Beantwoord

Een deel van de speakers zit op Sonos Boost en een deel niet.

  • 2 January 2021
  • 5 reacties
  • 728 Bekeken

Goedemiddag,

In het verleden hadden wij een Sonos Boost op ons systeem en na de verhuizing kregen wij de boost en de speakers niet meer gekoppeld. Met de installatie van de boost verdwenen de speakers continue uit de app.

Dus hebben wij onlangs een nieuwe boost aangeschaft en deze geinstalleerd. Alleen krijgen wij nu niet alle speakers op het netwerk van de boost. van de ca 10 speakers in huis staan er nu maar 3-4 speakers op WM:0. De rest blijft “ hardnekkig”  op WM: 1 staan.

inmiddels al van alles geprobeerd, ook de tips die we hier hebben gevonden zoals stekkers erin en eruit, boost reset maar niets lijkt te werken.

Wat wellicht de oorzaak kan zijn is dat de boost op een switch wordt ingeprikt (die rechtstreeks naar de KPN modem gaat) en de speakers verbinding maken met een wifi netwerk wat door onze accesspoints wordt aangemaakt. 

Iemand nog tips?

 

icon

Beste antwoord door Frank N 7 January 2021, 14:16

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

 

Iemand nog tips?

 

ja, deze

Dank! Echter krijg ik niet de optie netwerk verwijderen in de S1 app. Ik zie alleen welk netwerk in gebruik is :(

Reputatie 6
Badge +3

vreemd, dan klopt het artikel niet, komt van Sonos. Ik lees een andere tip op het internationale forum:

Een speaker die WM:1 geeft (tijdelijk) bekabelen en dan een factory reset uitvoeren en weer toevoegen aan het bestaande systeem.

Probleem blijft.. en er is een speaker die ook regelmatig wegvalt. Nog suggesties??

Reputatie 5
Badge +3

Mogelijk staan de speakers die op WM:1 blijven staan op te ver van de Boost. Je wilt de WiFi-instellingen geheel wissen uit Sonos eerst, dit kan enkel als elke speaker op WM:0 staat. Hiervoor moet je tijdelijk de WM:1 speakers dichterbij de Boost zetten, hierna in de app de WiFi-instellingen wissen.

 

Als dit gelukt is en je plaatst de speakers weer terug en ze blijven wegvallen dan kun je het beste contact opnemen via deze pagina: https://www.sonos.com/nl-nl/support