Vraag

SONOS > Deezer probleem met afspelen

• 11 December 2015
  • 11 reacties
  • 3199 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb al ruim een jaar een fantastische SONOS ervaring. Heb de PLAYBAR met SUB, 3x PLAY:1 en een PLAY:3 waarop al lange tijd heerlijke klanken klinken van de TV, Radio via TuneIn en Deezer...Maar sinds enkele weken heb ik flinke problemen met het afspelen van muziek vanuit Deezer via de SONOS app (zowel op de computer als mobile devices).
Ik heb een Deezer Premium+ account (betaald dus) en heb al een paar keer contact gehad de Deezer en Sonos support afdeling waar ik vooral bij SONOS prima ben geholpen.

Helaas heeft het nog niet tot de oplossing geleid vandaar dat ik hier maar eens iets probeer.

Wat heb ik gedaan:
- alle SONOS apparatuur gereset (stekker eruit voor minimaal 30 sec)
- Deezer account uit de SONOS app verwijderd en opnieuw toegevoegd
- Router herstart
- Modem herstart
- Ziggo Horizon mediabox uitgezet (stekker eruit) om uit te sluiten dat dit er wat mee te maken zou hebben. Overigens de geïntegreerde wifi UIT gezet (schijnt nogal een probleem te kunnen veroorzaken)
- Deezer heeft mijn user cache en devices gereset
- SONOS apparatuur en apps geüpdatet (was niet nodig)
- WiFi kanaal aangepast naar een die zo goed als vrij is (via Android Wifi Analyzer gecontroleerd en bevestigd)

Ik weet t ff niet meer..........

Nog een paar facts:
- Lokale muziek streamen gaat vlekkeloos.
- Zelfde muziek (uit playlists) in de originele Deezer app afspelen via Airplay op mijn AppleTV (die weer via TV aan de SONOS apparatuur is gekoppeld) werkt perfect!

Ik krijg van de SONOS support medewerker de opmerking dat het wellicht aan mijn alarm-sensoren kan liggen die ik ook al jaren heb.. ik twijfel daar dus aan.

Wie kan me helpen??

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hallo allemaal,

Ik heb al ruim een jaar een fantastische SONOS ervaring. Heb de PLAYBAR met SUB, 3x PLAY:1 en een PLAY:3 waarop al lange tijd heerlijke klanken klinken van de TV, Radio via TuneIn en Deezer...Maar sinds enkele weken heb ik flinke problemen met het afspelen van muziek vanuit Deezer via de SONOS app (zowel op de computer als mobile devices).
Ik heb een Deezer Premium+ account (betaald dus) en heb al een paar keer contact gehad de Deezer en Sonos support afdeling waar ik vooral bij SONOS prima ben geholpen.

Helaas heeft het nog niet tot de oplossing geleid vandaar dat ik hier maar eens iets probeer.

Wat heb ik gedaan:
- alle SONOS apparatuur gereset (stekker eruit voor minimaal 30 sec)
- Deezer account uit de SONOS app verwijderd en opnieuw toegevoegd
- Router herstart
- Modem herstart
- Ziggo Horizon mediabox uitgezet (stekker eruit) om uit te sluiten dat dit er wat mee te maken zou hebben. Overigens de geïntegreerde wifi UIT gezet (schijnt nogal een probleem te kunnen veroorzaken)
- Deezer heeft mijn user cache en devices gereset
- SONOS apparatuur en apps geüpdatet (was niet nodig)
- WiFi kanaal aangepast naar een die zo goed als vrij is (via Android Wifi Analyzer gecontroleerd en bevestigd)

Ik weet t ff niet meer..........

Nog een paar facts:
- Lokale muziek streamen gaat vlekkeloos.
- Zelfde muziek (uit playlists) in de originele Deezer app afspelen via Airplay op mijn AppleTV (die weer via TV aan de SONOS apparatuur is gekoppeld) werkt perfect!

Ik krijg van de SONOS support medewerker de opmerking dat het wellicht aan mijn alarm-sensoren kan liggen die ik ook al jaren heb.. ik twijfel daar dus aan.

Wie kan me helpen??

Vervelend dat de problemen zich aanhouden, in je post lees ik dat je ook met onze helpdesk contact heb gehad. Heb je voor mij nog een referentie nummer of incident nummer? Dan kan ik die even bekijken nog. Wat zijn de precieze problemen die zich voordoen? Wat ook misschien even handig is, is om een diagnose uit te voeren als het probleem zich voordoet.
Hoi, ben wel benieuwd wat dan je probleem precies is ? Bij mij ook sinds enige weken deezer elite probleem. Uren met helpdesk bezig geweest zonder succes. Alles vervangen (ook de sonos connect !), alle bekabeling nieuw, nieuwe router etc. Probleem (muziek skip halverwege naar volgende nummer met melding dat nummer niet goed is gecodeerd) alleen op sonos/deezer combi. Spotify geen probleem, Deezer op laptop geen probleem, alleen op Sonos dus.
Sonos heeft het opgegeven, ik ga deezer opzeggen. Als ik jouw probleem zo lees krijg ik wel steeds meer bedenkingen dat het met de introductie van trueplay is begonnen. Ik heb het in ieder geval opgegeven.
Reputatie 5
Badge +2
Hoi, ben wel benieuwd wat dan je probleem precies is ? Bij mij ook sinds enige weken deezer elite probleem. Uren met helpdesk bezig geweest zonder succes. Alles vervangen (ook de sonos connect !), alle bekabeling nieuw, nieuwe router etc. Probleem (muziek skip halverwege naar volgende nummer met melding dat nummer niet goed is gecodeerd) alleen op sonos/deezer combi. Spotify geen probleem, Deezer op laptop geen probleem, alleen op Sonos dus.
Sonos heeft het opgegeven, ik ga deezer opzeggen. Als ik jouw probleem zo lees krijg ik wel steeds meer bedenkingen dat het met de introductie van trueplay is begonnen. Ik heb het in ieder geval opgegeven.

Vervelend dat het probleem er nog is en dat de oorzaak nog niet gevonden is, heb jij voor mij misschien een incident nummer, zodat ik dit even terug kan zoeken in ons systeem?
Hoi,

Ik ervaar ook problemen met Deezer Elite.

Mijn situatie:
- Spotify met doorlopend abonnement
- Apple Music welke is opgezegd en binnenkort afloopt
- Deezer Elite welke ik in de toekomst graag wil behouden vanwege de aanmerkelijk betere kwaliteit

Bedraad netwerk waarin Sonos op onderstaande wijze is opgenomen:
Ziggo 120 Mbit - Modem - Netgear R7000 - Netgear Gigabit Switch - 2x Play:5 2e gen

Met Spotify respectievelijk Apple Music ervaar ik geen problemen. Deezer Elite echter skipt om de zoveel tijd de muziek halverwege een nummer naar een volgend nummer zoals andere gebruikers ook beschrijven. Er kan 5 minuten tussen zitten dat het gebeurt, maar ook een half uur of langer. Ik kan er geen patroon in ontdekken.

Ik heb een diagnose uitgevoerd onder nummer 5369770 nadat het probleem zich net weer had voorgedaan.
Reputatie 5
Badge +2
Hoi,

Mijn situatie:
- Deezer Elite welke ik in de toekomst graag wil behouden vanwege de aanmerkelijk betere kwaliteit

Ziggo 120 Mbit - Modem - Netgear R7000 - Netgear Gigabit Switch - 2x Play:5 2e gen

Met Spotify respectievelijk Apple Music ervaar ik geen problemen. Deezer Elite echter skipt om de zoveel tijd de muziek halverwege een nummer naar een volgend nummer zoals andere gebruikers ook beschrijven. Er kan 5 minuten tussen zitten dat het gebeurt, maar ook een half uur of langer. Ik kan er geen patroon in ontdekken.

Ik heb een diagnose uitgevoerd onder nummer 5369770 nadat het probleem zich net weer had voorgedaan.

Ervaar je nog steeds dezelfde problemen met het afspelen van liedjes vanaf Deezer Elite?
Hoi,

Mijn situatie:

Ervaar je nog steeds dezelfde problemen met het afspelen van liedjes vanaf Deezer Elite?

Nou, eigenlijk gaat het sinds mijn melding toevallig goed waar het voorheen echt vaak voorkwam 🙂 Ik heb ook mijn opstelling gewijzigd vorige week. Eén van de Play:5's fungeert nu als SonosNet hub en dat gaat ook zonder problemen. Ik ben voor nu tevreden en mocht het nog weer voorkomen dan laat ik van mij horen.
Hallo, heb hetzelfde probleem maar dan met Deezer premium+. Enige tijd (4weken) terug waren enkel een aantal nummers uit mijn playlist halverwege onderbroken met de melding ' connection lost with Deezer'. Sinds kort worden bijna alle tracks halverwege onderbroken. Deezer support gafaan om de Deezer service te verwijderen, Sonos voor 30 seconden uitschakelen, dan herstarten en Deezer account weer toevoegen maar het probleem is nog steeds niet opgelost... Kan iemand mij helpen? Heeft iemand mss tips?

Alvast bedankt!
Ellery
Badge
Beste,

Wij hebben net hetzelfde problem. Sinds kort kunnen wij nog maar erg weinig muziek afspelen die op deezer staat. We krijgen continu de melding dat we geen toegang hebben tot nummers/cd's/... die gewoon toegankelijk zijn via deezer (premium +). Hoe kunnen we hieraan verhelpen (ik heb voor dit probleem ook een email naar de helpdesk gestuurd)?
Reputatie 4
Badge +3
Als je een email hebt gestuurd naar de helpdesk kan je het beste wachten op antwoord via die weg, anders ga ik mogelijk tegen mijn collega zijn vragen in die hij ongetwijfeld gaat stellen. Als je eventueel een referentienummer hebt van je email kan ik deze hier ook vast inkijken.
Badge
Als je een email hebt gestuurd naar de helpdesk kan je het beste wachten op antwoord via die weg, anders ga ik mogelijk tegen mijn collega zijn vragen in die hij ongetwijfeld gaat stellen. Als je eventueel een referentienummer hebt van je email kan ik deze hier ook vast inkijken.
Beste,
Dank voor uw reactie. Referentienummer van de mail is: Incident: 171030-000358
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb de email voor je beantwoord, als je daarop antwoord met de gevraagde gegevens gaan we verder met het onderzoek