Beantwoord

Sonos Five verliest steeds de verbinding met de app

  • 4 October 2021
  • 17 reacties
  • 438 Bekeken

Badge

Ik kocht vandaag na lang beraad de Sonos Five. Helaas heb ik connectie problemen.  Wanneer ik vlak bij de speaker ben is er geen probleem.  Ga ik naar een andere kamer valt de muziek uit wanneer ik via AirPlay stream.  Luister ik naar de radio blijft de muziek wel spelen, maar wil ik dan vanuit andere ruimte de app bedien dan krijg ik de melding “kan geen verbinding maken met Sonos”…  Dezelfde melding komt ook in de app wanneer ik via AirPlay stream en de muziek wegvalt.  Het is hier niet groot en alles is op 1 verdieping.  Ik heb reeds de Five van de stroom gehaald, router uit, gewacht en weer alles gestart maar het probleem blijft.  Niet echt hoopgevend bij een nieuwe dure speaker.  Kan er iemand helpen?

icon

Beste antwoord door Erooij 5 October 2021, 09:05

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

17 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dit is bijna altijd terug te herleiden tot je thuisnetwerk, dus het helpt om te beschrijven hoe dat netwerk er uit ziet en hoe Sonos daarmee verbonden is.

Badge

Dank je wel voor je reactie.  Wat wil je exact weten? De Five is verbonden via Wifi.  Ik heb geen verstand van netwerk enz en ik dacht dat het niet zo moeilijk zou zijn.  Ik woon in een appartement.  Modem enz in de kleine slaapkamer.  Wifi booster in de woonkamer waar ook de Five staat.  Die booster steekt daar niet omdat er problemen waren maar omdat die gratis mee kwam met de installatie van Telenet.  Ik heb ook zonder problemen WIFI in de tuin.  Vraag maar wat je nodig hebt om te helpen, dan probeer ik het antwoord te vinden..  

Badge

Kleine extra aanvulling,  ik schrijf hierboven dat ik de stroom van de router gehaald heb.  Eigenlijk heb ik de modem en alles wat daar aan vast hangt daar waar het internet binnenkomt van de stroom gehaald.  
Ik heb maar 1 computer die ook via WIFI verbonden is met internet.  Een router heb ik dus niet vermoed ik.  😉

Reputatie 7
Badge +3

Dit kan een heel lange discussie worden over wat er nu wel of niet staat. Zo verbaas ik mij over dat je zegt dat er een wifibooster staat, maar je geeft ook aan dat het een klein apartement is. 
Mijn advies is om Sonos te bellen om zo je probleem op te lossen. 

Badge

Ik schreef toch ook hoe het komt dat die er staat? Ik heb in alle ruimtes prima WIFI.  Ook in die ruimtes waar de app dan al geen verbinding meer kan maken met de Sonos.

Reputatie 6
Badge +3

Gebruik je nu wel of geen wifi booster ? Sonos werkt niet samen met die dingen.

Reputatie 7
Badge +3

De booster kan ook voor problemen zorgen.  Alles is afhankelijk van hoe het netwerk is opgebouwd en daar kan Sonos je bij helpen omdat zij mee kunnen kijken middels een diagnose van je systeem. Ik zou dus Sonos even bellen.

Eventueel kan je ook eerst de booster uitzetten om het vervolgens weer te proberen. 

Badge

Zou wel jammer zijn indien ik voor die dure speaker de booster moet weg doen.  Die booster is hier binnen zeker niet nodig, maar die zorgt er wel voor dat ik op mijn terras in de tuin probleemloos met mijn laptop op WIFI kan werken.  Ik contacteer Sonos.  Thanks!

Reputatie 6
Badge +3

Je kunt de Sonos met een ethernetkabel verbinden met een LAN poort van je router, dan is het probleem opgelost.

Badge

Dan moet ik zo een switch halen vermoed ik? Ik heb daar waar die staat maar 1 aansluiting en daar hangt mijn digicorder aan.  Maar is dat nu logisch dat je een draadloze speaker koopt en je die moet bekabelen om die goed te laten werken? Sonos is pas bereikbaar om 10u, zal ook eens bij hen horen.

Reputatie 6
Badge +3

Het is al een voordeel dat je daar een kabel hebt; inderdaad een switch van 20 euro is dan voldoende. Sonos heeft pas later de mogelijkheid opengezet om via je wifi te verbinden. Tot die tijd moest je bekabelen of had je een aparte bekabelde module nodig die een draadloos signaal naar Sonos zendt, dat is de Sonos Bridge, later opgevolgd door de Sonos Boost. Ook dat is nog steeds mogelijk….een Boost aanschaffen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Sonos je gaat adviseren om op wifi te blijven in combinatie met die wifi boosters, dat kunnen zij niet oplossen maar ik laat me verrassen. Ben benieuwd naar de uitkomst.

Badge

Voor momenteel is het opgelost.  Het was de powerline zoals jullie al dachten.  In de winter heb ik die niet nodig, in de zomer zien we dan weer wel.  Thanks voor de hulp.

Reputatie 7

Aha, powerline ook nog. Dat is al helemaal niet stabiel genoeg voor Sonos.

Badge

Powerline idd, geen booster.  Blijft jammer natuurlijk dat het niet compatibel is.  599 voor een speaker en dan heb je dat.  Bon, voor nu is het opgelost!

Reputatie 7

Tja. Ligt het aan de speaker van €599, of aan de de Powerline, die Sonos afraadt, zie https://en.community.sonos.com/setting-up-sonos-228990/sonos-powerline-extenders-boost-and-bt-6808325

Badge

Wanneer Sonos zelf zegt dat hun speaker niet compatibel is met die Powerline, dan ligt het aan de Sonos he.  Bovendien had ik nooit eerder problemen tgv die Powerline.  En eerlijk gezegd, moest ik zo een dure spullen verkopen, dan zou ik het schaamrood op mijn wangen krijgen indien ik moest zeggen dat die met een simpel ding als een Powerline niet compatibel is, en ik zou een oplossing zoeken ipv het als normaal af te doen.

Btw, wel super de ondersteuning die ze telefonisch bieden! En vooral, verder is de Five een prima product!

Reputatie 6
Badge +3

 dan zou ik het schaamrood op mijn wangen krijgen indien ik moest zeggen dat die met een simpel ding als een Powerline niet compatibel is

Dit is pertinent niet waar beste @Beefee1 . Een multi-room audio systeem is niet te vergelijken met een beetje internetten.  Vanuit een gebruikersperspectief mag dit allemaal hetzelfde lijken maar dat is echt niet zo. Je kunt je zelfs afvragen of je het electriciteitsnet zou moeten gebruiken voor data verkeer maar in elk geval hoeft Sonos zich niet te schamen in dit geval, Powerline is geen simpel ding maar een hopeloze noodgreep.