Vraag

Sonos + Frame tv

  • 28 September 2021
  • 2 reacties
  • 305 Bekeken

Hi,

Mijn Sonos is helemaal verbonden met mijn nieuwe Frame tv.

alleen nu het “bekende” probleem: via de afstandsbediening kan ik het volume niet regelen. Veel berichten gelezen maar ik kom er niet uit. 
Wat ik oa lees is dat de Sonos altijd in het zicht moet staan van de “ontvanger” van The Frame. Dit vanwege infrarood. 
Nu is dit waarschijnlijk het probleem. Het hele idee van The Frame is natuurlijk dat je alles wegwerkt uit het zicht. Dus de “ontvanger” die bij de tv hoort staat onder weggewerkt in een kastje, en de Playbar ligt op die kast. 

het is voor mij een reden die playbar weg te doen en een andere soundbar te installeren. Ik dacht eerst dat misschien de Beam wel werkt omdat niet via die optische kabel gaat maar via HDMI. Maar nu kon de winkel mij ook hier geen volledige garantie op geven.

Is het koppelen echt niet mogelijk? Of zal dit probleem bij bijv, Beam gen2 opgelost zijn? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

ik denk dat het eerste deel van je verhaal klopt. Je hebt een Playbar, die via optisch is aangesloten op de Connect box van de Samsung TV. De TV wordt bediend via een bluetooth afstandbediening, die zorgt dat de Connect box een infrarood signaal uitstuurt, dat in jouw geval niet aankomt bij de Playbar omdat die geen “line of sight” heeft met de Connect box.

Het tweede deel van je verhaal begrijp ik niet. Waarom zou de Beam niet met je Samsung kunnen werken? Bij mijn 2019 QE65Q90, ook met Connect box werkt de Beam (Gen 1) prima. De Beam krijgt zijn opdrachten via HDMI, dus geen “line of sight” met de Connect box nodig.
 

En valt er met die winkel geen afspraak te maken dat, mocht het toch niet lukken, de Beam terug kan?

@106rallye dat was ook mijn conclusie, met de Beam zou het wel moeten lukken, alleen in de winkel werd mij anders verteld.

maar goed om te horen dat jij ervaring hebt met de Beam en connect box. 
Ik ga dan toch een poging wagen. Zal eens met de winkel overleggen.