Beantwoord

Sonos Five samen met Sonos One laten werken.

  • 15 June 2022
  • 6 reacties
  • 624 Bekeken

Sinds kort ben ik in het bezit van een Sonos Five en wil dit gebruiken i.c.m. met een smartspeaker Sonos one. Heeft iemand hier ervaring mee?

icon

Beste antwoord door Dylan S 20 June 2022, 10:55

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Ron-Arnhem, welkom bij de Sonos community!

Excuus voor het late antwoord.

Het is inderdaad mogelijk om de Sonos One te laten samenwerken met de Sonos Five door ze te groeperen.

In dit geval zet je de Five en de One in aparte kamers en vervolgens groepeer je deze 2 kamers met elkaar zodat ze dezelfde muziek afspelen.

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de speakers afzonderlijk van elkaar te laten spelen.

Mocht je verdere vragen hebben dan verneem ik dat graag van je! 

Dankjewel, dat betekent ook dat ik met behulp van de Sonos One beide speakers via spraak kan aansturen i.p.v. alleen via de Sonos App

Reputatie 3
Badge +2

@Ron-Arnhem Dat is correct! 

Amazon Alexa, Google Assistant en Sonos Voice Control zijn de 3 spraakservices die kunnen worden toegevoegd aan Sonos (let op! Amazon Alexa is niet beschikbaar in NL).

Reputatie 7

@Dylan S Als ik het goed begrepen heb is Alexa (net als SVC) niet in het Nederlands beschikbaar, maar in Nederland wel, in het Engels. Of heb ik het mis?

Zie https://www.iculture.nl/gids/amazon-alexa-nederland/

Hoi @106rallye,

Bij mij is Alexa werkzaam geweest.
En inderdaad in het Engels.
Nu Hey Sonos

Reputatie 3
Badge +2

@Dylan S Als ik het goed begrepen heb is Alexa (net als SVC) niet in het Nederlands beschikbaar, maar in Nederland wel, in het Engels. Of heb ik het mis?

Zie https://www.iculture.nl/gids/amazon-alexa-nederland/

 

@106rallye Amazon Alexa kan in Nederland niet worden geïnstalleerd op Sonos, maar het zou goed kunnen dat Amazon Alexa wel op andere (niet Sonos) apparatuur werkt in Nederland. 

Amazon zou ons toestemming moeten verlenen om gebruik te mogen maken van Alexa in Nederland, wat momenteel niet het geval is.

Meer info hierover in dit artikel.

Als je je Sonos account instelt op een ander land dat wel in de lijst van beschikbare landen voorkomt, dan kan Amazon Alexa wel worden toegevoegd aan Sonos terwijl je je in Nederland bevindt.

Echter, bij problemen met Amazon Alexa, kunnen wij hier geen support op geven gezien je je in Nederland bevindt en Amazon Alexa daar simpelweg niet beschikbaar is.