Beantwoord

Sonos connect zacht volume

• 29 oktober 2018
  • 9 reacties
  • 618 Bekeken

Ik heb 2 sonos connect's aangesloten op 2 verschillende versterkers. Sinds kort gaan beide versterkers alleen nog maar heel zacht.
Pas als het volume van de versterkers en de connect op maximaal staat, komt er heel zacht geluid uit de speakers.

Heb de connect gereset en opnieuw aangesloten.
Via een andere invoerbron komt er wel gewoon geluid uit het systeem zoals het hoort.

Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Tim S 1 november 2018, 13:37

Wil je eerst verzoeken de KPN modem uit en aan te zetten, daarna graag alle Sonos componenten ook uit en aan zetten, 5 Sonos toestellen.

Als het systeem dan weer volledig verschijnt, willen we de Draadloos wifi van je Ubiquiti uit Sonos verwijderen.
Sonos werkt namelijk op zijn eigen wifi wat aangemaakt word door je bekabelde componenten.
Via: Meer > Instellingen > Geavanceerde Instellingen > Draadloze Installatie, kun je op volgende drukken, om daarna GEEN wifi gegevens in te voeren, maar alleen op de knop "Opnieuw Instellen" te drukken.

Hoor graag of je dan nog steeds problemen ervaart na deze stappen te doorlopen.
Tevens benieuwd waar de 2e kabel van de keuken naar toe gaat, als de 1e op de KPN zit aangesloten, gaat die 2e naar je Tuin speaker toe?
Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Sorry, je hebt 2 kamers die beide het exact het zelfde probleem geven?
Zou je een diagnose kunnen versturen?
Zie het bevestiging's nummer graag tegemoet.
Hallo Tim,

Klopt, het betreft 2 kamers met hetzelfde probleem. Het gaat hierbij om de kamers woonkamer en tv-kamer.
Diagnose: 1360386
Reputatie 7
Badge +2
Wil je eerst verzoeken de KPN modem uit en aan te zetten, daarna graag alle Sonos componenten ook uit en aan zetten, 5 Sonos toestellen.

Als het systeem dan weer volledig verschijnt, willen we de Draadloos wifi van je Ubiquiti uit Sonos verwijderen.
Sonos werkt namelijk op zijn eigen wifi wat aangemaakt word door je bekabelde componenten.
Via: Meer > Instellingen > Geavanceerde Instellingen > Draadloze Installatie, kun je op volgende drukken, om daarna GEEN wifi gegevens in te voeren, maar alleen op de knop "Opnieuw Instellen" te drukken.

Hoor graag of je dan nog steeds problemen ervaart na deze stappen te doorlopen.
Tevens benieuwd waar de 2e kabel van de keuken naar toe gaat, als de 1e op de KPN zit aangesloten, gaat die 2e naar je Tuin speaker toe?
Hallo Tim,

Vanavond de tijd gevonden om het systeem opnieuw in te stellen.
Ik heb alles uitgevoerd precies zoals je vroeg. De 2e kabel van de keuken was inderdaad een doorlus naar de tuin.
Deze kabel heb ik nou er tussen uit gelaten omdat volgens je beschrijving 1 bekabeld apparraat voldoende moet zijn.
Helaas heeft het uitvoeren van je vragen niks opgeleverd. Sterker nog, 1 van de 2 connects doet momenteel niks meer.
Hierbij branden aan de achter kant alle 4 de lampjes bij de 2 internet poorten. Deze reageerd ook niet op een reset. (Van de stroom af, mute knop ingedrukt houden en weer opde stroom aansluiten.)
Bij andere connect is de situatie ongewijzigd gebleven. Alleen als het volume van zowel de bose versterker als sonos op max staat is er heel zacht geluid te horen. Als ik de bose gebruik in combinatie met tv komt hier gewoon goed geluid uit.

Hoe nu verder?

Nieuw bevestigingsnr.: 2033186559

Groet, Ruud
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Tim,

Vanavond de tijd gevonden om het systeem opnieuw in te stellen.
Ik heb alles uitgevoerd precies zoals je vroeg. De 2e kabel van de keuken was inderdaad een doorlus naar de tuin.
Deze kabel heb ik nou er tussen uit gelaten omdat volgens je beschrijving 1 bekabeld apparraat voldoende moet zijn.
Helaas heeft het uitvoeren van je vragen niks opgeleverd. Sterker nog, 1 van de 2 connects doet momenteel niks meer.
Hierbij branden aan de achter kant alle 4 de lampjes bij de 2 internet poorten. Deze reageerd ook niet op een reset. (Van de stroom af, mute knop ingedrukt houden en weer opde stroom aansluiten.)
Bij andere connect is de situatie ongewijzigd gebleven. Alleen als het volume van zowel de bose versterker als sonos op max staat is er heel zacht geluid te horen. Als ik de bose gebruik in combinatie met tv komt hier gewoon goed geluid uit.

Hoe nu verder?

Nieuw bevestigingsnr.: 2033186559

Groet, Ruud

Wil je vragen in te bellen op ons gratis telefoon nummer, als je en collega aan de lijn hebt kaart dan graag referentie nummer 00400259 aan.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
van 10:00 tot 18:00 te benaderen op werkdagen.

is dit inmiddels opgelost ?

Heb hier hetzelfde probleem met meerderen producten

Reputatie 5
Badge +3

Hi, welke stappen heb je zelf al gedaan om dit probleem op te lossen? Kun je de versterker van een andere bron laten afspelen?

na de laatste update van sonos spelen de zp80 van sonos op 100 % volume nog maar muisstil , dit is door mij geconstateerd bij meerderen klanten van mij en inmiddels staat de teller al op 14 kastjes met exact het zelfde probleem , bij alle klanten ligt het puur aan de sonos alles erachter is door mij getest , div telefoontjes gepleegd met sonos helpdesk , ook div diagnose doorgestuurd maar sonos blijft volhouden dat al deze kastjes goed zijn , ik installeer sonos voor mijn werk al 6/7 jaar. 

Reputatie 5
Badge +3

Dank je  voor de aanvullende informatie. Wij hebben deze mogelijke trend nog niet zelf geconstateerd. Ik zou graag meer info willen over de systemen en de opstellingen. Ik raad ook aan om ons hierover te mailen, forum heeft momenteel geen hoge prioriteit.

Reageer