Vraag

Sonos Five valt steeds uit wanneer het geluid op tv staat.

  • 16 February 2022
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Ik heb een Beam gekoppeld aan mijn tv met daar een stereo paar van twee sonos one’s aan gekoppeld. 
verder heb ik nog een sonos five. Deze groepeer ik aan de Beam. 
Pas sinds vandaag ondervind ik ineens problemen met het afspelen van geluid via de tv. Op de Beam en de one’s blijft het geluid continue doorspelen, alleen op de five valt hij af en toe uit. Pas een paar seconden later pakt de five het weer op. Net alsof de five hapert en overslaat. 
bij het afspelen via de lijningang op de platenspeler of via spotify heb ik dit nog nooit gehad. Ook via de tv is me dit eerder nog nooit opgevallen.

weet iemand van jullie wat hier aan de hand kan zijn?

 

diagnose nummer: 1041757076


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @ferdyvanbrussel, welkom bij de Sonos community!

Je geeft aan een Beam te hebben met daaraan een stereo-paar gekoppeld maar zou het kunnen dat je een surround-opstelling bedoeld?

De Beam is rechstreeks gekoppeld aan de TV en heeft daarom met TV kijken ook weinig te maken met de wifi. 

De Five daarentegen wordt middels wifi gegroepeerd met de Beam en de 2 One's. 

Mogelijk zit het probleem hem in de wifi snelheid of in de aanwezigheid van interferentie. 

Mijn advies zou zijn om de Beam of de Five tijdelijk rechtstreeks aan te sluiten op je router met behulp van een internetkabeltje. 

Controleer of de Five daarna nog steeds hapert. Indien dit het geval is, dan raad ik aan om even telefonisch contact met ons op te nemen zodat we aan de hand van de diagnose hulp kunnen bieden.