Vraag

Sonos geluid hapert, maar app speelt door

• 5 december 2019
  • 13 reacties
  • 208 Bekeken

Badge +1

Sinds de laatste tijd ervaar ik bij het afspelen van Spotify muziek een probleem op mijn Play:5. In eerste instantie was de Sonos speaker via wifi aangesloten op onze Velop Mesh. Nu heb ik hem bedraad gemaakt op het netwerk en de wifi compleet uitgeschakeld op de Sonos. Dit is de enige Sonos die we hebben.

Wat gebeurt er: Je selecteert een nummer op Spotify, de Sonos app gaat hem afspelen, de eerste 1 tot 3 seconden hapert hij wat, maar speelt door. Daarna luister je het nummer en begint de Sonos random stil te vallen. De app laat zien dat het nummer doorspeelt, dus de seconden lopen gewoon door, maar je hoort niets. De perioden dat je niets hoort, duren ongeveer 10 sec. Dit is zeer irritant las je lekker in een nummer zit. Het gebeurt niet met een vaste interval. En het kan soms een tijdje goed gaan.

De Velop Mesh is ook de router in ons netwerk. De modem van de ISP staat in Bridge mode. Ik speel met de gedachte de ISP modem het routing werk weer te laten doen en de Velop Mesh in bridge te zetten, maar ik kan het niet helemaal duiden of dat het probleem is omdat het nummer wel door lijkt te spelen. Dus er is een verbinding met Spotify. Echter hoor je niets. Kan het zijn dat de Sonos defect is? Spotify luisteren via een iPhone of PC geeft geen enkel probleem. Ook geluid van de tv via de line-in gaat prima. TuneIn radio op de Sonos werkt ook goed. Dus ik zou zeggen dat het netwerk goed functioneert.

Ik hoop dat hier een oplossing voor is!

13 Reacties

Badge +1

Nou, toch maar even mijn netwerk aangepast om zo min mogelijk apparaten en fratsen tussen het internet en de Sonos te hebben. De situatie is nu als volgt: modem van Ziggo gereset en deze als router laten fungeren. Vanaf de router naar een HP 1810g switch een kabel en vanaf deze switch een kabel naar de Sonos. Dhcp komt van het modem. De Velop is gebridged en doet alleen WiFi en verder niets. Dus je kunt zeggen dat de Sonos direct aan het web hangt. En nog de haperingen. Ik krijg toch stellig de indruk dat er met een van de laatste software updates er iets in geslopen is. Dit is zo frustrerend en irritant als je helemaal in de muziek zit en ineens valt het weg. Beste Sonos, ik lees meer haper problemen. Kan dit een probleem zijn met de Sonos of met de software?

Reputatie 7
Badge +2

Hey Hartenvonk,

Graag ontvangen we een diagnose van de Sonos installatie, aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.

Badge +1

Hoi, 

Dank voor je reply! Ik ga zsm een dump maken. Ben echt wel benieuwd wat hier nu nog mis kan zijn!

Badge +1

Goedemorgen, zojuist hikte hij weer. Plm 8:51u. Heb een diagnose opgestuurd: 1302914265

Badge +1

En nog één: 1352236880 plm 12:24u

misschien handig om te weten, de onderbrekingen duren plm 10sec.

Badge +1

En zojuist om 12:42 weer een hapering van plm 10sec: 1313033908

ik hoop dat jullie zo genoeg login hebben.

Reputatie 7
Badge +2

Je loopt tegen een probleem aan wat we op het moment in onderzoek hebben.

Komt er op neer dat dit een redelijk oud model speaker is, waarin hij ‘t zwaar heeft al ‘t denk-werk te moeten verrichten.

We hopen het in een toekomstige software versie te kunnen oplossen.

Tot die tijd moet ik helaas verzoeken geduld te houden.

Badge +1

Oh dat is balen zeg! Dan hoop ik inderdaad dat jullie er een oplossing voor gaan vinden! Bedankt voor je open en eerlijkheid! Dat komt niet zo vaak voor bij fabrikanten! Top 👍 Kan ik een notificatie krijgen als jullie er een oplossing voor hebben? Of kan ik niet downgraden?

Reputatie 7
Badge +2

Oh dat is balen zeg! Dan hoop ik inderdaad dat jullie er een oplossing voor gaan vinden! Bedankt voor je open en eerlijkheid! Dat komt niet zo vaak voor bij fabrikanten! Top 👍 Kan ik een notificatie krijgen als jullie er een oplossing voor hebben? Of kan ik niet downgraden?

Heb ‘t topic zo gemarkeerd dat we er makkelijk op terug kunnen komen, we zullen dus nog een berichtje plaatsen als we ‘r vanuit gaan het opgelost te hebben.

Badge +1

Bedankt! 👍

Badge +1

Nou de oplossing lijkt dus een upgrade van de hardware? Beste Sonos, als oude hardware niet toereikend is voor nieuwe firmware, breng er dan geen nieuwe voor uit. Of zorg er voor dat we kunnen downgraden naar de laatst goed werkende firmware. We zijn met zijn allen druk om het milieu te sparen en wat doet Sonos? Een trade in programma waar je welliswaar met een flinke korting een nieuwe play5 kunt kopen, maar je oude play 5, die nog prima werkt waarvoor ik hem heb gekocht, onklaar word gemaakt. Jongens, dit kan toch niet waar zijn? Ik kies voor een Sonos die misschien de komende jaren geen features meer krijgt, maar waar ik nog steeds blij van wordt. Dan is het doel toch bereikt? Een tevreden klant. Ik kan geen €400,00 ophoesten voor een nieuwe play5 met korting. Dit is zo teleurstellend… En als ik zo rond lees ben ik niet de enige. 😢

Reputatie 7
Badge +2

Zou nog even afwachten, i.p.v. dit soort aannames te maken dat de enige oplossing Trade-up zou zijn.

We doen ons best het probleem van een oplossing te voorzien d.m.v. een software update, alvorens het product zijn laatste update heeft ontvangen en per Mei als Legacy word gezien.

Badge +1

Bedankt voor je reactie! Het was mij niet duidelijk dat er nog een update zou komen. Voordat de oudere speakers uitgerangeerd worden. Fijn dat er nog naar gekeken wordt! Heb gister wel 20x moeten wachten op een hickup. Het lijkt er op dat de laatste update het probleem nog erger heeft gemaakt. 

Bedankt voor jullie actie!

Reageer