er ook mogelijk problemen in veroorzaakt.
Misschien iets wat je nu al kan doorlopen, waarin als er problemen zijn, we in iedergeval een diagnose hebben en verder kunnen kijken.
Badge
ok, bedankt voor de hulp zover.
[quote=Frank N]Sinds enkele dagen hapert mijn Sonos play 1 en verspringt naar het volgende nummer. Wie kan me hier bij helpen?
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.

Beste Frank,

Het probleem had zich een tijdje niet voorgedaan, maar vanavond is het weer mis. Ik heb een diagnose gemaakt met nummer 211391641. Ik hoop dat je kan helpen. Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +2
[quote=Jantsje]Sinds enkele dagen hapert mijn Sonos play 1 en verspringt naar het volgende nummer. Wie kan me hier bij helpen?

Beste Frank,

Het probleem had zich een tijdje niet voorgedaan, maar vanavond is het weer mis. Ik heb een diagnose gemaakt met nummer 211391641. Ik hoop dat je kan helpen. Alvast bedankt!

De wifi verbinding ziet er prima uit, denk daardoor dat het eerder te maken heeft met de internet verbinding van KPN modem tot de Spotify server, dan dat dit lokaal zou liggen.
Zou adviseren de Google DNS in de KPN te plaatsen, de KPN en 2 speakers daarna even stroomloos maken en opnieuw aansluiten, om te zien of de zelfde problemen zich nog voor zouden doen.

Google DNS1: 8.8.8.8
Google DNS2: 8.8.4.4

Deze zou je op de LAN van de modem willen invoeren, waarin de modem een soort van andere route-planner het internet op heeft.
Mogelijk krijg je een snellere route naar je muziek uit gestippelt waardoor er mogelijk geen vertraging zou ontstaan en dus je muziek netjes blijft doorspelen.
Badge
Kunnen jullie kijken naar 1948835081 valt weer steeds weg. Heeft het een aantal dagen goed gedaan. Ben het inmiddels zat.
Sonos, hier ook sinds 3 dagen problemen met sonos. Stopt ineens. Begint weer of op ander nummer.... of hangt helemaal vast op de app.
Diagnose verstuurd 1641386574

Reageer