Vraag

Sonos connect

• 3 december 2017
  • 5 reacties
  • 208 Bekeken

Zojuist sonos connect aangeschaft. Installeren ging prima maar het geluid is dramatisch slecht. Aangesloten (analoog phono) op marantz amp. pm-15s1, infinity kappa 8.1 i speakers. Wie kent het probleem en heeft de oplossing?

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als je de kabel omzet van Phono naar Aux, ervaar je dan een verandering in kwaliteit?
Bedankt voor je bericht. Ik heb de sonos connect nu aangesloten op een yamaha rx-v2600. Het is al een stukje beter maar nog niet goed genoeg. Het is net of er een dikke deken over ligt, met name laag is slecht. Als ik het vergelijk met een gewone cd is het echt beduidend slechter. Zo slecht dat de sonos connect rap retour gaat als ik het niet op kan lossen. Iemand soortgelijke ervaring?
Reputatie 7
Badge +2
We zullen moeten uitsluiten dat het met de Connect of met de versterker te maken heeft.
Als ik je hoor zeggen dat het een stukje beter is, dan klinkt dit eerder als een verschil in versterkers wat er voor zorgt dat je er een andere ervaring uit krijgt.
De Sonos Connect simpelweg het geluid door en een kwaliteit's probleem hoor ik vrij weinig naar voren komen.
Is het misschien mogelijk om de digitale uitgang van de Connect op de versterker aan te sluiten om te zien of het zelfde probleem zich dan nog voordoet?
Je geeft aan dat een gewone CD beduidend beter klinkt dan de Sonos Connect.
Deze CD, op welke ingang van de versterker zit dit aangesloten? En zou je als test de Sonos op deze ingang kunnen aansluiten ipv de CD-speler?
De CD-speler kan ook op de Sonos zijn analoge ingang aangesloten worden, waarin de Connect zijn eigen ingang kan laten afspelen, wat over de uitgang weer naar de versterker word geleverd.
Ervaar je dat de CD-speler dan ook slechter geluid geeft als dit door de Connect heen gaat en aangeleverd word aan de versterker?
Als de Connect stuk is dan zouden we deze uiteraard vervangen, of de dealer waar deze aangeschaft is, misschien dat de dealer ook de mogelijkheid heeft de Connect in zijn zaak te testen op een versterker.
Zou spijtig zijn als een vervangend product nog steeds de zelfde problemen geven op uw versterkers. ( duidend op dat de vervangen Connect dan waarschijnlijk niet stuk was )
Je leest niet vaak over problemen met de kwaliteit maar ben het wel tegen gekomen. Ik heb alle mogelijkheden getest maar kom niet verder. Helaas heb ik een 100 dagen retourbon moeten aanvragen. Een ervaring rijker, een illusie armer.
Reputatie 7
Badge +2
Er komt inderdaad niet vaak een kwaliteit's probleem naar voren, en als deze wel naar voren komt, dan vervangen we dit uiteraard graag voor je.
Spijtig om te horen dat je van Sonos afziet.

Reageer