Vraag

Sonos controller Win10 64bit start niet

• 29 June 2017
  • 3 reacties
  • 444 Bekeken

Bij het openen van de windows controller app krijg ik enkel nog de Sonos splash screen te zien en nadien gebeurt er niets meer. De controller apps op iPhone en iPad doen het nog steeds, dus met de Sonos installatie zelf is niets mis. Wanneer ik de PC in safe mode start dan werkt de Sonos app wél. De beveiligingssoftware (firewall) uitschakelen helpt niet. Weet iemand raad aub?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Dat kan te maken hebben met de firewall, of met een intern Windows programma genaamd .net framework. Firewall uitschakelen wil niet altijd helpen, omdat deze soms zelfs dan nog gedeeltelijk actief zijn. Mocht het echter .net framework zijn dan zie hier een melding van in je Windows logs. Als je me verteld wat voor Windows versie je hebt, dan kan ik je vertellen hoe je daar bij komt, maar je kunt natuurlijk ook ons telefonisch contacteren, dan lopen we je daar doorheen en kunnen we meteen kijken naar andere mogelijke oorzaken als dat nodig blijkt. Ons nummer vind je op www.sonos.com/contact.
OK bedankt voor de reactie! Ik heb even in de windows logs gekeken en er staat inderdaad een (wel al iets oudere) foutmelding in die gerelateerd is aan .NET framework. De Windows versie is Win 10 64 bit. Enig idee hoe dit op te lossen aub? Met dank,
Reputatie 5
Badge +2
Het beste is om dan even de Sonos app weer op te starten. Er zou dan een nieuwe melding moeten komen te staan. Zo niet, dan is het geen .net framework probleem. Dat zou het beste zijn, want als dat stuk is dan heb je een nieuwe install van Windows 10 nodig op je computer. Sinds Windows 8 zijn .net problemen niet meer te fixen door t opnieuw op de computer te zetten.
Mocht de melding uitblijven, dan is het een firewall hoogstwaarschijnlijk, en dan heb je misschien iets aan de volgende link. Zo niet, dan kun je het beste even telefonisch contact met ons zoeken, dan kijken we samen even.