Beantwoord

Sonos beam tv geluid

• 13 December 2018
  • 1 reactie
  • 632 Bekeken

Hallo mede sonos eigenaren,

Een paar maanden geleden heb ik een sonos beam gekocht. Toen gewoon aangesloten met het optical verleng stukje naar de tv. Nu ik recentelijk Amazon Alexa heb aangezet op de beam ben ik ook interesse gaan hebben naar de ARC connectie naar de tv.

Ik heb de sonos via de hdmi kabel in een hdmi poort gestopt. Daarna de hdmi cec(samsung tv) aangezet zoals de sonos app aangeeft. De luidspreker optie springt daarna naar “ontvanger” en valt niet naar externe luidspreker te zetten. Het probleem is nu dat het niet lukt om volume via de tv naar de beam te sturen. Ik kan wel via de tv het volume aanpassen, via alexa de tv aan en uitzetten en op de tv zender van de hdmi poort het sonos logo zien.

Mijn vraag wat doe ik fout? Of is de tv niet geschikt voor een hdmi arc aansluiting?

Tv model: samsung UE40F5500AWXXN

Alvast bedankt voor het lezen en excuus als ik een domme vraag heb gesteld!
icon

Beste antwoord door Tim S 14 December 2018, 10:40

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Excuus, Amazon Alexa ondersteunen we nog niet in de Benelux en kan hier helaas weinig concreets op aanmerken.
Zolang de HDMI Arc poort op de TV gebruikt word en de CEC functie aan staat, zou de Sonos het geluids niveau van de TV moeten overnemen, dan zou je de TV en de Beam als 1 geheel zien waarin deze 2 toestellen met elkaar kunnen communiceren.
Weet je zeker dat je de Arc poort gebruikt op de TV?
Stuur ook graag een diagnose van de installatie, en laat ons graag dit bevestigings nummer weten.