Sonos blijft afspelen in vliegtuigmodus.

  • 16 January 2022
  • 5 reacties
  • 92 Bekeken

Als ik een Spotify playlist afspeel via Sonos app op mijn telefoon, blijft deze gewoon spelen als ik de wifi verbinding van de telefoon verbreek. Zelfs in vliegtuigmodus blijft Sonos gewoon de playlist doorspelen. Ik dacht dat Sonos enkel via Wifi werkte? Waar haalt het systeem de playlist data vandaan? Geen andere devices ingeschakeld (laptop of tablet o.i.d.). De playlist is niet gedownload op mijn telefoon. Eenpersoons huishouden, geen andere accounts verbonden in mijn systeem. 

Iemand een idee hoe dit kan?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat hij door blijft spelen is logisch, de app is een afstandsbediening, eenmaal gestart dan gaat hij door tot een volgende opdracht via de app. De info verder komt gewoon vanaf Spotify via de WiFi verbinding van de Sonos. 
De vraag is dus ook of je, wanneer je de WiFi hebt uitgezet, de Sonos nog kunt bedienen. 

Als ik de telefoon in vliegtuigmodus zet (of wifi uitschakel) kan ik de Sonos niet meer bedienen. Jij stelt dat de info via Spotify komt. Welke  Spotify is dat? Niet die van mijn telefoon want die streamt niet meer in vliegtuigmodus? En er zijn geen andere actieve devices in mijn netwerk. Dus ik snap het nog steeds niet. 

Reputatie 7
Badge +3

De Sonos maakt, door de opdracht vanaf je telefoon een verbinding met jouw spotify account ergens in de wereld. Dat gaat gewoon via je WiFi verbinding thuis. 
Zoals aangegeven is de app alleen een soort afstandsbediening. Het is niet zo dat de muziek eerst naar je telefoon gaat en dan naar je Sonos. Eenmaal de opdracht gegeven dan neemt Sonos het verder over, dat is ook waarom je je account moet koppelen in Sonos. 

Mijn Spotify account “ergens in de wereld”…. maakt dan verbinding met mijn wifi? Denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Wellicht vergelijkbaar met aanzetten van mijn Honeywell Evohome verwarming. Eenmaal de opdracht gegeven om te verwarmen zal mijn Honeywell account er op toe blijven zien dat de gevraagde temp aangestuurd blijft? Kan ik mijn telefoon in flight mode zetten en daardoor de verwarming niet meer wijzigen. Maar de gegeven opdracht blijft wel actief. 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt, eenmaal de opdracht gegeven, zelfs je telefoon helemaal uitzetten en Sonos blijft gewoon doorspelen.

Dit werkt net als je tv, zet je tv op een zender en haal je batterij maar uit de afstandsbediening. Je tv speelt gewoon door. 😉