Beantwoord

Sonos box knippert oranje als er op play wordt gedrukt

  • 5 May 2021
  • 3 reacties
  • 4212 Bekeken

Sinds een paar maanden is mijn Sonos systeem ontregeld. Meestal na een week zegt de app dat een bepaalde groep niet meer geconfigureerd is. Één Play:3 speaker werkt dan niet meer, en een losse play 1 box.  Als ik de Sonos boxen opnieuw probeer te verbinden zegt de app dat deze actie succesvol is. De box staat dan vervolgens alleen niet in de app, ook niet wanneer ik hem opnieuw opstart. Het status lichtje knippert oranje wanneer ik op de play knop druk. Op het forum zag ik dat het kan helpen om de router en alle boxen tegelijkertijd opnieuw op te starten, dit heeft helaas ook niet geholpen. Het gaat om een Play 3 stereo paar, een losse playbar en nog 2 losse play 1 boxen. Weet iemand wat hier het probleem is, en vooral de oplossing? 

icon

Beste antwoord door 106rallye 7 May 2021, 09:12

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Je hebt waarschijnlijk last van wifiproblemen. Iets veranderd aan je netwerk? 

Ik heb verder geen last van wifi problemen, op alle apparaten werkt de wifi goed. De boxen die niet werken staan daarnaast ook beide op een plek met een goede wifi verbinding. Het probleem is ook uit het niets ontstaan, daarvoor heb ik dit probleem nog niet gehad. Ik heb ook geen wijzigingen doorgevoerd aan het netwerk.

Reputatie 7

Sonos stelt wat hogere eisen aan je netwerk dan een laptop, die geen constante verbinding nodig heeft. Wifi-storing kan ook van buitenaf komen - bijvoorbeeld door de nieuwe router van je buurman.

Je zou kunnen proberen wat er gebeurt als je één (liefst centraal geplaatste) speaker bedraad aansluit.