Vraag

Sonos gaat vanzelf harder

  • 14 October 2019
  • 5 reacties
  • 3584 Bekeken

Sinds een paar dagen gaat het volume van onze Sonos play 1 af en toe vanzelf harder. Ik speel spotify af via Sonos en de telefoon ligt gewoon op tafel zonder dat iemand er aan zit. Het gaat ook in 1 keer naar keihard, niet geleidelijk. In de groep zitten meerdere Sonos play 1 en die spelen voor die tijd op verschillende geluidsnivo's af en na het harder gaan allemaal op hetzelfde nivo. Diagnose is gestuurd, nummer 1425062037

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Edit: reactie in verkeerde topic.

Reputatie 7
Badge +2

Hey Gertassen,

Als via de Sonos-app de volume hoger gezet zou zijn, dan hadden we kunnen achterhalen welk toestel dit deed.
Helaas zien we alleen uw Samsung toestel terug, die de volume steeds naar beneden toe zet.
De volume wijziging waardoor je Sonos steeds kei-hard komt te staan, word gedaan via Spotify Direct Control.
Dus iemand zit via zijn Spotify app, verbonden met je Sonos systeem, en hoeft hier niet perse voor met je wifi verbonden te zijn.

Waarschijnlijk wil diegene muziek afspelen op zijn eigen telefoon/tablet, heeft niet door dat de speakers bij u thuis gekozen zijn, vraagt zich af waarom er maar geen volume uit de telefoon/tablet z’n speakers komt, en zet daarom de volume omhoog in de hoop dan wel wat te horen.
U wilt nagaan wie er allemaal contact heeft met uw Sonos systeem via de Spotify app, en hun er op attenderen dat ze hun eigen telefoon/tablet speakers moeten kiezen alvorens ze muziek afspelen.

Je zou op de Spotify.com website kunnen inloggen, om alle verbonden apparaten te laten ontkoppelen.
Wel zal de Spotify app weer koppelen met je systeem als de telefoon/tablet in contact komt met je wifi, en dus de Sonos kan vinden binnen dit netwerk.
Hopende dat het familie is die dit doet, die zijn mogelijk wat makkelijker aan te spreken over dit geheel dan een kennis die af en toe over de vloer komt.

Badge

Ik heb precies hetzelfde probleem. Als ik kijk welke apparaten er verbonden zijn in Spotify zijn dit alleen onze eigen (twee) telefoons die gewoon op tafel liggen op het moment dat het volume opeens keihard gaat. Wat kan ik nog meer doen/nakijken?

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb precies hetzelfde probleem. Als ik kijk welke apparaten er verbonden zijn in Spotify zijn dit alleen onze eigen (twee) telefoons die gewoon op tafel liggen op het moment dat het volume opeens keihard gaat. Wat kan ik nog meer doen/nakijken?

Wil je vragen ons te bellen voor dit probleem waarin we onderzoek kunnen doen.

Contact gegevens kan je op de volgende webpagina terugvinden.

Ik heb exact hetzelfde probleem. 

Vanochtend lag de telefoon op tafel en konden we zien dat het volume zich vanzelf aanpast naar verschrikkelijk hard.

Een maand geleden kwam ik ook thuis en stond de muziek ineens op het allerhoogste volume.

Het lijkt alsof ik dit nergens aan kan passen. Beste Sonos hoe kunnen we dit oplossen.