Beantwoord

Sonos Connect aansluiten op platenspeler en Sonos One speaker.

  • 5 February 2022
  • 5 reacties
  • 271 Bekeken

Hi, ik heb een platenspeler via sonos connect aangesloten op mijn sonos one speaker. Er is verbinding en komt geluid uit. Echter geluid is super zacht, ook bij volume maximaal. Ik heb al opnieuw verbinding gemaakt, dit gaf geen verbetering. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

icon

Beste antwoord door 106rallye 8 February 2022, 13:07

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Een platenspeler zonder ingebouwde voorversterker geeft een veel zachter en een vervormd uitgangssignaal. Je kunt hem dan ook niet zomaar aansluiten op een apparaat als de Connect of een gewone versterker - veel versterkers hebben daarom een speciale phono-ingang. Jij moet dus ofwel nog een voorversterker aanschaffen en tussen de speler en de Connect zetten of hem aanzetten als je platenspeler er één heeft.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @Frederique 

Inderdaad wat @106rallye zegt is dat het signaal van de platenspeler voor versterkt moet worden om goed luid geluid te krijgen.

Je zou in eerste instantie zelf op de platenspeler kunnen kijken of er een schuifje op zit om deze te versterken. (Meeste modernere platenspelers hebben een ingebouwde versterker) Zo niet, dan zou je inderdaad een externe kleine versterker er tussen moeten zetten. 

@106rallye

@Jeroen V 

Dank jullie wel voor je reactie! In de platenspeler zit een voorversterker (project carbon evo). En connect geeft dus wel (zacht) geluid door aan sonos one speaker. Zou het dan kunnen zijn dat voorversterker niet werkt?

Reputatie 7

@Frederique weet je dat zeker? Ik kom op internet wel een Pro-Ject Debut Carbon Evo tegen via https://www.hifiklubben.nl/pro-ject-debut-carbon-evo-draaitafel/prjdebutcevowa2mr/. Daarbover wordt het volgende opgemerkt:

Bij de Debut Carbon EVO gaat je geld in eerste instantie naar de geluidskwaliteit. Dus als je op zoek bent naar een geïntegreerde RIAA-/phono-voorversterker, Bluetooth, USB, automatisering en dergelijke, dan kun je beter kijken naar de andere modellen van Pro-Ject.”

Bij de “Tegens” is opgenomen:

“Geen geïntegreerde RIAA-/phono-voorversterker”

Is dan mijn zoekterm niet goed, of heb ik niet de juiste platenspeler gevonden? Kun je op de platenspeler een knopje vinden om de voorversterker aan of uit te zetten?

Pro-ject levert zelf ook voorversterkers, zie https://www.hifiklubben.nl/pro-ject-phono-box-s2-riaa--phono-voorversterker/prjphonoboxs2bk/ Er zijn echter ook goedkopere mogelijkheden. Elke kwaliteit heeft echter zijn prijs.

@106rallye : dank he wel voor je reactie🙏, fijn even deze hulp. Ja klopt dit is de platenspeler. Er zit geen knopje op platenspeler.  Doublepoint heeft mij aangegeven dat er een voorversterker in zit. Ik ga hen ook even appen.