sonos boost koppelen -product wordt niet gevonden op (nieuwe) sonos app en netwerk is WM 1 ipv WM 0

  • 28 November 2020
  • 4 reacties
  • 1652 Bekeken

Hoe kan ik mijn sonos boost koppelen aan mijn Sonos systeem (beam, sub, sonos one(s))?

 

Ik zie alleen een optie "Product toevoegen” hiervoor in nieuwe Sonos app. Indien ik hiervoor kies wordt er aangegeven”“Er wordt gezocht naar producten in de buurt. Zorg dat ze aanstaan”

 

Zoeken levert niet veel op (blijft maar zoeken) dus vermoed dat het product niet wordt gevonden.

Info over mijn systeem geeft aan “WM: 1”en dit moet “WM: 0” zijn (als ik de diverse info moet geloven)


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Na Product toevoegen zou je de optie moeten krijgen om een Boost toe te voegen.https://support.sonos.com/s/article/1006?language=nl_NL

ik heb de boost via marktplaats overgenomen van iemand, dus moest hem denk eerst resetten / terug naar fabrieksinstelling.

 

Boost is nu wel geinstalleerd en zichtbaar (WM:0) in de Sonos app:

Boost: XXXXX
Serienummer:XX-XX-XXX-XX-XXXX
Sonos OS: S2
Versie: 12.2.1 (build 61183170)
Hardwareversie: 1.12.1.2-2.0
Serie-ID: A100
IP-adres: XXX.XXX.XXX.XX
WM: 0

 

Hoe krijg ik nu mijn bestaande Sonos apparaten het snelst/makkelijkst (zonder inrichting kwijt te raken) over naar sonosnet zodat deze ook WM: 0 krijgen :

 

Beam: WM 1

Sonos One:: WM: 2

Sonos sub:: WM: 2

 

Ik neem aan dat deze allen naar WM: 0 moeten?

 

Reputatie 7

Ik zou de WiFi gegeven van de apparaten wissen. Volgens mij via Instellingen-Systeem-Netwerk. Evt. je WiFi even uit, dan moeten ze wel naar Sonosnet.

Je verliest alleen zaken bij een reset van alle (hoofd)speakers.

Ik heb 1 Sonos one gekoppeld via een ethernetkabel aan mijn Sonos Boost en nu zie ik dat alles  wel netjes gekoppeld is aan WM: 0..case solved wat mij betreft!

 

Bijvoobeeld:

Beam: xxxxxxxx
Serienummer: XX-XX-XXX-XX-XXXX
Sonos OS: S2
Versie: 12.2.1 (build 61183170)
Hardwareversie: 1.23.1.11-2.1
Serie-ID: A101
IP-adres: XXX.XXX.XXX.XX
Audio-ingang: Dolby Digital 5.1
WM: 0

 

Bedankt desondanks voor je snelle reacties 106Rallye!!!