Vraag

SONOS... Betekend dat "werkt niet" in een andere taal??

  • 18 November 2015
  • 17 reacties
  • 1767 Bekeken

Zijn er nog meer SONOS mensen die net als ik het product gewoon helemaal NIET meer gebruiken omdat het in 80% van alle gevallen alleen maar tot frustratie lijdt?!

Ik heb een connect en werd door de prachtige reclames gelokt door draadloos muziek luisteren... Helaas, ik had beter moeten weten want na duizend keer met een (overigens vriendelijke) klantenservice zaken te hebben gedaan doet het systeem het simpelweg gewoon niet of gebrekkig. Ik kan alleen maar met mijn I pad muziek afspelen. Beide I phones van mijn vrouw en ik verbinden er simpelweg niet mee (SONOS systeem niet gevonden). En dat terwijl het apparaat op nog geen 4 meter van de wifi router staat!! Na ongeveer 100 keer bellen met klantenservice kwamen ze maar met het advies om de connect gewoon met draad aan te sluiten op de router en hem nog dichter bij te zetten... Moet ik dus een kabel dwars door de halen woonkamer heen trekken! En dan nog verbind deze niet met de I phones!!! Tot grote ergernis nu ook sinds een paar dagen storing met spotify en speelt ie dus daarvan ook niks meer af!!! Conclusie; EEN VERSCHRIKKELIJK APPARAAT! Voor ruim 300 euro verwacht je wel wat meer helaas... Nu een draadloze speaker van BOSE gekocht. Deze werkt op bluetooth en doet het perfect!! Nergens last van! Mijn advies; trap niet in die romantische reclames, verkoop je SONOS troep aan een onwetend persoon op Marktplaats en herinvesteer in BOSE! Voor hetzelfde geld, beter geluid en nog veel belangrijker; muziek dat daadwerkelijk afgespeeld wordt!!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

17 Reacties

Overigens; het merendeel van alle posts hier gaan over problemen... Need I say more?!
Reputatie 3
Badge +2
Heel vervelend uiteraard dat het bij jou allemaal niet goed werkt, maar overdrijven is ook een vak. Het feit dat je iPad blijkbaar wel goed verbindt en je iPhones niet, duidt niet op een probleem met de Connect (deze is immers gewoon in je netwerk verbonden en te bedienen vanaf je iPad), maar op een probleem in je netwerk of met de verbinding van je iPhones met je netwerk, zeker als het ook bedraad niet lukt. Ik neem aan dat Sonos support hier naar gekeken heeft, maar meestal ligt dit probleem bij het gebruik van WiFi extenders en/of meerdere AP's die niet goed staan ingesteld. Dat Spotify, in ieder geval vandaag, niet goed werkt ligt ook niet aan het apparaat, maar aan een wereldwijde storing op de Spotify servers.

Je laatste opmerking "het merendeel van alle posts hier gaan over problemen... Need I say more?!" snijdt ook geen hout; de meeste Sonos gebruikers hebben geen problemen en zul je dus ook niet op dit (wereldwijde) forum tegenkomen. De marktleider op het gebied van draadloze multiroom muziekstreaming apparaten houdt het echt niet al 10 jaar vol met een slecht product.

Nogmaals; dit neemt niet weg dat het bij jou niet goed werkt en dat is uiteraard erg vervelend.
Reputatie 2
Badge +1
Overigens; het merendeel van alle posts hier gaan over problemen... Need I say more?!

Dat is altijd, niemand gaat posten dat alles goed draait. Behalve nu: ik heb zeer zelden een storing maar die zijn over de afgelopen 2 jaar op 1 hand te tellen (en dan houd ik vingers over).

2x play3, 1x play5 en 1x play1.

groet, Patric
Reputatie 2
Badge +1
Zijn er nog meer SONOS mensen die net als ik het product gewoon helemaal NIET meer gebruiken omdat het in 80% van alle gevallen alleen maar tot frustratie lijdt?!

Ik heb een connect en werd door de prachtige reclames gelokt door draadloos muziek luisteren... Helaas, ik had beter moeten weten want na duizend keer met een (overigens vriendelijke) klantenservice zaken te hebben gedaan doet het systeem het simpelweg gewoon niet of gebrekkig. Ik kan alleen maar met mijn I pad muziek afspelen. Beide I phones van mijn vrouw en ik verbinden er simpelweg niet mee (SONOS systeem niet gevonden). En dat terwijl het apparaat op nog geen 4 meter van de wifi router staat!! Na ongeveer 100 keer bellen met klantenservice kwamen ze maar met het advies om de connect gewoon met draad aan te sluiten op de router en hem nog dichter bij te zetten... Moet ik dus een kabel dwars door de halen woonkamer heen trekken! En dan nog verbind deze niet met de I phones!!! Tot grote ergernis nu ook sinds een paar dagen storing met spotify en speelt ie dus daarvan ook niks meer af!!! Conclusie; EEN VERSCHRIKKELIJK APPARAAT! Voor ruim 300 euro verwacht je wel wat meer helaas... Nu een draadloze speaker van BOSE gekocht. Deze werkt op bluetooth en doet het perfect!! Nergens last van! Mijn advies; trap niet in die romantische reclames, verkoop je SONOS troep aan een onwetend persoon op Marktplaats en herinvesteer in BOSE! Voor hetzelfde geld, beter geluid en nog veel belangrijker; muziek dat daadwerkelijk afgespeeld wordt!!


Inderdaad erg iritant als iets niet goed werkt, echter ik sluit me aan bij de vorige reply. Dit soort storingen heb vaak een secundaire oorzaak, meestal netwerk problemen. En om dan maar meteen zo van leer te trekken tegen Sonos vind ik buiten alle proporties.

groet, Patric
Zijn er nog meer SONOS mensen die net als ik het product gewoon helemaal NIET meer gebruiken omdat het in 80% van alle gevallen alleen maar tot frustratie lijdt?!

Ik heb een connect en werd door de prachtige reclames gelokt door draadloos muziek luisteren... Helaas, ik had beter moeten weten want na duizend keer met een (overigens vriendelijke) klantenservice zaken te hebben gedaan doet het systeem het simpelweg gewoon niet of gebrekkig. Ik kan alleen maar met mijn I pad muziek afspelen. Beide I phones van mijn vrouw en ik verbinden er simpelweg niet mee (SONOS systeem niet gevonden). En dat terwijl het apparaat op nog geen 4 meter van de wifi router staat!! Na ongeveer 100 keer bellen met klantenservice kwamen ze maar met het advies om de connect gewoon met draad aan te sluiten op de router en hem nog dichter bij te zetten... Moet ik dus een kabel dwars door de halen woonkamer heen trekken! En dan nog verbind deze niet met de I phones!!! Tot grote ergernis nu ook sinds een paar dagen storing met spotify en speelt ie dus daarvan ook niks meer af!!! Conclusie; EEN VERSCHRIKKELIJK APPARAAT! Voor ruim 300 euro verwacht je wel wat meer helaas... Nu een draadloze speaker van BOSE gekocht. Deze werkt op bluetooth en doet het perfect!! Nergens last van! Mijn advies; trap niet in die romantische reclames, verkoop je SONOS troep aan een onwetend persoon op Marktplaats en herinvesteer in BOSE! Voor hetzelfde geld, beter geluid en nog veel belangrijker; muziek dat daadwerkelijk afgespeeld wordt!!


Account aangemaakt om dit te onderschrijven. Systeem deed het een paar jaar terug perfect, maar wordt het laatste (1,5?) jaar geplaagd door verbindingsproblemen met zo ongeveer alles wat ermee kan verbinden. Android, Apple, Windows, zowel telefoons als tablets als pc's. En natuurlijk Spotify, waardoor of nummers niet kunnen worden toegevoegd of ieder nummer halverwege wordt afgekapt omdat de verbinding weer is onderbroken. Het systeem wordt nog maar zelden gebruikt, omdat het 9/10 niet werkt en als het wel wordt gevonden levert het 9/10 frustratie op. De oplettende lezer heeft inmiddels door dat het dus in 1% van de gevallen daadwerkelijk doet wat het moet doen, namelijk het VERGEMAKKELIJKEN van het afspelen van muziek. Updates? Don't try to fix what isn't broken, zou ik zeggen. Nu, waar stond die platenspeler nou ook alweer... 😠
Reputatie 2
Badge +1
Zijn er nog meer SONOS mensen die net als ik het product gewoon helemaal NIET meer gebruiken omdat het in 80% van alle gevallen alleen maar tot frustratie lijdt?!

Ik heb een connect en werd door de prachtige reclames gelokt door draadloos muziek luisteren... Helaas, ik had beter moeten weten want na duizend keer met een (overigens vriendelijke) klantenservice zaken te hebben gedaan doet het systeem het simpelweg gewoon niet of gebrekkig. Ik kan alleen maar met mijn I pad muziek afspelen. Beide I phones van mijn vrouw en ik verbinden er simpelweg niet mee (SONOS systeem niet gevonden). En dat terwijl het apparaat op nog geen 4 meter van de wifi router staat!! Na ongeveer 100 keer bellen met klantenservice kwamen ze maar met het advies om de connect gewoon met draad aan te sluiten op de router en hem nog dichter bij te zetten... Moet ik dus een kabel dwars door de halen woonkamer heen trekken! En dan nog verbind deze niet met de I phones!!! Tot grote ergernis nu ook sinds een paar dagen storing met spotify en speelt ie dus daarvan ook niks meer af!!! Conclusie; EEN VERSCHRIKKELIJK APPARAAT! Voor ruim 300 euro verwacht je wel wat meer helaas... Nu een draadloze speaker van BOSE gekocht. Deze werkt op bluetooth en doet het perfect!! Nergens last van! Mijn advies; trap niet in die romantische reclames, verkoop je SONOS troep aan een onwetend persoon op Marktplaats en herinvesteer in BOSE! Voor hetzelfde geld, beter geluid en nog veel belangrijker; muziek dat daadwerkelijk afgespeeld wordt!!


Account aangemaakt om dit te onderschrijven. Systeem deed het een paar jaar terug perfect, maar wordt het laatste (1,5?) jaar geplaagd door verbindingsproblemen met zo ongeveer alles wat ermee kan verbinden. Android, Apple, Windows, zowel telefoons als tablets als pc's. En natuurlijk Spotify, waardoor of nummers niet kunnen worden toegevoegd of ieder nummer halverwege wordt afgekapt omdat de verbinding weer is onderbroken. Het systeem wordt nog maar zelden gebruikt, omdat het 9/10 niet werkt en als het wel wordt gevonden levert het 9/10 frustratie op. De oplettende lezer heeft inmiddels door dat het dus in 1% van de gevallen daadwerkelijk doet wat het moet doen, namelijk het VERGEMAKKELIJKEN van het afspelen van muziek. Updates? Don't try to fix what isn't broken, zou ik zeggen. Nu, waar stond die platenspeler nou ook alweer... :@


Ook nu moet ik toch weer reageren omdat we 1 jaar verder zijn en ik nooit problemen ondervind met mijn Sonos systeem. Soms ligt Spotify eruit maar daar kan Sonos niets aan doen natuurlijk. En als mijn internet een storing heeft (wat ook zelden gebeurt) heb je ook geen radio. Maar dan speel ik muziek af van mijn NAS, eigen CD's en LP's die ik digitaal heb gemaakt. Kortom, Sonos is geen waardeloos systeem omdat 1 op de veel een slechtere ervaring heeft!
Badge
Al jaren een tevreden Sonos gebruiker. Problemen kunnen inderdaad ontstaan door internetproblemen.
Maar ik ben er altijd nog uitgekomen met behulp van Sonos ondersteuning.
Iphone, Ipad, PC, Playbar, 4x Play2, ZP90 alles werkt zoals het hoort!
Reputatie 2
Badge +1
Ik sluit mij ook helemaal aan bij de laatste gebruikers, ik ben al jaren zeer tevreden met mijn gehele Sonos-installatie, door het hele huis. Bediening via iPhone, iPad, MacbookPro, iMac, etc werkt feilloos.

En inderdaad, als er er een storing was, en dat is slechts een enkele keer geweest, lag de oorzaak altijd bij Spotify, mijn internetverbinding (Ziggo) dan wel mijn router (Apple Time Capsule), maar nogmaals, op één hand te tellen de afgelopen jaren!
Reputatie 2
@FrustratedUser9E999: ik kan me de frustratie wel voorstellen, maar als het werkelijk zo slecht werkt dan zou ik en drastische maatregel nemen en de SONOS spullen op Marktplaats zetten. De waarde is aardig stabiel, dus meer dan een paar tientjes zul je er niet op moeten afschrijven. Mijn ervaringen met SONOS zijn overigens compleet anders. Als oud-software tester heb ik een hoop dingen onder handen gehad en zelden zo'n stabiel product gezien als SONOS.... Hier zijn er overigens ook de nodige hick-ups, maar in tenminste de helft van de gevallen ligt dat aan mijn WiFi of router. Spotify spelen direct vanaf een tablet - wat ik hier regelmatig doe - is ook zelden zonder onderbreking. Gewoon even opnieuw starten en klaar. Gezien de complexiteit van de streaming oplossing vallen de problemen mij alleszins mee.... Maar nogmaals: als je er zo veel ergernis van hebt: verkoop de handel. Ik houd de aanbiedingen wel in de gaten 🙂.
Reputatie 5
Badge +2
Zijn er nog meer SONOS mensen die net als ik het product gewoon helemaal NIET meer gebruiken omdat het in 80% van alle gevallen alleen maar tot frustratie lijdt?!..............

Vervelend dat je deze ervaring heb, je geeft aan contact gehad te hebben met onze helpdesk. Heb je nog een referentie nummer zodat ik deze even kan inzien?

@FrustratedUser9E999 heb jij al contact gehad met onze helpdesk? Als je dit nog niet gedaan heb, adviseer ik je dit om te doen. Als je wel al contact gehad heb, heb je hiervan nog een referentie nummer?
Overigens; het merendeel van alle posts hier gaan over problemen... Need I say more?!

als je de techniek achter de verbindingen begrijpt is het best logisch dat je sonos constant uit valt, waarschijnlijk zijn ze verbonden met wifi... ... Wifi > need i say more?

wifi werkt alleen goed als er weinig netwerken op de zelfde frequentie werken en als het op een vrij kanaal staat, is dit niet het geval begrijpt de sonos niet welk netwerk hij moet gebruiken, meeste netwerken werken standaard op 2.4ghz, 5ghz is nog in ontwikkeling maar op veel nieuwere apparaten al bruikbaar.

Her en der kom je op internet tegen dat iedereen de producten de schuld geeft, in alle gevallen ligt het hier aan de wifi.
Wifi krijg je ook gratis van je provider omdat het onmogelijk te garanderen ivm dezelfde frequentie.

De laatste weken heb ik idd problemen met afspelen van muziek via Sonos. Uit de Sonos-bibliotheek en van een afspeellijst. Aan het begin van het eerste nummer klInkt het of de naald overslaat, net als vroeger met je pick up, en soms stopt het geluid een paar seconden. Sonos-wifiversterker ontkoppelen helpt niet.

Reputatie 5
Badge +3

Wil je een diagnose maken?

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Het nummer dat in beeld verschijnt plaats je hier als reactie.

Dag Frank, het nummer is 1371128574.

 

bedankt voor je snelle reactie!
 

hanneke

Reputatie 5
Badge +3

Dank je wel voor de diagnose. Dit probleem doet zich momenteel voor bij een draadloze Playbar ingesteld met surround speakers die Apple music afspeelt. We zijn bezig te onderzoeken wat dit probleem veroorzaakt en lossen het op met een toekomstige update. Momenteel heb ik geen andere oplossing dan de Playbar tijdelijk met een netwerkkabel aan te sluiten. Hiervoor kun je de kabel van de Boost gebruiken en kan de Boost zolang van het stroom af blijven.

Dank voor je antwoord, maar ik koop toch geen duur draadloos systeem om alsnog met allerlei kabels te moeten werken? Ik mag toch hopen dat er snel een oplossing komt want deze manier van muziek afspelen is kwalitatief zeer onder de maat.

Wordt het niet opgelost dan zou het een mooie geste van Sonos zijn om een kabeltje te komen installeren.


groet

hanneke

Onlangs een Sonos Move geïnstalleerd.Net zoals bij de installatie van mijn Sonos play1, play3 en play5 geen probleem ondervonden.

De klankweergave is echt wel goed.Bij de installatie moet je je wel even concentreren en niks vlug vlug...