Vraag

Sonos: Connect - Klapt er (random) uit

• 31 december 2019
  • 13 reacties
  • 362 Bekeken

Mijn Sonos: Connect heeft sinds enkele weken last van kuren. Er is voor de rest niets veranderd in mijn setup (de afgelopen 5 jaar..)

Setup

• Sonos Connect (6/7 oud) (aangesloten via LAN)
  • Sonos Play: 1 (aangesloten via WiFi)
  • Denon PMA-50
  • Audio aangesloten via optical, maar na de eerste klachten ook via (high-end) coaxiaal geprobeerd.

Wat is de klacht?

In het kort komt het er op neer dat de Sonos connect op sommige momenten (soms 3x direct achter elkaar, soms urenlang niet) wegvalt. Dit gebeurt soms met een soort knal, waardoor de Denon versterker in de beveiligde (overspanning beveiliging) modus schiet. Het witte lampje begint te knipperen, en het apparaat verdwijnt uit de app. Na een minuut (oid) hersteld de boel zich weer, en verschijnt deze weer in de app (ready to go). Zoals gezegd; soms gebeurt exact hetzelfde zodra ik een (volgend) nummer probeer af te spelen (Spotify), soms werkt alles weer voor een (aantal) uur.

Wat heb ik geprobeerd?

• Optische kabel vervangen voor een Coax (high-end) audio kabel → geen verschil
  • Beide Sonos devices een fixt IP adres gegeven → geen verschil
  • De Connect talloze keren volledig gerest en opnieuw geïnstalleerd → geen verschil
  • Update: Heb geprobeerd een diagnose rapport te versturen, maar dit mislukt iedere keer. Sterker; het triggerd dezelfde fout. Ook na een stekker eruit / erin.

Ik ben een beetje bang dat de connect na al die jaren ergens van binnen sluiting maakt, maar heb geen manier om dit daadwerkelijk vast te stellen. 

Wat denken jullie?

13 Reacties

Hoi Pepijn, ik denk dat jouw klacht bij meer gebruikers voorkomt. Het lijkt erop dat de Connect het na een tijdje begeeft. Ik heb hetzelfde ervaren en zal mijn communicatie met Sonos helpdesk met jou delen.

Opgesomd ben ik ontevreden met de levensduur die minder dan 10 jaar lijkt te worden. Dan ook nog €279,- betalen voor een Retour service Connect.

Hieronder mijn laatste e-mail (nog geen Sonos reactie);

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Goed dat jullie vragen, want het uiteindelijke resultaat is voor mij teleurstellend.

Ik verwacht van mijn (gemiddeld/relatief hogere investering) in Sonos componenten, een kwalitatief hoger staand product in de markt.

Hierbij zijn mijn verwachtingen dat ik ONGESTOORD kan luisteren gedurende een levensduur van van 15-25 jaar.

Ik ben nu toe aan het vervangen van mijn audio apparatuur die zonder problemen afgelopen 25 jaar wel degelijk dienst heeft bewezen ZONDER problemen, een niveau wat ik ook verwacht had van Sonos.

Desalniettemin, en dit moeten jullie in mijn klanten historie kunnen terugzien, vanaf 2010 heb ik al 2x een bridge moeten vervangen. Daarnaast heeft mijn CR200 controller het af laten weten en heb ik €100,- extra moeten betalen voor een vervanger. Deze vervanger gaf het al na 1 jaar op qua display.

Nu is de Connect aan de beurt, een cruciaal onderdeel van mijn audio installatie, binnen 9 jaren DOOD. Kost me weer €279,- voor een vervanger (gerepareerde?). Op de markt is deze Connect voor €150,- beschikbaar. Maar ook daar heb ik geen vertrouwen meer in.

Maw ik ben zeer ontevreden over de kwaliteit gerelateerd aan kosten van de Sonos componenten die ik aangeschaft heb.

Ik weet niet of jullie naar aanleiding van mijn situatie nog iets kunnen betekenen.

Fijne feestdagen, bij mij zonder kerst radio op m'n installatie.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een eerdere;

Hoi Emily & Helmut, helaas heeft m'n Connect het alsnog begeven.

Na onderstaande communicatie heb ik 2-3 keer uitval gehad van de Connect.  Of na verplaatsen of stroom uitval startte mijn  Sonos systeem goed op en de andere speakers verbonden ook behalve de Connect. Het witte ledje brandde helemaal niet ondanks diverse pogingen met lange tussenpozen netsnoer uit en in het stopcontact. Ook lukte de fabrieksreset niet (mute knop ingedrukt houden tijdens netsnoer aansluiten).  Soms na 1 dag uit was ie plotseling weer aanwezig. Enkele weken terug en vandaag, zonder specifieke redenen, weer uitval met hoogfrequente witte led flikkering.  Na opnieuw netsnoer eruit/in- witte led knippert enkele tientallen keren en dooft dan, geen verbinding. Fabrieksrest heeft ook weer geen succes. Ik heb nu echt genoeg van de onbetrouwbare Connect verbinding met alle herhaalde verbindingspogingen. Ik weet niet wat ik nog meer moet doen....

Wat heb ik geprobeerd?

• Update: Heb geprobeerd een diagnose rapport te versturen, maar dit mislukt iedere keer. Sterker; het triggerd dezelfde fout. Ook na een stekker eruit / erin.

Update 2: Inmiddels is het weer ochtend, en is de connect de gehele nacht van het stroom geweest.

Het is mij nu gelukt om een diagnose rapport te versturen: 567487358

Reputatie 7
Badge +2

Hey Pepijn W,

Het geheugen van de Connect is helaas defect, waarin deze de huidige problemen zal blijven vertonen.

Ben bang dat het vervangen de enige optie is.

Weet dat hij via trade-up aan te melden is, waarin je 30% korting kan ontvangen op bijvoorbeeld de nieuwere Sonos Port. (nieuwer model van de Connect)

Idem hiero zelfde probleem echter is de Sonos connect van 2018 mag niet zo zijn dat hij in zo'n korte tijd defect raakt. Sonos heeft al eerder een nieuw gestuurd echter nu weer defect .

Ik heb er ook niet veel vertrouwen meer in.

Ik hoop dat ze met een oplossing komen.

https://nl.community.sonos.com/stel-een-vraag-228987/sonos-connect-2018-defect-wat-moet-ik-doen-6770864#post16115694

Reputatie 5
Badge +3

Cross-posten is niet heel netjes op een forum. Zie mij antwoord bij je eerste vraag.

Sorry dacht dat dit makkelijk was zodat Sonos direct kon reageren naar op mijn post. ik kan hem niet weghalen :-(

Reputatie 5
Badge +3

Kan gebeuren. Dit is wel een gebruikersforum, waar Sonos af en toe meekijkt. Echt contact met Sonos lukt beter door ze te bellen.

Hoi allen, bij deze een laatste update van mijn situatie;

Recent e-mail communicatie met Sonos:

Beste supportgroep,bedankt weer voor jullie navraag.

Nee, het probleem is niet opgelost.

Situatie is als volgt;

Mijn Connect is stuk.

Optie 1 is retourzending met bijbetaling €273,- voor een remanufactured Connect (waar ik geen vertrouwen meer in heb, gezien de beperkte levensduur).

Optie 2 is de trade in voor een Port met bijbetaling van €315,-.

Ik heb aangegeven (zie bijgevoegde e-mail) dat ik, gezien mijn situatie, €250,- hieraan wil bijdragen. Dat is niet geaccepteerd.

Conclusie: voor €65,- verschil laat ik de Connect stuk zijn en stap ik over op ander systeem.

Mvg,

Leo.

Sonos antwoord;

Beste Leo,

Bedankt voor het contact opnemen met Sonos support.  

Spijtig om te horen dat u naar een ander systeem overstapt.
Uiteraard hopende dat dit wel aan uw wensen zal voldoen.
Wens u dan ook veel luister-plezier, los van welk merk systeem u wenst in huis te halen.

Eindresultaat nu;

Ik stap over op ander systeem en laat Sonos voor wat het geweest is.

Mvg,

Leo.

Reputatie 5
Badge +3

Natuurlijk is het vervelend dat een product stuk gaat. Maar verwachten dat je 15-25 jaar ongestoord van een elektronisch apparaat kunt genieten……. Sorry, dat is gewoon echt veel te ambitieus: leuk als het toch gebeurt, maar het is echt niet te verwachten. Heb je dezelfde verwachting van je koelkast of afwasmachine? Je telefoon, je computer?

Kapot binnen twee jaar is garantie, vijf jaar zou ik erg kort vinden, maar als je naar 10 jaar gaat is het niet vreemd dat er een keer iets kapot gaat. Jammer dat Sonos niet aan reparaties doet, maar ze komen je wel tegemoet.

Leuk, nu zit ik (leek) ook met de problemen

Gisteren na de update van de telefoon had ik nog gewoon contact.

Deze morgen opgestart...en er schijnt geen connect te zijn ?? wat connect  kabels? 

app? wifi? 

Morgen hoop ik telefonisch uitsluitsel te krijgen over wat er aan de hand kan zijn.

Reputatie 5
Badge +3

@dettyverbon Je hebt dezelfde reactie ook op een ander plaats op het forum achtergelaten (https://nl.community.sonos.com/installatie-en-gebruik-229100/melding-connect-kan-niet-worden-verbonden-met-sonos-6771034). Dat heet crossposten en is op een forum niet erg netjes. Zal ik je daar antwoorden?

Beste Rallye,

Sorry voor het crossposten…, Helaas snap ik  deze wereld niet zo goed...

De ontwikkelingen gaan me iets te snel.

ik plaats een reactie  op een bericht  waarvan ik vermoed dat dat hetzelfde probleem is als de mijne…

En dan gaat er een balletje rollen… hum  een andere plaats? geen idee.

Voor jou misschien gesneden koek en mogelijk is het ook heel simpel...maar dan moet ik daar eerst achter zien te komen , ik ga m'n best doen.

o,  ondertussen heb je daar al geantwoord en zijn wij in contact met elkaar geweest...maar dat is toch hetzelfde forum? voor mij Acadabra… maar ik zal in de toekomst wat meer tijd krijgen  en om niet achter te blijven lopen...me er eens in gaan verdiepen.

Er liep iets doorelkaar: op een reactie moest ik een account aanmaken om daarop weer te kunnen reageren… ik zie wel...later

trouwens ik heb 2x gezocht met blijkbaar een andere  "zoekzin” Zit het hem daarin  en stel ik de vraag dan op 2 verschillende  “??” van SONOs? 

Reputatie 5
Badge +3

Het is niet zo erg hoor. In principe kun je hier inloggen met het account waarmee je ook je Sonos-systeem inlogt, maar een nieuw account aanmaken kan ook. Zie het forum als een plein waar iedereen briefjes ophangt. Dat heb je op twee plekken op het plein gedaan, waardoor we het gevaar lopen dat je op meerdere plekken (mogelijk verschillende) antwoorden krijgt. Dan ben je dus zeker het overzicht kwijt.

Reageer