Vraag

Sonos Boost

• 23 December 2017
  • 2 reacties
  • 284 Bekeken

Hallo,
Sinds vandaag heeft Ziggo een nieuw modem gehangen omdat ik overal wifi problemen had, nu is dit redelijk opgelost met een losse wifi booster in het stopcontact (heb de netwerken dezelfde naam gegeven)
Echter bleef sonos moeilijk doen, dus een Boost aangeschaft.
Deze in de meterkast gehangen bij het modem en bedraad aangesloten.
Nu zit er een werkplaats aan mijn huis (hier staat de sonos connect met een los systeem)
In de badkamer staat een play 3, echter blijft deze moeilijk doen.
Als ik hem wil instellen vraagt hij of ik de 2 knopjes wil indrukken op de play 3 (dan word er ook in de app weergeven dat hij gevonden is) echter als ik dan op verbinden druk duurt het heel lang en uiteindelijk geeft hij aan geen verbinding te kunnen maken. Terwijl hij wel word gezien als ik de knopjes indruk.
Zou de Boost niet sterk genoeg zijn ?
Of is er iets anders aan de hand ?
Alvast bedankt voor het meedenken ! 😉

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

heb nu de play 3 dichter bij de boost gezet en nu pakt hij hem wel... echter is de afstand van de badkamer (play3) naar de boost +- 20meter.
Geen beton verdiepings vloer, wel een 3tal muren van steen.
Zou de boost wel aan moeten kunnen lijkt me ?

zodra de play 3 in de badkamer staat kan hij weer geen verbinding maken.
Reputatie 7
Badge +2
Wifi reikt zo'n 8 a 14 meter qua wifi.
Doet is de afstand die alle apparatuur aanmaakt., dus de modem van provider, wifi versterkers, maar ook Sonos wifi apparatuur.
In de volgende FAQ word beschreven hoe de wifi uitgebreid kan worden.
Zo zou elke speaker de wifi verder doen uitbreiden indien u op Sonos wifi werkt.
Dan kan het zijn dat de woonkamer speaker de wifi doet uitbreiden zodat de badkamer wel zijn Sonos wifi kan ontvangen.