Vraag

Sonos geluid valt weg

Hallo,
Sinds een jaar heb ik het Sonos systeem,
Heb een playbar en 2 Play-3 boxen, als surround ingesteld.
Bekabeld op netwerk en via optische kabel van TV naar SONOS playbar.
1 Jaar zeer goed gewerkt.
Nu sinds 1 week, heb ik het problee, of tijdens zappen of gewoon tijdens kijken dat geluid gewoon stopt.
Geluid is dan op géén enkele manier aan te krijgen (harder zachter/harder doet niets ook niet zappen naar andere zender)
Alleen via source wisseling of TV uitzetten, krijg ik geluid terug.
Als ik via Spotify luister heb ik het niet, dus alleen via TV-uitzendingen.

Heb tv al gereset

Wat kan dit zijn?
Optische kabel ?
Heb al veel met helpdesk gebelt maar die leggen het bij de TV neer.
TV fabrikant zegt SONOS, zo kom ik niet verder

Diagnostic:
7645861

Hopelijk kan iemand mij helpen en verlossen van dit probleem.

18 Reacties

Gisteren wederom contact gehad met helpdesk SONOS.
Blijkt dat meerdere mensen dit probleem hebben, komt nieuwe update voor.
Badge +1
Hier precies hetzelfde probleem......Wanneer komt die update???
hoi Mombakkes, ik heb nog niets van hun vernomen.
Zodra er 1 is, zou ik hem moeten testen, ik hou je op de hoogte.
Badge +1
Bedankt voor je reactie. Welke TV heb jij? Ik bezit nu de Sony Bravia KD-55XE9005 deze week nieuw gekregen, maar het is niet prettig en dacht nu alles voor mekaar te hebben......helaas....! Fijn weekend
Ik heb een panasonic tv, maar het heeft niets met de TV te maken.
De Sonos kan met een bepaald iets niet goed overweg, sinds de laatste update.
Als je naar een SD kanaal overschakeld zal je zien en horen dat het geluid terug is.
Badge +1
Oke, toch maar even melden....kan altijd helpen neem ik aan!
Badge +1
Nog een vraagje...Je schrijft boven "naar een SD kanaal" overschakelen waar staan die SD voor?
Sd kanaal is een niet digitale zender.
Als je Ziggo hebt, zitten deze zenders in de 900 (bijv 925 is NPO1 SD)
Badge +1
Thkx, fijne zondag nog. Grtz
Badge +1
Hia Orca45 Heb jij al iets gehoord?? Het wordt steeds erger hier. Op één avond wel meer als 4 x....Ga nog eens bellen vandaag. Hoor wel, grtz
Reputatie 7
Badge +2
Dit is een probleem wat inderdaad in onderzoek is, met nog geen duidelijke melding of het aan een update ligt of een bepaald dolby digital formaat wat door sommige tv's word uitgezonden.
We zijn nog bezig met het in kaart brengen van dit probleem, en raden onze klanten met dit probleem dan ook aan om hier telefonisch contact over op te nemen zodat we elke individuele case kunnen onderzoeken.
Ik persoonlijk heb dit probleem niet en kan prima van het TV geluid genieten, misschien omdat mijn TV al paar jaar op de markt is.
Feit is dat TV fabrikanten steeds meer nieuwe snufjes toevoegen aan hun systeem waardoor 3th party producten hier weer op verder moeten ontwikkelen, kan dus weinig concreets zeggen behalve de vraag hier contact met onze helpdesk over op te nemen zodat we degelijk onderzoek kunnen doen.
Badge +1
@Orca45 Zijn jouw problemen opgelost sinds de nieuwe update?? Hier schijnt nu alles in orde te zijn.....!
@mombakkes
Ik ben op vakantie geweest en had al even het probleem niet meer.
Ik heb 7,4 wel geupdate.
Ik heb de helpdesk gebeld, maar die zeggen dat er een fix is die nu ook naar mij gestuurd is.
Helpdesk raadde mij aan, om de fix te installeren, aangezien 7.4 het probleem niet oplost.
Ik heb gelijkt jouw situatie aangehaald.
Zij raden jouw aan, contact op te nemen via telefoon, zodat ze jouw dan direct kunnen voorzien van de fix.

Grtz,
Orca45
Badge +1
thkx ga strakjes na mijn terugkeer van vakantie de helpdesk bellen. Ook bedankt dat je mijn probleem bij hun hebt duielijk gemaakt. Succes verder
hier ook problemen met tuin radio elke 5 minuten stopt de muziek en gaat dan weer verder
Andre Damen
Reputatie 7
Badge +2
hier ook problemen met tuin radio elke 5 minuten stopt de muziek en gaat dan weer verder
Andre Damen

Het radio probleem heeft niks te maken met het Topic wat problemen beschrijft van TV geluid.
Het probleem met Playbar en Playbase icm TV geluid is opgelost in software versie 8.0 welke eerdere deze week is uitgerolt.

Omtrent de radio problemen zie ik graag een diagnose tegemoet welke je kunt insturen vanuit Instellingen -> Geavanceerde Instellingen.
Ik heb sinds kort een playbar en 1 one speaker. Tijdens het tv kijken valt het geluid zo nu en dan weg op 1 van de 2 speakers. Het bevestigingsnummer is: 199879781
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb sinds kort een playbar en 1 one speaker. Tijdens het tv kijken valt het geluid zo nu en dan weg op 1 van de 2 speakers. Het bevestigingsnummer is: 199879781
TV geluid is alleen voor de Playbar of Playbase waar mogelijk een Sub en Surround aangekoppeld staat.
Groeperen van verschillende kamers is alleen voor het afspelen van muziek wat in de Sonos app te vinden is, bijvoorbeeld Spotify, of Radio.

Reageer