Sonos Boost of niet (nodig)? Met playbar bedraad aan router.

• 31 December 2018
  • 3 reacties
  • 3129 Bekeken

Badge
Ik heb al jaren een playbar rechtstreeks aangesloten op de router. Dus met kabel. De playbar is ook verbonden aan de tv met optische kabel. Werkt perfect. Mijn router staat bijna naast de playbar. Oud huis, dus heb geen meterkast 😃.
Nu heb ik 2x play one aangeschaft voor surroud of stereo geluid. Moeten nog geleverd worden. Volgens de winkel heb ik dan ook een Boost nodig. Voor eigen Sonos netwerk. Begreep van Sonos dat dit niet nodig is, maar volgens de winkel wel. Ben ik net nog geweest voor 2 vloersteunen. Boost zou nodig zijn voor stabiel Sonos netwerk en omdat deze als surround moet gaan fungeren. Internet (KPN met experiabox) in huis is niet geweldig. Volgens de winkel zou boost ook beter zijn omdat deze dan geen storing zou geven of internet weg zou halen bij andere bekabelde dingen op de router.
Ik ben niet technisch, dus gaarne advies.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Je hebt in principe geen Boost nodig in jouw geval. Door de Playbar te bekabelen heb je SonosNet al gecreeerd en gaan de Play Ones hierop verder. Het is waar dat de Boost een ietwat krachtiger bereik heeft (meer antennes) maar voor het principe van SonosNet maakt het niet uit, zolang er maar minimaal 1 apparaat bekabeld is; in jouw geval dus de Playbar. Je kunt het controleren onder Help/Info ober mijn Sonos systeem. De waarde WM (Wireless Mode) moet 0 zijn voor SonosNet (geen 1).
Badge
Thnx. Dan is dat maar alvast helder 🙂. Nog een vraagje. Heb geen vrije poorten meer op mijn router. En moet ook nog een bridge aansluiten voor mijn hue lampen. Kan ik de Sonos playbar en de hue bridge samen op een swtich doen/aansluiten?
Reputatie 6
Badge +3
Dat is geen enkel probleem, liefst een simpele (en goedkope) unmanaged switch. Managed switches kunnen wel eens problemen veroorzaken.