Vraag

Sonos Boost icm Arris Connectbox

  • 6 December 2020
  • 19 reacties
  • 200 Bekeken

Badge

Goedenavond allemaal, 

Ik heb van de week een Sonos boost gekocht dit is een soort WiFi versterker om je muziek zonder storingen af te spelen. 
Nu moet je de de boost installeren op je router/modem , nu heb ik het apparaatje met stroom en elternet kabel op je router/modem ik heb hem aangesloten op mijn Arris Connectbox. 

Maar ik krijg de Boost gewoon niet te zien in de S2 app van Sonos zelf. 
Ik gebruik een IPhone 8 Plus en die draait op de nieuwste IOS. 
Gisteren is een installateur langs geweest en hebben we een van mijn andere Sonos apparaten bekabeld getest die werden zonder problemen gevonden. Alleen die Boost blijft onzichtbaar.  

Ik denk dat dit met de Connectbox zelf te maken heeft maar weet het niet helemaal zeker. 
Connectbox al een paar keer aan/uit gedaan gisteren maar het mag niet baten.. 

Wie zou mij kunnen helpen? Ik ben echt aan het einde van mijn latijn. :-)


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

19 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Je moet `m wel eerst toevoegen aan je systeem:

 

Settings → System → Add Product

 

Voor de rest valt er niet veel te zien aan de Boost. Die doet zijn werk onzichtbaar, in de systeeminfo moet je hem wel gewoon zien.

Badge

Je moet `m wel eerst toevoegen aan je systeem:

 

Settings → System → Add Product

 

Voor de rest valt er niet veel te zien aan de Boost. Die doet zijn werk onzichtbaar, in de systeeminfo moet je hem wel gewoon zien.

Dat is het probleem het toevoegen aan het systeem lukt niet. Hij is onvindbaar.. en popt niet op in de S2 app.. 

Reputatie 6
Badge +3

Al eens geprobeerd om de Boost zelf te resetten ?

Badge

Al eens geprobeerd om de Boost zelf te resetten ?

Ook al meerdere keren gedaan ja.. 

Reputatie 6
Badge +3

Andere UTP kabel proberen ?

Reputatie 6
Badge +3

Als je andere Sonos bekabeld wel gewoon werkt, lijkt het me ook niet aan je Connect box te liggen. ZIt ie er rechtstreeks in op een Lan poort ?

Reputatie 6
Badge +3

staat ie niet toevallig al in de systeeminfo tussen je andere apparaten ? (about my system)

Badge

Als je andere Sonos bekabeld wel gewoon werkt, lijkt het me ook niet aan je Connect box te liggen. ZIt ie er rechtstreeks in op een Lan poort ?

Hij zit idd in een van de drie lan poorten. 

Reputatie 6
Badge +3

en als je de Boost hebt ge-reset, wordt het lampje wel groen ?

Badge

en als je de Boost hebt ge-reset, wordt het lampje wel groen ?

Jaa hij start met een witte knipper en daarna word dat een groene knipper 

Reputatie 6
Badge +3

Heb je de mogelijkheid om eens een ander mobiel apparaat (telefoon/tablet) te proberen ?

Badge

Heb je de mogelijkheid om eens een ander mobiel apparaat (telefoon/tablet) te proberen ?

Heb ik gisteren ook al geprobeerd zonder succes helaas.. 

Reputatie 6
Badge +3

ik ben even wat rond aan het lezen. Ik neem aan dat je Sonos Systeem momenteel via je wifi loopt ? Je dus verder geen enkele speaker bekabeld hebt (?)

Je kunt eens proberen om een bestaande Sonos speaker te bekabelen aan je router, dan even wachten en in de systeeminfo (about my system) controleren of al je Sonos apparaten WM:0 hebben (SonosNet). Als dat is gelukt, de Boost OOK bekabelen aan je router en kijken of deze dan wel gevonden wordt bij het toevoegen.

Badge

ik ben even wat rond aan het lezen. Ik neem aan dat je Sonos Systeem momenteel via je wifi loopt ? Je dus verder geen enkele speaker bekabeld hebt (?)

Je kunt eens proberen om een bestaande Sonos speaker te bekabelen aan je router, dan even wachten en in de systeeminfo (about my system) controleren of al je Sonos apparaten WM:0 hebben (SonosNet). Als dat is gelukt, de Boost OOK bekabelen aan je router en kijken of deze dan wel gevonden wordt bij het toevoegen.

Ik heb zaterdag mijn BEAM samen met een installateur aan een elternet gehangen deze werd zonder moeite herkent.  

Reputatie 6
Badge +3

Ja maar hangt die daar nu nog aan ?

Badge

Ja maar hangt die daar nu nog aan ?

Nee inmiddels weer op WiFi 

Badge

 

Reputatie 6
Badge +3

Dat bedoel ik dus, WM:1 is wifi, WM:0 is SonosNet, dat krijg je als je minimaal 1 Sonos (Boost of andere) bekabeld, dat is een totaal ander draadloos netwerk van Sonos zelf. Elke speaker wordt een draadloos hubje. Waarom heb je die Beam weer van de kabel afgehaald ? sluit die aub eerst weer aan en controleer dan na 5 minuten nog eens die WM waarde.

 

Badge

Dat bedoel ik dus, WM:1 is wifi, WM:0 is SonosNet, dat krijg je als je minimaal 1 Sonos (Boost of andere) bekabeld, dat is een totaal ander draadloos netwerk van Sonos zelf. Elke speaker wordt een draadloos hubje. Waarom heb je die Beam weer van de kabel afgehaald ? sluit die aub eerst weer aan en controleer dan na 5 minuten nog eens die WM waarde.

 

Ik ga straks even naar de fysio, kom hier later op terug! ;)