Beantwoord

Sonos gaat vanzelf aan om 00:00 uur.

  • 11 December 2019
  • 9 reacties
  • 1897 Bekeken

Sonos gaat om 00:00 uur spontaan aan met het geluid hard. Ik schrik er erg van! 

Wat is er aan de hand, kunt mij alstublieft helpen 

Met vriendelijke groet

Carel

icon

Beste antwoord door Frank N 16 December 2019, 11:28

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hey cmagermans,

Mogelijk heb je een alarm ingesteld? 

Zie ook graag een diagnose van je systeem, ‘t liefst aangemaakt kort nadat dit probleem zich voordoet.

Hoor het bevestigings nummer graag.

Beste Tim,

Zojuist om 00:00u (we lagen al op bed) ging de Sonos weer keihard aan. Het diagnose nummer is 555277514

ik zag dat mijn iPhone niet met WiFi verbonden was op het moment dat de Sonos spontaan startte.
Kun je dit a l s j e b l i e f t fixen. We worden er gek van. Je schrikt je echt rot. 
 

Gr Carel. 

Reputatie 7
Badge +2

Jullie hebben ooit Alexa gekoppeld binnen het Sonos systeem als spraak-dienst.

Je hebt Alexa volgensmij al uit Sonos weggenomen, maar Alexa heeft wel nog een link open staan met je Sonos.

Volgensmij is er een alarm ingesteld of iets dergelijks via Alexa, die je Sonos elke nacht om 00.00 zou vertellen af te spelen.

Je wilt in de Amazon Alexa omgeving kijken, en ook Sonos daaruit verwijderen zodat Amazon Alexa niet meer met je Sonos kan communiceren.

Heb het zelfde probleem. Maar wat is nu de oplossing dan? Heb geen alarm ingesteld en heb geen Alexa. Dus wat te doen?

Reputatie 5
Badge +3

Graag help ik je verder met dit probleem. Wil je een diagnose maken?

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Het nummer dat in beeld verschijnt plaats je hier als reactie.

Beste Frank,  

Dat gebeurd om 5.00 uur in de ochtend. 

Dan ben ik niet op. 

Mijn dochter vertelde het me.

Ga er niet speciaal voor uit.

 

Maar bedankt voor je reactie.

 

Groeten Jan

Beste Frank N,

Dee suggestie met Alexa is niet de juiste, ik heb daar naar gezocht en niet gevonden. Ik heb zelfs onnodig de Alexa app geïnstalleerd.

Sonos kwam nieuw uit de doos dus dan moet Alexa door de fabriek zijn getest oid. Misschien iets in de firmware?

Enfin, ik heb tijdelijk een standaard alarm op de zelfde tijd geprogrammeerd als wanneer Sonos spontaan aansprong met de radio (het probleem), na een paar dagen het alarm weer verwijderd en het probleem is niet meer teruggekeerd.

Gr. Carel.

Reputatie 7
Badge +2

Heel apart, we zagen toch echt dat Alexa het commando gaf, en een fabrieks reset zal er voor zorgen dat die link weg zou zijn, maar mogelijk dat in de alexa configuratie deze nogsteeds naar uw Sonos stuurde.

Misschien iemand anders in het huishouden wat het ooit getest zou hebben.

Bij mij om 8:uur gaat hij spontaan aan heel hard  

mijn diagnose nummer is 614320102