Vraag

Sonos (connect) stopt abrupt tijdens afspelen Spotify en TuneIn

Beste heer/mevrouw,

Sinds twee jaar maak ik thuis gebruik van Sonos. Ik maak gebruik van de volgende opstelling: Sonos boost en Sonos connect. Sonos wordt bediend vanaf een Ipad, Iphone en een android divice. Dit gaat al twee jaar zonder problemen en naar tevredenheid. Zowel de applicaties als het systeem is up to date.

Sinds drie dagen treedt er een fout op. Bij het afspelen van Spotify (Premium) of Radio via TuneIn stopt Sonos. Een harde tik is te horen via de speakers. Vervolgens knippert op de connect het lampje, alsof het opnieuw verbinding aan het maken is. Na een paar minuten volgt een tweede tik en brand het lampje continu. Vanaf dat moment is er geen verbinding te maken vanaf de verschillende divices met Sonos. De connect moet opnieuw aangemeld worden in het netwerk.

Het lijkt erop dat het Sonos Netwerk 'gewoon' in de lucht blijft maar dat de connect zich zelf reboot. De hele keten (van router tot versterker) heb ik al van het stroom gehaald en één voor één weer aangesloten. Toch blijft het probleem zich weer opnieuw voordoen. Verder is er geen trend waar te nemen in wanneer Sonos eruit klapt. Vanmorgen gebeurde het na 20 minuten terwijl het gisteren pas was na een paar uur.

Een zoektocht door diverse fora heeft nog niets opgeleverd.

Graag hoor ik of dit probleem bij meerdere mensen voorkomt, wat de oorzaak kan zijn en hoe het is op te lossen.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie(s).

Groet,

Edward Wortman

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey EdwardWortman,

Graag ontvang ik een diagnose van je Sonos installatie.
Deze kan verzonden worden vanuit Instellingen -> Geavanceerde Instellingen.
Ik zie graag het bevestiging's nummer tegemoet.
Graag ontvang ik een diagnose terwijl de Connect functioneel is, en een extra diagnose kort nadat de Connect verdwenen is.
Beste Tim,

Dank voor je bericht. Na een periode van enkele weken waarin het systeem goed werkte ging het vandaag opnieuw mis. Vanmiddag moest ik het systeem opnieuw instellen en zojuist (vanavond) klapte het systeem er opnieuw uit.

Het bevestigingsnummer van vanmiddag is 7722536 (nadat het systeem opnieuw gekoppeld is). Het nummer nadat het systeem er uit klapte is 7723183. Nadat ik de Connect opnieuw heb gekoppeld heb ik wederom een diagnose verzonden. Het nummer hiervan is 7723209.

Ik kijk uit naar je reactie.

Groet,

Edward
Reputatie 7
Badge +2
Hoe koppel je de Connect opnieuw? Haal je deze zelf ook van het stroom af om deze weer aan te sluiten?
Zie namelijk in de laatste diagnose dat deze inderdaad 6 minuutjes aan staat.
Correct. Na het uitvallen haal ik de stroom eraf om vervolgens de connect opnieuw te koppelen.
Reputatie 7
Badge +2
Wil je vragen gebruik te maken van de Connect.
Als je de volume - meerdere keren in zou drukken ( om de Connect op 0% volume te zetten. ) zou je zien dat er een groen lampje actief word, als je de + indrukt, zet deze de Connect weer harder dan 0% en gaat het groene lampje weer uit.
Dit laat zien dat de Connect weet wat deze moet doen.
Mocht de Connect verdwijnen van het netwerk, wil ik je verzoeken deze - in te drukken totdat je zeker weet dat de Connect op 0% zou moeten staan.
Als de Connect niet groen oplicht, kunnen we meteen vast stellen dat deze terug moet voor reparatie aangezien deze dan crasht in zijn software en niet weet dat hij op 0% volume moet komen te staan.
Als de Connect wel groen oplicht, dan is er iets anders aan de hand, en wil ik je adviseren ons telefonisch te contacteren zodat we een degelijke troubleshoot kunnen uitvoeren.
Hoor graag je ervaring omtrent deze test.
Tim, test uitgeprobeerd. stap 1 werkt. Volume knop op - drukken resulteert in een brandend groen lampje.

Nadat de Connect eruit klapt kan ik nog heel even gebruik maken van de app. als ik dan op - druk blijft deze hangen. Er gaat geen groen lampje branden.

Jij geeft aan dat de sonos terug moet voor reperatie. Wat betekent dit? En hoe gaat dit in zijn werk? Zijn hier kosten aan verbonden en zo ja, voor wie zijn deze?

Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +2
Zie graag het serie nummer van de Connect tegemoet.
Neem aan dat ik het email adres kan gebruiken welke je ook aan dit community profiel gekoppeld heb staan.
Als ik het serie nummer ontvangen heb vervolg ik de communicatie via mail en ontvang je mogelijke vragen of/en te volgen stappen voor retourneren.
ikzelf zit ook al 3 dagen met stotterende Sonossen in huis. De medion (aldi) stottert vrolijk mee. het probleem zit volgens mij in het Telia /Telianet carriers netwerk op 62.115.112.142 (Parijs) en 80.91.252.36 (Ashburn), deze lopen telkens vol . Audiostreaming is het eerste slachtoffer van internetproblemen. Mijn kleine Telenet provider kan/durft/wil blijkbaar niks tegen zulke reuzen ondernemen. Klanten blijven in de kou staan.
Hi Tim, het serienummer van de Connect is: 1209-00-0E-58-A4-52-A0-1. Mailadres in het profiel is correct. Ik hoor graag weer van je.
Reputatie 7
Badge +2
Heb je een mail toegestuurd met de vraag voor extra gegevens.
Als deze gegevens zijn ontvangen word het proces in werking gezet.
Reputatie 7
Badge +2
verwerkt, je zult spoedig een mail ontvangen met de te volgen stappen!
Beste Tim,

Naar aanleiding van een eerdere foutmelding heeft Sonos mij een nieuwe connect gestuurd. Deze gebruik ik nu een aantal weken, maar het systeem blijft uitvallen op bepaalde momenten. Vanmorgen gebeurde dat opnieuw. Een diagnose bericht is verzonden onder bevestigingsnummer 7862260. Graag wil ik je vragen hier naar te kijken om mij te laten weten wat je bevinding is.

Ik kijk uit naar je reactie.

Groet,

Edward
Reputatie 5
Badge +2
De diagnose laat storingen in je wifi omgeving zien. Hierdoor verliest de Boost de verbinding met de Connect. Graag willen we zien of je situatie verbetert wanneer je een ander kanaal voor je systeem probeert. Wil je de volgende stappen uitproberen?
U mag naar Beheren - Instellingen - Geavanceerd. Daar ziet u Draadloos kanaal staan (Dit is via Windows. Via Mac is het Sonos->Voorkeuren->Geavanceerd. Met mobiele apparaten is het Instellingen->Geavanceerd).
Hier heeft u een keuze uit drie mogelijkheden. Het huidige kanaal is 11.
Vervolgens zet u het kanaal op 6. Dan wacht u even 20 minuten terwijl u muziek afspeelt, zodat het kanaal goed wordt weergegeven. Daarna maakt u een nieuwe Diagnose.
Wanneer deze klaar is mag u dit nogmaals doen voor kanaal 1.

Graag zien we de diagnoses tegemoet.
Hallo Bob,

Dank voor je reactie. Jouw verzoek is uitgevoerd. Diagnose na gebruik kanaal zes is 7862885. Diagnose 7862946 is na gebruik kanaal 1.

Benieuwd naar je reactie.

Edward
Reputatie 5
Badge +2
Kanaal 1 is het beste. Op kanaal 11 en 6 zit iets bij je in de lucht dat de boel stoort, maar op kanaal 1 ziet het er helemaal helder uit. Ik hoor graag van je hoe de Connect op dat kanaal functioneert.
Ik heb sinds enige weken dezelfde issues. Internetverbinding valt weg als ik 1 van mijn Sonos players aansluit. Probleem lijkt zich vooral voor te doen bij de Sonos Connect. Ik heb KPN glasvezel en er is al iemand van KPN langs geweest. Probleem lijkt hem niet te zitten in de Experia 10 box maar in de Sonos die ik aansluit. Vanmiddag nog toen ik Sonos Connect even van het stroom moest halen. Internet valt weg en ik moet alles opnieuw opstarten, inclusief een Netgear R7000 die ik achter mijn Experiabox heb staan. Tot enkele weken geleden nooit een probleem hiermee gehad.
Reputatie 5
Badge +2
Dat zijn hele andere problemen die je beschrijft. Het klinkt alsof je meerdere Sonos apparaten verbonden hebt met een kabel aan de router, klopt dat? Misschien is het een goed idee om telefonisch contact met ons te zoeken. Dan kunnen we samen een kijkje nemen in je interne netwerk. Ons nummer vind je hier.
Hallo Bob,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik neem in de loop van volgende week telefonisch contact op.

Alvast een goed weekend.

Reageer