Vraag

Sonos gebruiken zonder internetverbinding via thuisnetwerk

  • 27 June 2021
  • 3 reacties
  • 146 Bekeken

Het internet is hier al enkele dagen stuk.

Ik had nu graag muziek afgespeeld vanaf de muziekbibliotheek op onze vaste pc,  die ook in het thuisnetwerk zit.

op een play 1 en een playbase.

Dat lijkt echter niet te werken.

Hoe kan ik dat laten werken?  Heeft dat met de router te maken (proximus) of heeft Sonos hier beperkingen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Het internet doet het hier nog gewoon, hoor ;-)

Wat is er precies stuk? Je router? Die zorgt ook voor het netwerkverkeer in je huis, dus dan zou je computer niet bereikbaar zijn voor het Sonos-systeem. Zo onlogisch is het dan dus niet.

Het internet doet het hier nog gewoon, hoor ;-)

Wat is er precies stuk? Je router? Die zorgt ook voor het netwerkverkeer in je huis, dus dan zou je computer niet bereikbaar zijn voor het Sonos-systeem. Zo onlogisch is het dan dus niet.

Er is schade aan de buitenleiding. bij ons en enkele buren.  En vermits dit blijkbaar enkele dagen moet duren vooraleer dit opgelost is,  vroeg ik mij af of het dan normaal is dat ik dan zelfs mijn eigen muziekbib.  niet kan afspelen op de Sonos.

Dus de vraag is:

  1. of sonos kan communiceren binnen een netwerk en de muziekbib van een aangesloten pc afspelen,  zonder internetconnectie naar buiten.
  2. of een modem van proximus bij wegvallen van de buitenverbinding, nog in staat is om de routerfunctie uit te oefenen en intern verkeer door te laten.

En hoe zou ik er eventueel voor kunnen zorgen dat dit kan werken?

bedankt.

Reputatie 6
Badge +3

Antwoord is 2x ja. Eigen nummers moet je gewoon kunnen afspelen ook als er geen internetverbinding is. Wellicht je router/modem eens even uit de stroom halen en weer insteken. Misschien is ie wat verstoord geraakt door de uitgevallen internetverbinding.