Beantwoord

Sonos Five platenspeler slecht geluid

  • 29 September 2021
  • 3 reacties
  • 400 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb een House of Marley Stir it Up platenspeler met ingebouwde voorversterker. Nu heb ik sinds vandaag ook een Sonos Five om platen via Sonos af te spelen.
 

Na aansluiten en de voorversterker op line-out te zetten  heb ik echt slecht geluid. Bij sommige platen zo een harde kraak/ruis dat het heel erg door dreunt en niet om aan te horen is en bij andere platen geen ruis maar hele zachte vocalen en juist harde instrumenten, kort om: niet te doen!

 

De platen die ik getest heb klinken via de Bluetooth speaker wel goed en zeker niet beschadigd of met harde ruis.

 

Wat moet ik doen? Is mijn ingebouwde voorversterker niet goed en moet ik een losse kopen? Is House of Marley niet geschikt voor Sonos? 
 

Mijn ouders hebben toevallig vandaag een Pro-Ject T1 aangeschaft met Sonos Five en dit werkt echt perfect. 

 

Wat is de juiste oplossing ?

 

Groetjes Anouk

icon

Beste antwoord door AnoukL 20 October 2021, 11:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hey @AnoukL Goedemorgen en welkom op de community.

 

Ten eerste excuses dat er niet eerder gereageerd is.

Heb je op dit moment nog assistentie nodig of is het ondertussen opgelost?

 

Ik hoor het graag van je.

Het probleem is inmiddels verholpen!

Na vele tests te hebben gedaan, bleek het aan de aux ingang van de Sonos Five (dat kan natuurlijk ook nog) te liggen. Ik heb inmiddels een nieuwe Sonos Five gekregen en daarmee is het probleem opgelost.

Reputatie 4
Badge +1

Hey @an

 

Dat is zeer fijn om te horen!

Veel luisterplezier.