Vraag

Sonos en TP Link M9 Deco

• 20 april 2020
  • 6 reacties
  • 768 Bekeken

Hallo,

Mijn configuratie:

1 x Sonos Boost

1 x Play:3

2 x Play:5

Dit zat goed werkend op mijn Ziggo modem/router aangesloten

Nu heb ik een TP Link M9 Deco geïnstalleerd voor een betere wifi dekking in huis.

Sonos bedien ik met mijn gsm die ook het TP-Link netwerk gebruikt. Hoe moet ik Sonos aansluiten om weer een fijne installatie te hebben?

De produkten worden via de installatiewizzard van Sonos niet gevonden, wie weet antwoord?

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Heb je deze handleidingen gelezen?

https://support.sonos.com/s/article/1061?language=nl_NL

https://nl.community.sonos.com/sonos-hulp-artikelen-229105/nieuwe-modem-router-wi-fi-676667

Overigens raad ik altijd aan om bij een nieuw wifi-systeem de SSID en het password hetzelfde te houden (tenzij je om veiligheidsredenen iets anders moet. Scheelt (niet alleen met Sonos) een hoop gedoe. Zeker bij de M9 kun je zelf de SSID en het password kiezen bij het opzetten van het systeem.

Dank je voor je reactie. Dit topic kan gesloten worden, alles werkt weer naar behoren. Ik heb alle componenten 1 voor 1 bedraad op de TP Link aangesloten, te beginnen met de Boost. Alles speelt nu ook weer via Sonos net (WM0)

Gister een TP link deco m9 set geïnstalleerd om de WiFi in huis te verbeteren.

Heb toen een nieuwe SSID ingesteld en probeer zojuist mijn Beam verbinding te laten maken met dit nieuwe netwerk. Heb de app geopend en doorloop de stappen in de app. Echter bij de stap na “voorbereiden systeem” lijkt de Beam geen verbinding te krijgen met het nieuwe netwerk waarop ik via mijn telefoon wel verbinding heb. 

Vervolgens heb ik de SSID weer teruggezet naar de originele naam van het netwerk, met hetzelfde oude wachtwoord, maar nog steeds krijg de Beam geen verbinding met het netwerk. Wat kan ik nog proberen om het weer werkend te krijgen via WiFi?

Als aanvulling op bovenstaande bericht: ik krijg wel verbinding met de Beam als ik de deco instel als accesspoint, maar het werkt niet als ik hem als router instel

Reputatie 2
Badge +2

Het is maar de vraag of je de Ziggo router helemaal kunt omzeilen; als je de Deco M9 als router wilt gaan gebruiken moet je de router van Ziggo wel in bridge-mode gaan zetten.

Ikzelf gebruik de Deco M9 icm Tmobile en daar kan het modem niet in bridge-mode worden gebruikt en staat mijn M9 als accesspoint ingesteld en het werkt perfect.

En je Deco M9 als accesspoint ingesteld heeft geen nadelen tav snelheid of dekking in huis.

Badge +1

Hoi

Ik heb mijn Ziggo modem niet in de bridge gezet, ik heb wel alle wifi verder uitgeschakeld

dus geen wifi opengezet en hotspot ook uitgezet

Mijn 3 Deco Units M9 werken perfect ook icm de Sonos installatie

Gr Toine

Reageer