Vraag

Sonos Desktop Controller werkt niet meer


Sinds een aantal dagen werkt de Desktop Controller niet meer op mijn laptop (Windows 7). Na aanklikken van de icon verschijnt er alleen een pop-up met de tekst "Sonos Desktop Controller werkt niet meer" en verder een aantal technische details van het probleem (probleemhandtekening). Wat is de oplossing hiervoor?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey jksonos,

Is het mogelijk ons hier telefonisch over te contacteren.
Dan kunnen we je hier direct van feedback en een mogelijke oplossing in voorzien.
We hebben de mogelijkheid met uw toestemming op uw computer in te loggen om mee te kijken wat er gebeurt op de computer.
Contact gegevens zijn de vinden op de volgende webpagina.
Badge

wel, ik hbe hetzelfde probleem.

 

sedert een paar weken krijg ik de foutmelding op mijn pc ‘sonos desktop controller werkt niet meer’ en daarna een popup venster met ‘sonos desktop controller werkt niet meer - er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. het programma wordt afgesloten en er wordt een melding weergegeven als een oplossing beschikbaar is’.  

Sonos werkt wel nog via Iphone.  Dus is het geen netwerk probleem.

besturing is windows 7 met AVG internet security.  Nochtans werkte Sonos een paar weken terug op PC en AVG.  Wat zou het probleem kunnen zijn? Maar is wel vervelend dat de muziek op mijn PC niet meer kan beluisteren.  Ondertussen heb ik S1 en S2 meermaals gedeïnstalleerd en terug geïnstalleerd.

Graag uw bericht en hulp.  Met dank.

Reputatie 5
Badge +3

Kan het te maken hebben met dat Windows 7 niet meer ondersteund wordt???

 

Badge

Ik hoop het niet.  Dat zou wel stom van hun zijn…  Ik zou niet weten waarom windows 7 plots ‘persona non gratta’ wordt…  maar blijkbaar ben ik  de enigste niet met dat probleem.

 

Reputatie 5
Badge +3

Wie is hun???? Ik ken heel wat programma’s die niet meer werken onder windows 7 daar Microsoft geen ondersteuning meer geeft aan Windows 7 ivm veiligheidsrisico’s
Microsoft heeft ook iedere gebruiker de kans gegeven om over te stappen naar windows 10, gratis en ruim van te voren.
 

Badge

beste Langbeest, hun = sonos… laat maar uw commentaren, uw interventies helpen mij niet verder.

 

Reputatie 5
Badge +3

beste Langbeest, hun = sonos… laat maar uw commentaren, uw interventies helpen mij niet verder.

 

Graag gedaan en veel succes

Hoi @peter bartholomeus 

Als andere je proberen te helpen@Langbeest , die volgens mij met goede argumenten komt wat betreft Windows 7.
En dat vervolgens niet op waarde ingeschat kan worden.
Zou ik zeggen,  kijk hier even

PS: Je zou je ook kunnen afvragen of forums zoals deze voor jou de juiste weg is om tot oplossingen te komen..

Badge

wel beste Sonos liefhebbers,

ik heb het één en ander bekeken. 

Blijkbaar kan men via Apple Airplay wel naar je muziek luisteren via je Iphone, PC enzovoort.  Maar dat gaat dan weer niet met een Sonos Play 1, vroeger blijkbaar wel.  Dus conclusie SONOS verandert zomaar hun bruikbaarheid van hun toestellen, dit waar de klant de dupe van wordt. 

Conclusie: alles van ‘SONOS’ staat te koop.  Thuis heb ik Beoplay M5 en dat werkt perfect.

Ik heb 1000den nummers op mijn pc en Iphone/ipad staan.  Als ik gelijk waar ergens in de wereld ben, dan kan ik lekker naar mijn eigen muziek luisteren…  

wat betreft de opmerking niet op waarde geschat, wel beste Sonos liefhebbers, een forum is er om oplossingen te geven aan elkaar… oplossingen heb ik niet ontvangen… zelfs geen antwoord van Sonos zelf.  waarschijnlijk zijn die in lock down door Covid… :o)

creative greetings

Hoi @peter bartholomeus
 

Conclusie: alles van ‘SONOS’ staat te koop. 

 


Mijn vraag:
Wat staat er te koop ?
En waar kan ik het vinden ?
Marktplaats ? Of heb je een andere verkoopsite ?

Badge

interesse? ik woon in België en adverteer niet op marktplaats.  ik heb 3 x play one wit.

interesse? ik woon in België en adverteer niet op marktplaats.  ik heb 3 x play one wit.

Berichtje gestuurd.

Reputatie 5
Badge +3

Ik ga je niet van de verkoop afpraten of zo, iedereen maakt zijn eigen keuzes maar,

“Blijkbaar kan men via Apple Airplay wel naar je muziek luisteren via je Iphone, PC enzovoort.  Maar dat gaat dan weer niet met een Sonos Play 1, vroeger blijkbaar wel.  Dus conclusie SONOS verandert zomaar hun bruikbaarheid van hun toestellen, dit waar de klant de dupe van wordt.”

Dit klopt voor geen kant.
De play1 is nooit in functionaliteit gewijzigd.

Jij refereert in je eerste “klacht ”naar het niet werken van je desktop controller.

Maar succes met de verkoop natuurlijk en veel plezier met je echt wel mooie Beoplay :thumbsup_tone1: dat dan weer wel.

Badge

inderdaad.  de desktop controller werkt niet meer… waarom Sonos dat verandert heeft is een vraag.  waarschijnijk zijn er nu plots anderen die dit probleem nu ook hebben. 

Dus Sonos beslist zomaar om hun werking te veranderen en laat zijn consumenten in de kou zitten.  Zelfs rechtstreekse vragen aan Sonos zelf worden niet beantwoord…  dat geeft als gevolg een serieuze deuk in het consumentenvertrouwen…

ik blijf dan niet bij de pakken zitten en ga verder op zoek.  Mijn Bepolay M5 thuis speelt perfect mijn verzameling muziek af via airplay.  Dus ik naar kantoor om hetzelfde te proberen.  Geen airply op Sonos Play 1…  Conclusie Sonos brengt produkten op de markt die werken, neemt een sturing voor PC’s weg en hop je kan de ganse boel in de prullenmand werpen.Ik kijk nu wat de kat uit de boom totdat Sonos ooit eens zal antwoorden op mijn diverse vragen…  antwoorden ze niet dan is dat pech voor hun.  Als architect schrijf ik in mijn projecten diverse draadloze sturingen. Elektriciteit, verwraming, sanitiar… ook muziek.  Hopelijk moet ik Sonos niet schrappen van mijn lijstje...

Hoi @peter bartholomeus ,

Als je architect bent van een gerenommeerd kantoor en je bent bv  interieurarchitect.

Daarvan zou ik verwachten dat hij op zijn kantoor up to date is met zijn computer software.
En dat moet haast wel met de AutoCAD software die ze tegenwoordig gebruiken.

Als je dan op kantoor voor je Sonos installatie Windows 7 draait, dan zou je kunnen stellen dat je toch een beetje achteraanloopt wat dat deel betreft.

Wens u nog veel succes om er samen met Sonos uit te komen.
En veel plezier met thuis muziek luisteren op de Bepolay M5

Reputatie 5
Badge +3

inderdaad.  de desktop controller werkt niet meer… waarom Sonos dat verandert heeft is een vraag.  waarschijnijk zijn er nu plots anderen die dit probleem nu ook hebben. 

 

 

Sonos heeft helemaal niets aan de desktop-versie veranderd maar dat wil je niet horen.
Je zult toch echt bij je eigen configuratie moeten kijken.

 

Ik werk via Samsung S20 Ultra (android) en krijg geen systeemupdates meer geïnstalleerd.  Mijn controller herkent slechts 1 toestel (van de 4) meer. Als ik de sonos 2 controller installeer herkent hij een ander toestel (ook slechts 1). Er is een update maar die loopt dus vast? Alle vier mijn toestellen zijn S1 generatie  ... help?