Vraag

Sonos blijft 'ruisen' na stopzetten muziek

  • 31 August 2017
  • 18 reacties
  • 2458 Bekeken

Wanneer ik de muziek stopzet, blijft op mijn Sonos Play:3 een ruis hoorbaar, terwijl mijn Play:1 geheel stil is. Iemand een oplossing hiervoor?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey BDC,

Zie graag of een fabriek's reset op de Play:3 hier een oplossing in aanbied.
Hoor graag de uitkomst als je de speaker opnieuw gekoppeld hebt aan je Play:1
Beste BDC, Tim,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb een playbar, nu zo'n 3 jaar en nooit problemen gehad. Sinds afgelopen maandag een SUB toegevoegd en sindsdien eigenlijk de ruis uit het midden van de playbar, maar ook uit de beide zijkanten. Ook de SUB maakt een licht brommend geluid. Ik heb hier ondertussen via de klantenservice hulp bij gehad in de vorm van het omruilen van beide apparaten. Helaas zonder succes. Ik hoor precies hetzelfde bij de nieuwe playbar en de nieuwe sub.

@Tim S: Er lijkt dus iets te zijn buiten de spelers om? Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Aanvullend: zou een aardlus (ground loop) een oorzaak kunnen zijn?
Reputatie 5
Badge +2
Dit kan absoluut een oorzaak zijn. Heb dit wel eens gezien bij huizen met een probleem in het electriciteitsnetwerk. Is het mogelijk dat je een Sonos apparaat mee neemt naar een ander huis om te kijken of de ruis daar ook bestaat?
Heb dit net geprobeerd in een ander huis. Fabrieksinstellingen teruggezet, maar helaas hetzelfde geluid/ruis. Wat is er nu nog mogelijk, gezien ook de dingen die ik en Sonos al gedaan hebben?
Reputatie 7
Badge +2
Zie dat dit verder besproken is per telefonisch contact in ticket 170908-001697
Ook ik heb ruis in mijn PLAY 5 .
Terug naar fabriek instellingen boden geen soelaas , ook de palybar 5 aansluiten op andere elektra groepen in huis biedt geen oplossing. Overigens de playbar en play 1 werken normaal.

Ik dacht zelf nog even een verkeerde update , echter een service medewerker stelt , het systeem is defect

Advies van Sonos, defect !! Inruilformulier mogen ontvangen en repair voorstel , kosten 409 euro.
Teleurstellend het systeem is slechts 4 jaar oud en nieuwe play 5 circa 490 euro.

Wie heeft meer van deze ervaringen ?
Kan Sonos iets doen aan het bekende ruis probleem, op dit forum vele dezelfde ervaringen gelezen.
Via repair voorstel / standaard vervanging is een vrij dure oplossing. Heeft Sonos geen alternatief voor deze hinderlijke storing welke je niet zou verwachten van een dergelijk product wat slechts enkele jaren in gebruik is
Reputatie 7
Badge +2
nieuwe play 5 circa 490 euro

Nieuwe Play:5 is 579 euro.
We verkopen de 1e generatie Play:5 niet meer, en mocht je een defecte 1e generatie hebben dan word deze op het moment ook vervangen voor de 2e generatie Play:5.
Verder kan ik weinig betekenen omtrent de garantie welke voor u helaas verlopen is.

Kan Sonos iets doen aan het bekende ruis probleem, op dit forum vele dezelfde ervaringen gelezen.
Via repair voorstel / standaard vervanging is een vrij dure oplossing. Heeft Sonos geen alternatief voor deze hinderlijke storing welke je niet zou verwachten van een dergelijk product wat slechts enkele jaren in gebruik is


Sonos hanteert 1 standaard prijs voor een buiten garantie vallend model.
Als de speaker goed had gefunctioneerd maar het led lichtje op de speaker was stuk en je had dit graag vervangen gezien, dan was de prijs nog steeds het zelfde.
Verder zou een fabriek's reset een geluid's probleem kunnen doen oplossen, als het probleem zich voor blijft doen, dan is deze helaas defect en zetten we dus het proces op wat u ook aangeboden is.
Hier zelfde probleem. Wat is de oorzaak hiervan?
Harde ruis te horen.
Fabrieksreset helpt niet. Zijn er andere mogelijke oplossingen?
De ervaringen die ik heb omtrent dit probleem zijn negatief. Sonos komt niet verder dan "oud" tegen nieuw ruilen. Kosten 409 euro.
Oud in mijn situatie 3 jaar !

Ik heb zelf een ongelofelijk negatief gevoel hoe Sonos dit probleem behandeld en naar mijn gevoel haar klanten in de kou laat zitten.
Van een merk die kwaliteit wil uitstralen mag je volgens mij verwachten dat dit probleem waar je zoveel over leest met enige coulange wordt opgelost. Het lijkt mij een kwaliteit issue en mogelijk structureel aanwezig.

Jammer
Reputatie 7
Badge +2
Hier zelfde probleem. Wat is de oorzaak hiervan?
Harde ruis te horen.
Fabrieksreset helpt niet. Zijn er andere mogelijke oplossingen?

Zie graag het serie nummer tegemoet waarin we via de mail verder zullen communiceren.

De ervaringen die ik heb omtrent dit probleem zijn negatief. Sonos komt niet verder dan "oud" tegen nieuw ruilen. Kosten 409 euro.
Oud in mijn situatie 3 jaar !

Ik heb zelf een ongelofelijk negatief gevoel hoe Sonos dit probleem behandeld en naar mijn gevoel haar klanten in de kou laat zitten.
Van een merk die kwaliteit wil uitstralen mag je volgens mij verwachten dat dit probleem waar je zoveel over leest met enige coulange wordt opgelost. Het lijkt mij een kwaliteit issue en mogelijk structureel aanwezig.

Jammer

We noemen iets niet perse oud als dit voorbij de garantie periode verloopt.
Heb persoonlijk een Play:5 1e generatie 6 jaar werkende, en knalt nogsteeds goed het geluid door mijn kamer.
Wat ik ook in mijn vorige reactie verwoorden, ik kan weinig doen aan de garantie periode en de kosten die hier bij komen kijken.
U doorloopt het proces van de mail, of u doorloopt dit niet, maar wij bieden u in iedergeval wel de mogelijkheid een werkend product in huis te verkrijgen ter vervanging van het product wat nu stuk is.
Sinds een week heb ik dit probleem ook. Ik heb twee play5 1ste generatie speakers (als stereoapparatuur gekoppeld) en bij allebei een ruis na beluisteren van muziek. Als ik even de stekker uit het stopcontact haal van een van de twee speakers en daarna de speaker weer opstart is de ruis weer weg. Heeft iemand anders daar ook ervaring mee?
Reputatie 7
Badge +2
Sinds een week heb ik dit probleem ook. Ik heb twee play5 1ste generatie speakers (als stereoapparatuur gekoppeld) en bij allebei een ruis na beluisteren van muziek. Als ik even de stekker uit het stopcontact haal van een van de twee speakers en daarna de speaker weer opstart is de ruis weer weg. Heeft iemand anders daar ook ervaring mee?
Zie graag een diagnose tegemoet terwijl het probleem zich voordoet.
Ze het bevestiging's nummer graag in uw bericht terug.

Ook hier meer van dat… sinds gisteren ruis/kraken op het toestel. Ook zonder muziek. Vanalles geprobeerd: soft/hard reboot. Andere ruimtes. Andere huis. Met of zonder netwerkkabel. Software updates...Zijn er ondertussen nieuwe inzichten en/of oplossingen? Niet echt wat je verwacht in deze prijsklasse...

Badge +1

Ik heb pas sonos sl en ik heb er ook last va. 

Reputatie 7
Badge +3

Op elke bericht reageren helpt niet echt hoor. Dit is een gebruikersforum waarin gebruikers elkaar proberen te helpen. Sonos leest af en toe mee. Nogmaals voor directe hulpmoeder je contact opnemen met Sonos.

Reputatie 7

Zie Ruis in speakers | Sonos Community voor verdere antwoorden op @Nimma.