Beantwoord

sonos connect amp in combi met samsung tv

• 2 January 2019
  • 3 reacties
  • 452 Bekeken

allen,

Ik heb sinds vorige week mij een nieuwe samsung tv aangeschaft. type: UE49NU7100
Nu werkte ik vroeger voor het geluid uit mijn TV (ook een samsung) met mijn sonos connect amp geconnecteerd met 4 bedraade boxen in mijn plafond via de digitale output kabel vanuit mijn tv naar mijn sonos connect amp.
Dit ging altijd perfect maar sinds ik mijn nieuwe tv heb krijg ik alleen maar een heel storend geluid uit mijn boxen en niet het geluid van mijn tv.
ik heb dan ook even mijn oude tv nogmaals geprobeerd omdat ik dacht dat het aan de optische kabel lag maar dit werkte wel perfect op mijn vorige tv.

Kunnen jullie mij hierbij helpen aub?
icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 3 January 2019, 09:01

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Ben je zeker van de juiste aansluitingen ? De Connect AMP heeft geen digitaal optische aansluitingen maar alleen een analoge rood/witte tulp ingang. Je TV heeft wel een optisch digitale uitgang maar de Connect AMP is eigenlijk helemaal niet bedoeld voor het weergeven van TV geluid.
Beste Eddy,

ja, ik ben zeker van de juiste aansluitingen.
idd de sonos connect amp geeft geen digitale optische aansluiting maar ik heb daarvoor een transformer gekocht die van analoog naar digitaal werkt.
dit werkte altijd perfect vroeger bij mijn vorige tv maar nu dus niet meer. jammer.
weet jij hoe je dit kan oplossen?
Reputatie 6
Badge +3
Het is dan omgekeerd, je gaat gaat van digitaal (optische aansluiting van je TV) naar analoog (rood/wiite tulp van je Connect Amp). Het kan dat je een instelling in je TV moet aanpassen om het geluid naar de optische uitgang te krijgen. Het is ook mogelijk dat je audio extractor niet goed praat met je TV. Daarnaast is de Sonos Connect Amp simpelweg niet gemaakt om TV geluid voort te brengen dus het blijft een beetje een gok of het werkt.