Vraag

#Sonos en #HomeKit


Zijn er al plannen om Sonos te connecteren aan apple HomeKit? Of gaan we moeten switchen naar de nieuwe homepod van Apple?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Op dit moment hebben wij nog geen officiële informatie over enige samenwerking met specifieke Apple producten
Ook ik zou integratie met de homekit en siri zeer op prijsstellen,
Hebben jullie wel onofficiële informatie? 🆒
Reputatie 5
Badge +3
Wil Sonos de slag niet missen zal het wel moeten gaan samenwerken met andere producenten en producten.
Het gaat nu wel heel snel met de concurrentie.
Met goed geluid redt je het tegenwoordig niet meer.
Reputatie 4
Badge +3
We kunnen helaas geen informatie geven over eventuele updates, samenwerkingen en nieuwe producten in ontwikkeling. Zodra er officieel iets bekend wordt zal dit op onze community / website geplaatst worden.
De wet van de remmende voorsprong heeft ook Sonos nu bijna ingehaald. Er zijn inmiddels ander merken met zeer vergelijkbare producten en nu komt Apple ook nog met een kompleet systeem met homekit en Siri en zeer waarschijnlijk nog beter geluid ook. Het is toch idioot dat je op een systeem van 2.000 euro plus vaak niet eens beter krijgt dan 2.0 stereo!!!

Dus Sonos:
- voeg Airplay 2 toe
- Homekit ondersteuning
- zorg voor een betere app cq voor bediening vanuit andere apps
- ondersteun nu eindelijk eens DTS voor een Home theater ervaring waar jullie wel reclame mee maken maar in de praktijk niet waar maken.

En als laatste tip ga niet knoeien met privacy!
Reputatie 7
Badge +2

- voeg Airplay 2 toe
- Homekit ondersteuning
- zorg voor een betere app cq voor bediening vanuit andere apps
- ondersteun nu eindelijk eens DTS voor een Home theater ervaring waar jullie wel reclame mee maken maar in de praktijk niet waar maken.


Sonos is altijd en zal altijd zijn eigen jasje houden, wij zijn geen Apple, maar werken wel samen met bepaalde diensten om hun muziek aan te kunnen bieden, zoals bijvoorbeeld Apple Music.
Sonos werkt van origine prima op zijn eigen wifi aangemaakt door 1 component te bekabelen, Mocht je Sonos op de wifi van de router instellen dan is dit ook werkzaam, maar er zijn situatie's waarin we je adviseren op Sonos wifi over te stappen. ( groot huishouden, Sonos wat ver uit elkaar verwijdert staat e.d. )
Sonos is en zal altijd bestuurbaar blijven voor de software die wij hier zelf voor ontwikkelt hebben, de Sonos applicatie.
We hebben sinds kort een samenwerking gedaan met Spotify om via de Spotify App je Sonos speakers van Spotify muziek te kunnen voorzien, misschien dat dit op andere Apps ook naar voren zal komen, maar kan hier verder niks concreets over zeggen.
Sonos heeft nooit over DTS geadverteerd, wij ondersteunen Dolby Digital 5.1.
Reden dat DTS niet werkt op Sonos is omdat er maar een klein percentage TV's daadwerkelijk DTS kunnen doorzetten.
Sonos betaalt jaarlijks licentie's om een geluid's format te kunnen afspelen, net zoals elke andere fabrikant, en zien op het moment de meerwaarde niet om dit te ondersteunen als het gros TV's op de markt dit format niet kunnen doorzetten. ( mogelijk kunnen deze dit niet aangezien ze ook geen licentie's betalen )
Mochten meer TV's in de toekomst DTS ondersteunen dan is er een kans dat wij ook DTS op de Playbase en Playbar zullen gaan ondersteunen, maar vooralsnog is dit niet het geval, en kan ik hier ook helaas verder geen concrete meldingen over doen.
Houd vooral de nieuwsbrief in de gaten, door dit medium kom je achter nieuwe producten en feature's welke we aan het Sonos merk toevoegen.
Sonos en Homekit
Vooraf, ja, ik vind mijn Sonos prachtig.
Maar: ik kan geen via iPad of Mac afgespeelde films via Sonos afspelen, of wel? Amazon Prime, iTunes, Netflix.
Geen Homekit koppeling op komst is een nu het tweede wat ik erg mis.
De komst van een Homepod ... mogelijk vergelijkbare geluidservaring zal mij aanleiding geven om weer eens de installatie te wisselen? Sonos was een Teufel-systeem vooruit gegaan ... niks is voor altijd ...
Reputatie 1
Badge +1
Als ik dit lees en zie dat de nieuwste reactie van 4 maanden geleden is lijkt het er op dat het stil staat, dus richting "Einde verhaal", gelukkig kan ik mijn one speakers nog retour sturen.
Volgens mij moet Apple eerst Airplay 2 vrijgeven, aangezien airplay2 nog niet in de nieuwste beta van iOs11.3 van gisteren zit, zal het idd nog even duren. Alexa ondersteuning had er allang moeten zijn. (ook al is het engelstalig)
Hallo Sonos Support,

Zijn er al plannen en/of ontwikkelingen mbt het nog verder integreren van Siri?
Ik heb Apple Homekit thuis en zou graag mijn bestaande Playbar en 2x Play: 1 uitbreiden met een aantal Play Ones in een paar kamers en die hier aan toevoegen maar dan hoofdzakelijk als voice assistant om de verlichting aan te doen en het weer/file informatie te raadplegen etc
.
Nu kan ik wachten totdat de Apple Homepod ook in NL beschikbaar komt maar ik zou liever mijn audio systeem exclusief tot 1 merk/systeem beperken waarbij Sonos op dit moment de voorkeur heeft als een Play One ook andere commandos zou accepteren?
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Sonos Support,

Zijn er al plannen en/of ontwikkelingen mbt het nog verder integreren van Siri?
Ik heb Apple Homekit thuis en zou graag mijn bestaande Playbar en 2x Play: 1 uitbreiden met een aantal Play Ones in een paar kamers en die hier aan toevoegen maar dan hoofdzakelijk als voice assistant om de verlichting aan te doen en het weer/file informatie te raadplegen etc
.
Nu kan ik wachten totdat de Apple Homepod ook in NL beschikbaar komt maar ik zou liever mijn audio systeem exclusief tot 1 merk/systeem beperken waarbij Sonos op dit moment de voorkeur heeft als een Play One ook andere commandos zou accepteren?


Op het moment is er een kleine basis gelegd.
Sonos kan tegenwoordig binnen de Homekit van Apple geplaatst worden.
Maar dit heeft nog beperkte mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld het alleen af kunnen spelen van Apple Music, en bijvoorbeeld niet Spotify of andere diensten.
Je zult wel kunnen zeggen dat het volgende of vorige nummer van Spotify moet worden gestart, maar het is meer een volgende / vorige commando voor het algehele gebruik van Sonos, niet specifiek Spotify.
Het willen starten van muziek via Siri, is dus alleen mogelijk voor Apple Music. (het commando dat je een bepaalde artiest wilt horen)
Er is dus een kleine basis voor de spraakbesturing van Apple zijn Siri dienst.
Moet er wel aan toevoegen, wij kunnen helpen met het opzetten van Sonos binnen de Homekit, maar als er technisch iets niet niet zou werken, dan zullen wij de klant wel naar Apple moeten verwijzen voor de verdere werking.

Sonos Support,

Ondertussen 3 jaar verder … kunnen jullie al iets meer vertellen over de al dan niet plannen om Sonos volledig te integreren in apple homekit? Als ik gisteren de demo zag van apple met de mogelijkheden van de HomePod mini begin ik spijt te krijgen van mijn investering in Sonos.

 

Grts