Sonos box One traceerbaar

  • 12 January 2022
  • 3 reacties
  • 488 Bekeken

Hi,

 

Ik heb een Sonos box overgekocht van iemand, tweedehands. Het was nogal een vaag figuur waardoor ik niet zou willen dat mijn adres terug te vinden is zodra ik de stekker in het stopcontact doe. Ik weet dat de box nog niet gereset is, dus ben bang dat de vorige eigenaar mijn gegevens direct ontvangt. Ik heb hier namelijk een topic over gelezen dat de vorige gebruiker een melding ontvangt.

 

Klopt dit? En zo ja, hoe voorkom ik dit. Daarnaast, hoe kan ik deze dan op de juiste manier resetten of moet ik dat op een ander adres doen voordat ik hem thuis aan zet?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Uitgaande van je goede trouw: ik heb nog nooit gelezen dat de voormalige eigenaar een bericht krijgt. Bovendien: voor een speaker evt. uit zou kunnen verzenden in niet-geresette staat, moet hij eerst verbonden zijn met internet. Als je de speaker dus reset voor je verbinding maakt met je netwerk krijgt niemand een melding.

Echter; op het moment dat een speaker wordt toegevoegd aan je household, kan Sonos een aantal zaken zien, bijvoorbeeld het serienummer. Mocht iemand dus bij Sonos vragen of een speaker met zijn serienummer is geactiveerd op een ander (jouw) account, dan zou Sonos dat kunnen zien. Ik neem aan dat Sonos dit soort wetenschap niet zo doorgeeft aan de vorige eigenaar, maar daar waarborgen voor heeft.

Aha, oke. Allereerst kan je uitgaan van mijn goede trouw. Ik was even aan het googelen en kwam dit tegen: 

 

Ik heb deze overgekocht i.v.m. een wat minder budget maar goed, zou hem natuurlijk wel graag veilig willen installeren. Vandaar dat ik me wat zorgen maakte. Ik heb liever niet dat jan en alleman mijn adres kan inzien en daar eventueel misbruik van kan maken omdat hij/zij weet dat er wat duurdere apparatuur staat.

Maar als ik jou zo begrijp is dat niet mogelijk!

Reputatie 7

Jouw link ziet op een aanvraag voor een feature. Volgens mij is deze er nooit gekomen. 

Voorzover ik het begrijp kan alleen Sonos zien dat jij een speaker aan je netwerk hangt die vroeger van een ander geweest is.