Beantwoord

sonos hapert

• 7 October 2018
  • 3 reacties
  • 4824 Bekeken

Sinds een aantal maanden hapert mijn Sonos systeem bij het afspelen van een Spotify afspeellijst (Premium account). Ook heb ik nu regelmatig dat er een of meer speakers apart haperen/uitvallen alsof ze de onderlinge verbinding verliezen. Ik heb een diagnose verstuurd onder nr. 1705962020. 6 speakers incl. Boost. De Boost is via wifi aangesloten op mijn Ziggo zakelijke internetverbinding. Ik zou graag weten hoe we dit beter kunnen krijgen want de muziek is door alle ruimtes te horen en dat haperen is heel irritant.
icon

Beste antwoord door Frank N 9 October 2018, 11:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hey Roy, dank je wel voor de diagnose. Ik zie daarin geen Boost aangesloten. Alle speakers van Sonos zitten op een ubiquiti WiFi-netwerk genaamd Wonders Office. Ik zie verder dat de speaker's buffer nooit voller loopt dan 30% en dat is mede een oorzaak voor het haperen.

Ik raad je aan om tijdelijk een van de speakers met een netwerkkabel aan te sluiten op je Ziggo modem/router zodat je ook de Boost kunt installeren. Hierna mag de netwerkkabel weer uit de speaker.

Als laatste is het aan te raden om de WiFi-instellingen te wissen uit Sonos zodat de speakers enkel met je Boost kunnen verbinden. Die stappen staan hier beschreven:
https://support.sonos.com/s/article/3488?language=nl_NL
Hoi Frank
Inmiddels heb ik een boost er tussen zitten. deze is aangesloten op een netwerk (wonders office).
Maar de laatset tijd hapert hij weer onwijs. De Boots zit er al ruim 10 maanden tussen.

diagnostische nummer is 184393671
Reputatie 7
Badge +2
Nu zit een deel van je Sonos aangesloten met de Boost die bekabeld zit aangesloten.
Toch staat er een groot deel te ver weg van dit gedeelte, waarin de rest met de Ubiquiti blijft verbinden.
Daarnaast staat de ene Ubiquiti op kanaal 1 uit te zenden, en het volgende wifi punt op kanaal 11.
Wil je verzoeken de volgende Community Post door te lezen.