sonos connect werkt niet met alle speakers

• 5 januari 2020
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

Beste forumleden,

ik heb een tijdje geleden een sonos connect geïnstalleerd om mijn niet-sonos speakers te kunnen gebruiken met mijn sonos one speakers. Ik heb een onkyo A/V receiver met een 7.1 opstelling. Als ik op de receiver all channel stereo kies als geluidsoptie dan moet normaal uit alle luidsprekers geluid worden geproduceerd bij afspelen van muziek via spotify. Nu komt er wel geluid uit de center en 2 front speakers maar niet uit de 4 andere. Deze werken wel degelijk nog (getest) en ook de all channel stereo werkt met alle speakers indien ik niet met de sonos connect werk.

Weet iemand hoe dit komt ?

mvg

gregory

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hoi Gregvt,

In principe kan de Connect alleen stereo (links/rechts) aanbieden aan de versterker, klinkt er dan ook naar dat de versterker iets met de audio doet waardoor deze de achter-speakers nu niet van het stereo-signaal voorziet.

Hallo Tim,

dank voor je antwoord. Begrijp ik je dan goed dat dit normaal is en dat met een connect nooit kan of ligt het aan de instellingen van de receiver ?

Ik overweeg eventueel de sonos amp te kopen. Ik begrijp dat hiermee tegelijkertijd wel 4 bedrade niet-sonos speakers kunnen aangestuurd worden evenals sonos speakers (allemaal samen) ?

mvg

gregory

Reputatie 5
Badge +3

De Connect kan enkel muziek doorzetten als stereosignaal (of mono in sommige gevallen, maar dat laat ik achterwegen). De Connect kan niet bepalen wat de versterker daarmee doet, kun je via andere line-in alternatieve wel geluid uit alle speakers krijgen met een stereosignaal?

Of je vier speakers aan kunt sluiten op de AMP ligt eraan hoeveel watt de speakers maximaal aankunnen in verhouding tot de AMP. Je kunt een AMP groeperen met andere Sonos-apparaten om ze samen muziek af te laten spelen.

Reageer